URSUS C-45 1948rok

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: Jacek ze Skansena »

Nie chcę się za bardzo wtrącać ale kilka słów od siebie. Jeżdżąc kiedyś za Bombajami jak teraz Andrzej spotkałem na Kujawach Ursusa C 45 w kolorze siwo białym wpadającym w żółty. ŻÓŁTY TO CHYBA JUŻ ZE STAROŚCI, ALE KOLOR SIWY PROMIENIOWAŁ Z TEGO TRAKTORA JAKBY MIAŁ OTOCZKĘ.COŚ NIESAMOWITEGO. Przepraszam wcisnąłem jakiś klawisz i duże literki się pojawiły.
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: vauxhall »

Ladne foto.
Zapomnialem dodac ze w moim oryginalnie felgi byly malowane na ciemna czerwien.
Odnosnie cewki mam przerywacz z obejmami (wymontowana cewka do samochodu z oryginalnego brzeczyka c-451)-byla to zwykla cewka zaplonowa z umocowanym z boku przerywaczem wibracyjnym.Jest to nowe.
Mam tez 2 uszkodzone zwykle jesli dobrze pamietam to symbol TE6v i Te12v.
Problem ze kazda inna i nawet z trzech nie mozna zlozyc jednej:smilewinkgrin:W maju prawdopodobnie bede w Holandii po czesci do ursusa .jesli ktos co potrzebuje to moze znalezc na stronie www.derksen .nl jest tam tez podany cennik.mam tez zrodlo u innego Holendra ,mam u niego spory upust z racji kilkuletniej pracy .Do Lanz ma kompletny ,,Supplied Program Parts.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: drandrzej »

z kolorem się jeszcze nic nie wyjaśniło
demontaż szedł dobrze do czasu

4 h zdejmowaliśmy felgi z obciążników (2 młotki 5 kg + 10 kg)
obciązniki z bębnów a bębny z piast :|

co ciekawe - obciążniki były tak spasowane i rdza uszczelniła połącznie że śruby piast i zawleczki były bez grama rdzy !

zdjęta jest podłoga i resztki błotników , hamulce w stanie doskonałym - niema się co dziwić bo dźwignie od ham. nie ruszają się wcale - wszystko spoiła rdza

obawiam się ze bez palnika tego nie zdemontuję :(

oryginalna instalacja niestety się pokruszyła - wszystkie izolacje w proszku po każdym dotknięciu

reszta jak zwykle - woda w skrzyni , na obecnym etapie ani śladu koloru
i ze względu na fakt że to stało - więc nie było ochlapane olejem/smarem - rdza dotarła wszędzie na zewnątrz
pozostaje nadzieja na spód , gdzieś pod korkami , w jakichś zakamarkach

piasty kręcę się nienagannie , przełącznik szosa/teren działa OK , przekładnia kierownicza raczej bez luzów

dał mi w kość ten tył , 4 osoby przy nim walczyły zanim uległ , a jeszcze trochę trzeba
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: Ursus »

Fotki fotki fotki :)
Skoro składasz Ursusa to dam Ci jedną nową część gratis :) Pomogłeś mi z Zetorkiem to może i ja jakoś Ci w Ursusie pomogę :) Niewielka, ale zawsze:)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: drandrzej »

Fotka podła bo i ciemno i mnie ręce od młotka "10" już drżały :

widać świecące śruby i stan okładzin hamulca

Obrazek

Jacek co do koloru , to masz tutaj -paletę i odnajdź ten właściwy


http://www.barwy.net/paleta_ral.php


http://www.konsmetal.com.pl/kolor_ral.htm



wszelkie sugestie mile widziane , a ta dyskusja o kolorach wraca i właściwie nie ma konkluzji jak było na 100% i może nigdy nie będzie

C451 Znawcy jest moim zdaniem dobrany rasowo , mój stary - z oryginału , o reszcie jak podyskutujemy - zawsze bliżej prawdy będzie
kolory w przeciągu lat zachowują się różnie , jaśnieją ,matowieją , białe żółkną , stąd i odczucia ich inne

Vauxhall stronak chyba w budowie ,a le wysłałem PW - zbadaj jeśli możesz
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: Ursus »

To rzeczywiście jest ładnie:) Jeszcze raz gratuluję.

