Remont Zetora 25K

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Ursus »

Ten otwór gdzie masz silikon musi być oczyszczony.

W bloku zaznaczyłem Ci który to otwór do odpływu oleju:


Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Dziękuję ślicznie, teraz wiem o co chodzi, muszę zdemontować dekiel, gdyż otwór jak mniemam jest zaślepiony, przez poprzedniego właściciela, bo nie widzę tam żadnego otworu, jutro sobie to zrobię i ślicznie Wam dziękuję raz jeszcze, jak coś to będę pisać.



Traktor zrobiony, okazało się, że otwór był zaślepiony kawałkiem drewna... (czego to ludzie nie wymyślą) musiałem je rozwiercić, włożyć kawałek pręta z "haczykiem" i wyjąć. Niestety ten kołnierz który jest widoczny na zdjęciu Ursusa jest jakby rozklepany na boki, mam nadzieję, że już do wiosny kolejnych problemów z pompą nie będzie, bo już tego w tym roku nie ruszam ;)

Dzięki raz jeszcze za pomoc i cierpliwość do mnie :)
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

No to są ludzkie patenty, co mieli pod ręką to montowali, ale za to jest satysfakcja jak się coś doprowadzi do oryginału :) Ciekawe jakie jeszcze niespodzianki mnie czekają, aby doprowadzić zetorka do w miarę dobrego stanu.



Pompę zrobiłem to wynikł problem taki, że odkręciło mi się z przodu koło pasowe wczoraj, dzisiaj je dokręciłem je młotkiem i przecinakiem, ale dzisiaj znowu się odkręciło, czy jest tam jakiś sworzeń czy zawleczka blokująca aby się ta nakrętka nie odkręcała tylko mi ją ścięło ? Zaraz pójdę i zrobię fotki tego, a przy okazji będzie mała niespodzianka :)

http://picasaweb.google.com/Draxters/Tr ... fTpwZCJTA#

nowe zdjęcia, w garażu leży oryginalna maska, ale muszę wymyślić jakieś mocowanie dla niej, gdyż nie mam oryginalnej chłodnicy, za to kompresor, skrzynka i siedzenie już zamontowane :)



zastanawiam sie by zaspawać nakrętkę, chyba, że jest inny sposób by sie nie odkręcała ?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: marek »

A koło nie powinno być na klinie? Obejrzyj dokładnie wał.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

na wale są 2 bolce które blokują koło przed poślizgiem, problem jest taki, że odkręca się śruba trzymająca to koło pasowe
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: marek »

Spawać bym Ci nie radził ale wywierć otwór np. 6 mm albo przez nakrętkę i koło albo z boku nakrętki tak żeby nie mogła się obrócić i wbij tam klina.Jego możesz już np zaspawać albo inaczej zabezpieczyć bo w razie czego będziesz mógł go usunąć.A śruba się odkręca bo pewnie koło ma luz i jest wyrobione.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Nie mówię o całkowitym zaspawaniu, ale o punktowym zaspawaniu nakrętki do wału, w razie czego, będzie to można zeszlifować małą szlifierką.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: marek »

A czy tego rodzaju śruba nie powinna być zabezpieczona blaszką którą wywija się w jedną stroną na śrubę a w drugą na koło pasowa .Jeżeli masz na kole z frezowaną płaszczyznę na obwodzie przy wale to tak mogło być.Możesz też mieć w kole otwór o w który wygina się blaszkę.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

A czy ktoś z tutaj obecnych na forum, demontował to koło i wie dokładnie jak powinno być zabezpieczone lub jest jakaś wzmianka w instrukcji ?
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: papiszon »

Marek ma rację. Podkładka zaginana na łbie śruby, a wypustka na otworze podkładki w rowek klinowy koła. Jeżeli nie ma rowka, to podkładkę możesz punktowo przyspawać do koła (po mojemu to lepsze rozwiązanie, niż spawać śrubę). Tylko, że koło jest żeliwne i mogą być problemy. Wtedy trzeba by (jeśli jest miejsce) obok łba śruby wywiercić i nagwintować M6 i przykręcić podkładkę.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Ok dzięki, dzisiaj dokręciłem normalnie to koło i odpaliłem ciągnik bo musiałem auto zapalić, może 10 minut chodził na wolnych obrotach i nakrętka się zluzowała, jutro ją odkręcę i przyjrzę się jak to tam wygląda, bo uniemożliwia to wręcz korzystanie z ciągnika.
Awatar użytkownika
przemekcypry
Posty: 36
Rejestracja: 15 sty 2011, 16:28

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: przemekcypry »

Mam pytanie nie na temat masz do niego papiery*rolleyes*
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

powiem tak, jestem w trakcie jego rejestracji, czy może próbuję go zarejestrować, jak masz jakieś pytania to pw, e-mail lub pisz na gg



http://www.youtube.com/watch?v=yfc55vqpphA

heh, no niestety kolejny problem ;] zacina mi się jedna sekcja na pompie, nagrałem filmik z pracy silnika, na wyższych obrotach "odcina" się i silnik zaczyna pracować normalnie, jednak nie ma wolnych obrotów, bo jak widać na filmiku zmniejszając gaz później zacina się sekcja co skutkuje gaśnięciem silnika, montując pompę wypadły mi sprężyny, sekcje itd. zastanawiam się czy mogłem coś źle złożyć, aby odblokować sekcje trzeba ruszyć ręką czy śrubokrętem ręcznie w te "trybiki" od gazu i zbić je w stronę zmniejszenia obrotów i wtedy sekcja się odblokuje jednak tylko na chwilę, obstawiam, że winowajcą jest tutaj sekcja, listwa bądź te trybiki.
Jakieś sugestie ? Ktoś miał podobny problem ?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Ursus »

