c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Danny -Strzelanie gaźnika są to typowe objawy źle ustawionego zapłonu.Sprawdź czy masz jeszcze te czerwone kropkę na kole magnesowym.Jeśli masz to odkręć pokrywę iskrownika i otwórz otwór kontrolny w lewym górnym rogu.W tym otworze musi się znaleźć ta czerwona kropka.Wtedy zapłon jest prawidłowo ustawiony i żadnych kłopotów być nie powinno.
Niestety co do silnika malucha to nie mam pojęcia.Wiem że kolega tego "Bryla"założył taki silnik malucha do dzika.

Maxim-Te iskrzenie jest prawidłowe,sama nazwa wskazuje że to jest "iskrownik".Jak chcesz się o tym przekonać to dorwij jakiś starszy motorower czy motor i zdejmnij mu pokrywę iskrownika.Ja mam Simsona i jak zdejmnę pokrywę to iskrzenie jest na platynkach,a jak padnie kondensator to iskrzenie jest ogromne.Kondensator ma właśnie za zadanie aby te iskrzenie było małe z tego powodu że szybciej platynki się zużywają przy dużym iskrzeniu i cewka może paść.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: marek »

Iskra na przerywaczu nie nie i jeszcze raz nie.Ręce i nogi opadają*bye*.Przyczyny strzelania w gażnik mogą być dwie zbyt wczesny zapłon lub zbyt uboga mieszanka czyli za mało paliwa w danej ilości powietrza
Co do działania cewki zapłonowej to jest to zwykły transformator tylko nie obniżający napięcie np. prostownik tylko zwiększający.Pod wpływem pola magnetycznego powstaje w uzwojeniu pierwotnym czyli tym dołączonym do przerywacza napięcie ale jest ono zwarte zamkniętym przerywaczem.Wmomęcie otwarcia przerywacza napięcie to jest odblokowane .Impuls który się pojawia w tym momencie powoduje poprzez tzw. przekładnię transformatora czyli cewki powstanie w uzwojeniu wtórnym[tym z przewodem do świecy] przełożenia napięcia pierwotnego kilka volów na wtórne kilka tysięcy wolt i przeskok iskry Kondensator powoduje to że impuls ten jest jak najkrutszy i bez strat w postaci iskry na przerywaczu.Żeby wyeliminować te straty stosuje się zapłony elektroniczne w których rolę impulsu z przerywacza spełnie cawka z magnesami w środku i modół zapłonowy.Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie tego co błędne.:o
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Marku,ja opisywałem jedynie to co obserwuje.Jak odkręcę pokrywę iskrownika w Simsonie to przeskakuje iskra pomiędzy platynkami,to samo w dziku.Czytałem że właśnie te rozwarcie platynek i przerwanie obwodu powoduje że prąd niskiego napięcia staje się prądem wysokiego napięcia,który przewodem wysokiego napięcia trafia do iskry która przeskakuje na końcu świecy.Ty napisałeś że w iskrowniku nie powoduje tam żadnych iskier,więc chyba mamy inny pojęcia iskry.Po prostu przeskakuje tam"prąd".Najlepiej widać to w zmroku,jak pomiędzy platynkami przeskakuje iskra czy też "prąd".Brak kondensatora powoduje ogromne iskrzenie co jest nie korzystnym zjawiskiem.Tyle z mojej strony.Piszę to co zaobserwowałem i trochę poczytałem.
Irus U600
Posty: 55
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:37

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Irus U600 »

Oj mechanicy - powiedziałbym wynalazcy:D. Gratulacje dla danny30 za udaną akcję odśnieżania. To chyba pierwsze praktyczne zastosowanie ciągniczka?
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

danny30-Oleju daje się do dzika lub Ursusa 1 litr na 25 litrów paliwa.Czyli 1:25.W przeliczeniu na 1 litr paliwa to jest to 40ml oleju.Oczywiście stosuje mixol,ale może też być półsentytyczny ,jednak nie widzę potrzeby stosowania oleju drogiego.Należy pamiętać że w czasach kiedy dzik miał swoje lata świetności,to oleje w tym czasie były dużo gorszej jakości,więc obecny mixol w zupełności wystarczy.Może też być olej do kosiarek i kos spalinowych,czyli do silników dwusuwowych,w sumie to to samo co mixol,tylko inaczej się nazywa.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: baro »