A jak wnętrze skrzyni?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 410
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: krzmaz7 »

Panie Andrzeju, jak przeczytałem ten temat to przyszło mi do głowy tylko jedno: "niezły wariat z tego Andrzeja" (oczywiście w pozytywnym słowa znaczeniu). Wyremontować całego Ursusa C-45 to spory wyczyn, ale złożyć Buldoga praktycznie z części pierwszych (w dodatku drugiego) zbieranych gdzieś po całym kraju to dopiero coś niesamowitego. Na pewno będę śledził ten temat, ponieważ podziwiam to, w jaki sposób ratuje Pan kolejne zabytki od śmierci złomowej.
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: Jacek ze Skansena »

Andrzej to jest coś pośredniego pomiędzy kolorami: 9002 a 7047. Ja na wiosnę spróbuję odnaleźć tego C 45. Jeśli zechcesz to możemy spróbować razem
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: damber »

Szkoda, że nie ma dostępu do dokumentacji fabrycznej URSUS-a C-45, wtedy dużo spraw by się wyjaśniło np: ta z farbą jaka była używana...
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: drandrzej »

Znawca : Rasowo to znaczy pasujący do charakteru - i - dla mnie duży pozytyw , moim zdaniem taki był
(w przeciwieństwie do błekitnego lanza 25 ktorego miałem okazję widzieć :lol: )

Jacek czekam na tą wiosenną wyprawę z czystej ciekawości jak to wygląda
moze jakoś przed zebraniem się uda ?
Awatar użytkownika
michciewicz23
Posty: 95
Rejestracja: 15 lut 2008, 22:19

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: michciewicz23 »

Tak pamiętam tego Lanza, jeśli chodzi o tego z Wilkowic w 2007r.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: Ursus »

damber napisał/a:
Szkoda, że nie ma dostępu do dokumentacji fabrycznej URSUS-a C-45, wtedy dużo spraw by się wyjaśniło np: ta z farbą jaka była używana...
Wydaje mi się, że Ursus aż tak bogatej dokumentacji nie ma zachowanej ;)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: damber »

Jak by można było pogadać z ludzmi co składali te ciągniki...
Lecz nie ma co ukrywać dzisiaj są już w podeszłym wieku, a wieu niestety już z nich nie żyje :(
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2786
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: Jacek ze Skansena »

Przed zebraniem to nie jest na wiosnę ale jak będzie już ciepło to tak. A ten niebieski przynajmniej rzuca się w oczy z daleka.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: drandrzej »

OK czekamy na temp , zwlaszcza , że teraz znów przymroziło

A oto nowe fotki stanu obecnego :
zdemontowane pedały , hamulce , cięgna ,....
bez palnika nie dałoby się ruszyć

do piaskowania zawieziona kolejna przyczepka drobiazgów bombajowych

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a tyle zostało z błotników , zastanawiam się czy warto je restaurować

Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: Ursus »

Błotniki wydaje mi się już swój żywot zakończyły aczkolwiek pewnie można by zrobić z nich jeszcze coś na upór. Nie wiem jak jest z dostępnością tej części? Ale chyba da się nawet współczesne dokupić?

A co tak ta tylna krawędź pomostu powyszczerbiana?

Co tam na przyczepce masz pół cylindra? :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: vauxhall »

Blotniki-tzw ,,stehblech,, mozna tanio kupic gotowe nowe nie warto remonyowac,latac.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: drandrzej »

podłoga popaprana spawarką bo na niej leżał podnośnik od c360 i stąd wycięcia na ramiona - ale mam już dawcę na wypełnienie

choć jest tam więcej takich kwiatków z użyciem różnych wykwintnych narzedzi

błotniki już zamówione

brak mi dołu od tłumika gruszkowego z rurą do kolana - górę mam oryginał

na przyczepce jest pół cylindra , może znajdzie sie kolejne pół i pospawam ;)

a poważnie - to kolegi Marka - będę z tego szpilki wykręcał bo mnie brak 3 szt , a jemu resztę oddam - popaprał jakiś patenciarz nominalny cylinder - cóż poradzić

skrzynia korbowa też trochę uszkodzona , ale dam radę - muszę zatulejować otwory wałków sprzegła , hamulca sprzegła i co najważniejsze swożnia przeniesienia napędu bo tu był patent blaszkowy zastosowany

zauważyłem ,że brak mi jeszcze pierścienia który z łapek wałka sprzęgłowego przenosi siły na tuleję sprzegła - taki pierścień z otworami na śruby

może się znajdzie u kogoś
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: Ursus »

Ale po jakiego grzyba, że tak spytam, ktoś kroił na pół cylinder?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: URSUS C-45 1948rok

Post autor: drandrzej »

ten cylinder - w okolicach gnieźnieńskich służył jako fragment młota do klepania lemieszy

tłok miał wystawać

bombajowa skrzynia z wałem i tłokiem napędzana silnikiem elektrycznym , korbowód ze skróconą główką po obu stronach , wycięte fragmenty tłoka , 2krótkie płaskowniki , resor(podwieszony w środku) i bijak po 2 stronie

był to młot w zasadzie bombajowo elektryczny , cylinder z tłokiem był prowadzeniem
ODPOWIEDZ