A sekcje dawałeś nowe?? Moim zdaniem sekcja do wymiany.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Sekcji nie wymieniałem dlatego właśnie twierdzę, że do wymiany sekcja, narazie pogoda nie sprzyja zbytnio remontom, dlatego wstrzymam się z tym do wiosny.

http://picasaweb.google.com/Draxters/Ze ... 9-JqA8AE#
Nie mogłem patrzeć już na Bociana z maską od Majora, dlatego postanowiłem zamontować oryginalną maskę, nie mam oryginalnej chłodnicy, dlatego musiałem pokombinować, na razie nie jest to zbyt estetycznie wykonane, czacha jest krzywo i górna osłona nie nachodzi na nią dobrze, poza tym muszę kupić gumę na rant, na wiosnę malowanie, planuję zielonego zetora i żółte felgi, raz widziałem tutaj fotkę A25 takiego, jednak teraz nie mogę jej znaleźć, nie wiem dlaczego. Oprócz tego w albumie jest zdjęcie urządzenia przy pneumatyce, napisane jest na nim
"plnić pneumatik", czy jest to zawór bezpieczeństwa ? I pytanie, lampa (niestety taka narazie jedna) jest napewno Zetorkowa ? Na szkle "made in czechoslovakia" PAL. Teraz widać chociaż trochę zmian na zetorze. Wrzuciłem tam zdjęcie też z maską majorka, tak dla porównania :)



Zbyt dużego zainteresowania nie ma, ale mimo to wrzucam :)

https://picasaweb.google.com/Draxters/Zetor2502#

Zdjęcia z zetorkiem z juz zamontowanymi starymi błotnikami, a dzisiaj zakupiłem oryginalne :) za obydwa 50 zł, myślę, że cena dobra :D

Pytanie teraz, od czego można dopasować kierunkowskaz drugi bądź ma ktoś na zbyciu ? Również, jednego klosza potrzebuję do tego który jest już na błotnikach.

Teraz ciepło się zrobiło więc w wolnej chwili będę brał się za czyszczenie błotników i maski z farby albo oddam do piaskowania, to jeszcze zobaczę.
Roman1313
Posty: 564
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Roman1313 »

Ten na błotnikach co leżą to od c-330. Są do dokupienia, wymieniałem takie bo stare troche wyblakły.
A wracając do "plnić pneumatik" - odolejacz i odwadniacz. Podobne sa stosowane w polskich ciągnikach i na tej podstawie opieram dalsze rozważanie. Jak ma zakręconą zaślepke motylkową to powietrze idzie do zbiornika i zawór bezpieczeństwa z tyłu nie działa, jak odkręcisz zaślepke żeby podpiąć wąż do pompowania kół to wtedy zawór bezpieczeństwa jest odblokowany a zbiornik odcięty i zawór zabezpiecza koła przed dużym ciśnieniem. Jest ustawiony coś koło 2at. Powinien być jeszcze gdzieś w dalszej części zawór bezpieczeństwa chroniący zbiornik powietrza z ustawieniem ok 6at. Jak często pracuje kompresor należy opróżniać odstojnik wg wskazań instrukcji obsługi(mała z boku śrubka).
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Ursus »

Tak, kierunkowskaz jest od C330 - nowy kosztuje 19 zł/szt.

Lampę można potraktować jako Zetorkową (baniak), ale szkło nie jest z Z25.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Dzięki za informacje. W takim razie nie przejmuje się teraz lampami, jak będę miał dokupić do kupię w sklepie normalnie od c-330. W tym momencie wezmę się za czyszczenie błotników i jeden jak widać na zdjęciu jest trochę potargany, to muszę ten i inne ubytki poprawić. Mam teraz pytanie, kiedyś w galerii było zdjęcie zielonego zetora A25 z żółtymi felgami, na którym siedział młody "kierowca". Zdaje się, że zdjęcie to jest usunięte, a czy ktoś ma to zdjęcie bądź kojarzycie czyj to Zetor ? Interesuje mnie właśnie taki lakier i chciałbym uzyskać więcej informacji od właściciela.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Ursus »

Idź do mieszalni lakierów samochodowych - tam weź klisze z odcieniami i na spokojnie sobie dobierz :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

A pytanie, jakimi farbami malujecie ciągniki ? Dzisiaj pytałem to za farbę z utwardzaczem z kolorem jaki by mnie mniej więcej zadowalał, gościu powiedział mi ok 80 zł litr. Ile płacicie za farbę i mniej więcej ile jej potrzeba na pomalowanie blach i samego ciągnika, bądź na całość ? Aha i jakie lakiery stosujecie ? Akrylowe czy jakie ?
ODPOWIEDZ