Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
darius
Posty: 314
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: darius »

Moim zdaniem ryzykujesz klejąc,ja bym spawał.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Wicher »

A spróbuj, pospawać po kleju dasz radę... Może nie będzie ciekło...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Myślę że powodem pęknięcia był brak płaszczyzny na podstawie oraz dokręcanie na siłę bez uszczelki. Mam zamiar splanować zarówno podstawę jak i korpus, dorobić grubą uszczelkę i dopiero skręcić.
Jeśli wszystko się uda to sprężarka trafi na regał, może ktoś kiedyś coś z niej zrobi ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Wicher »

Myślę że po takiej kompleksowej naprawie to będzie pracowało, obawiam się jedynie o wycieki oleju na łączeniu pękniętych elementów.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Ruską sprężarkę dziś poskładałem. Splanowałem korpus i podstawę, dorobiłem grubą uszczelkę i skręciłem na hermetyk.
Wywierciłem otwór w panewce korbowodu żeby było smarowanie.
Na zdjęciu widać miejsce klejenia.

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 709756002

Teraz muszę zdobyć jeszcze koło pasowe oraz dorobić zbiorniczek oleju. Musi być przezroczysty aby było widać ile jest oleju.
Po skompletowaniu trafi na regał.

*****

Polską HS-11 która będzie pracować w T-25 postaram się złożyć jutro, jeśli dostanę sworzeń.
Jeśli go nie zdobędę utnę stary i też poskładam.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
darius
Posty: 314
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: darius »

A w jakich wymiarach cię interesuje koło pasowe.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

W zasadzie obojętne bo nie wiem co z niej będę robił.
Na razie chcę ją skończyć w 100 % i odłożyć na regał.
Potem jest teoretyczny plan zrobić kompresor dla Wujka.
Ewentualnie wymienię się za coś czy komuś dam (wymiana barterowa kwitnie), ostatecznie sprzedam (ale to by było raczej nieładnie bo dostałem ją za darmo).

Wracając do tematu, ponieważ nie wiem co z niej będzie średnica jest mi w zasadzie obojętna podobnie jak rodzaj paska. Istotny jest wymiar wałka sprężarki. Jest to wałek stożkowy, pobieżny pomiar suwmiarką dał następujące wyniki:
węższy koniec - 20,5 mm
grubsza strona - 24 mm
długość płaszczyzny skosu ~ 25 mm


*****


Udało mi się dziś poskładać ruską sprężarkę. Proszę się nie śmieć z testowego urządzenia napędowego. Pudełeczko po proszkach to kontrolka oleju i naczynie wyrównawcze. Odpowietrznik jest przez wał korbowy. Pierwotnie tam było zasilenie olejem z magistrali.

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 678690226

Poskładałem też polską HS-11 i zainstalowałem ją do Władka. "Gwizdek" jest tylko na czas testów zanim zdobędę zbiornik i będę mógł dokończyć układ pneumatyczny.

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 4858325538

Niestety coś nie gra *no* bo spada pasek klinowy, jutro za dnia spróbuję dojść czemu ?



*****

Udało mi się rozwiązać problem, zbyt szybko przyspawałem napinacz. Efekt brak regulacji (poza przesuwaniem całej sprężarki), rolka była bez rantu, a spaw ściągnął.
Szybka zmiana - nie tylko lepiej, ale i estetyczniej:

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 5692443202

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 6049280674

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 1373260162

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 2658057858



*****

Dziś byłem w lesie po drzewo z pożyczoną przyczepą (moja jest załadowana drewnem i nie chce mi się go zrzucać, a druga jest za mała) jak to zwykle bywa musiał być problemik - kapeć.
Skoro mam sprężarkę to problemu nie ma.
Niestety problemy są.

Po pierwsze zdawałem sobie sprawę że ze sprężarki idzie gorące powietrze (fizyka) no ale nie myślałem że aż tak szybko rozgrzeje przewód. Oczywiście mam w planach założyć przewód stalowy (chłodzenie), zawór bezpieczeństwa i zbiornik, ale teraz ta potrzeba stała się bardziej nagląca.

Po drugie ile oleju powinno być w sprężarce HS-11 (od C-330) ?
Kupiłem oryginalny bagnet i wlałem prawie do max.
Niestety sprężarka wyrzuciła bagnet *eek* zasmarkując przy okazji pół maski *realsad*
Przyznam się bez bicia że nie sprawdziłem odpowietrznika przed montażem sprężarki. Zrobiłem to dopiero przed chwilą i niestety był zatkany ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Wicher »

Instrukcja głosi że do sprężarki wchodzi 0,065 litra oleju.
A że ciągnik zarzygało to smutna rzecz... Te odpowietrzniki w nich są mało skuteczne.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Przymiarka do przewodu, zaworu i butli:

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 9828377554


*****

Po malowaniu:

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 0461220914

Niestety ktoś kiedyś obsmarkał szarą farbą zawór bezpieczeństwa, nie wiem po co malować aluminium ? Niestety kopułka jest z plastiku i nie da rady jej doczyścić.
Butla chwilowo zaślepiona, muszę kupić szybkozłącze z odpowiednim gwintem. Nie chcę tam kręcić redukcji.

Ciekawe kiedy "COŚ" podłącze do tej instalacji :p
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Wicher »

Coś, czyli co? ;)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Chciałbym zrobić mały opryskiwacz ....

Miałem tez na oku przyczepę D-47 (wtedy trzeba by dodać zawór hamulcowy i złącze), ale sprawa raczej już nieaktualna ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Wicher »

Taki opryskiwacz to super sprawa ;) ale obawiam się że musiałoby to być naprawdę maleństwo...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Bolszewik »

Do jednorazowego oprysku drzew owocowych potrzebuje dwóch zbiorników plecakowych. Niespełna dwa zbiorniki idą do oprysku ziemniaków na stonkę. Wiec potrzebuję ok. 25 l szczelny zbiornik najlepiej plastikowy lub ze stali nierdzewnej.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: damber »

Proponuję kupić 25 litrową beczkę piwa i masz zbiornik nierdzewny ;) *tup*
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

Post autor: Wicher »

Eee, to jak mówimy o takich ilościach to drobiazg... obstawiałbym ocynkowany hydrofor :D
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
ODPOWIEDZ