Co do olejów do paliwa to nie porównujcie mixola np z jakimś olejem sthila do paliwa czy czyms takim bo jest rożnica gdy śmigałem 2 sówowymi motocyklami mztka czy na crossie, to po sezonie jazdy na mixolu gdy ściągałem głowice, było o wiele wiecej nagaru tak samo w układzie wydechowym, lecz gdy zaczołem stosować droższy syntetyczny olej castrola (nazwy już niepamietam) to po sezonie po zdjeciu głowicy widać było rożnicę owiele mniej nagaru w zasadzie tylko lekki czarny nalocik. także niema co porównywac. Jedne oleje mieszaja się lepiej drugie gorzej. Odpowiednie przygotowanie mieszanki ma dużo do znaczenia w pracy i trawalości silnika 2 sówowego. Czy to bedzie dzik syrenka motocykl motorower czy kosiarka. ;-) tyle odemnie
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

baro-Oczywiście że masz rację,tylko że zobacz ile Dziki mają lat a ile MZ czy Crossy.Natomiast ja w Simsonie też stosowałem półsyntentyk.Jednak różnica cenowa wydała mi się ogromna,mimo że wielkiej różnicy nie zauważyłem.Jednak Dzik czy Ursus został zaprojektowany do znacznych gorszej jakości olejów niż obecne mixole.Więc dla dzika mixol to ogromna jakość oleju*clap*. Po za tym,nie wiem ile w tym prawdy,ale słyszałem że w starych silnikach nie powinno się stosować olejów syntetycznych z tego względu że uszkadzają zimeringi i niewskazane jest do starych silników stosowania tego oleju,ale być może że to tyko plotka,ja wolę się nie przekonywać,tym bardziej że oleje syntetyczne do tanich nie należą.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: baro »

jest to gaźnik od mz 150 i brakuje ci srupki składu mieszanki. dokupisz w każdym sklepie z częściami to mztków czy simsonów:P
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: baro »

a ten pegaz jest od wsk 175 wfmków i junaków ;-)



o ile dobrze kojarze:P ale tego pegaza mialem z 2 razy w rękach :P
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Czy ktoś orientuję się jaką żarówkę założyć do dzika przy reflektorze przednim na prąd z iskrownika?
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Mario-żarówka do reflektora przedniego to 12V o mocy 35W/35W.Pomimo tego że prądnica jest na 6V.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Czyli jak założę żarówkę 6V/24W to pewnie się przepali tak?
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

Mario-Niestety nie jestem w stanie ci powiedzieć.To co napisałem pochodzi z instrukcji obsługi dzika.Światła w dziku nie posiadam a więc praktyki żadnej też w tym temacie nie mam.Myślę że są na tym forum ludzie,którzy umieją odpowiedzieć na to pytanie.
MMM69
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:58

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MMM69 »

danny30 napisał/a:
Dzieki Baro :) A ten Pegaz??? zna ktoś ten Gaźnik???

Pozioma śrubka służy do ustawienia składu mieszanki, wstępnie powinno się ją wykręcić o 2 1/2 obrotu.Druga ( ta pod kątem) podnosi przepustnicę na niej ustawiasz wolne obroty.W tym gazniku masz dwie przepustnice dużą do dodawania gazu a wewnątrz niej małą to jest ssanie, na zimnym silniku powinna być zamknięta.
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

jan55-Możesz sobie wydrukować z internetu 'instrukcję obsługi dzika-2".
http://muerte28.republika.pl/
Niestety nie ma tam katalogu części do dzika.
chodkii
Posty: 147
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: chodkii »

daj @ to ci wysle katalog
MMM69
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:58

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MMM69 »

danny30 napisał/a:
No to mój jest jakiś wybrakowany bo widze tylko jedna przepustnicę..Na wkręconej śrubie(składu miszanki) w ogóle nie chcial odpali dopiero jak ją wykreciłęm bardziej-prawie całkowicie) ale po odpaleniu strzelało z gaźnika i nawet w wydechu że strach było podejść cokolwiek regulować..Może faktycznie na dużo dostawało sie paliwa na wykreconej śrubie skłądu mieszanki: Zatem reasumując : śruba składu mieszanki powinna byc wykręcona na 2 i pól raza tylko?? a gdzie zatem tzn. na którym rowku powinna sie znajdowac iglica z przepustnicy????
W wsk iglicę ustawiało się na środkowej szczelinie a tu jest pojemność 2 razy większa, można spróbować podnieść ją o jeden rowek i spróbować. Ja mam u siebie Jikova, na początku miałem problemy z paliwem, okazało się że uszczelka w kraniku puchła i przytykało otworek którym powinno lecieć paliwo.
jan55 napisał/a:
Witam szanownych pasjonatów.Proszę o pomoc w dotarciu do katalogu do ciągnika jednoosiowego Dzik-2.Posiadam taki ciągnik ale wymaga on remontu, w tej chwili jestem na etapie poszukiwania części i katalog bardzo by mi w tym pomógł.Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Na tej stronie można znaleźć trochę części( http://www.maszynyiczesci.pl/szukaj2.ph ... kategoria= ) , a sprzedający potrafi doradzić, trochę się na tym zna, brałem u niego koło tależowe i pierścienie tłokowe.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: marek »

Kołnierz i wypukłość do góry
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Czy ktoś ma może wiedzę jakie włączniki elektryczne znajdowały się przy kierownicy od dzika? Mam na tej desce trzy otwory i właśnie chcę zrobić instalację.
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

MARIO83-Po prawej stronie znajduje się wyłącznik zapłonu.Wiem że są też kierunkowskazy.Chyba mam plan instalacji elektrycznej do dzika.Jak znajdę jutro czas to wkleję ten plan instalacji.
ODPOWIEDZ