1CA90
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
1CA90
Witam... Mam problem z moim silnikiem 1CA90 ma za duża kompresje z rozrusznika nie pali a nawet alumulator 100AH nie starcza
wisziałem w innych 1CA90 za maja taka wajche za cylindrze a ja tego nie mam jak to zrobic? Bardzo prosze o pomoc jak by ktos cos wiedział był bym wdzieczny...
RE: 1CA90
Nie pamiętam jak jest w wypadku 1CA90, ale w 1HC102 ta wajcha naciska zawór dolotowy, przez co zimniejsza kompresję w cylindrach. A swoją droga to dobrze ze twój silnik ma dużą kompresję. Się znaczy jest zdrowy.
Ktoś na forum miał serwisówkę od 1CA. Możesz poszukać wajchy w sklepie Andorii.
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... s&gid=1344
Ktoś na forum miał serwisówkę od 1CA. Możesz poszukać wajchy w sklepie Andorii.
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... s&gid=1344
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
Tak własnie o to mi chodzi o tą dźwignie i jej nie mam nie wiem czemu:(dostałem tego papaja od dziadka i tak juz było. A odpalałem go na korbe ale masakra zimą trzeba sie umachac dość sporo:(własnie teraz założyłem rozrusznik na kluczyk i chce założyć akumulator. Dałem 100ah i dupa przekrecił raz i drugi już stanoł:/.Wiecie może jak zrobić ta dźwignie? Bardzo proszę o pomoc...
RE: 1CA90
Nie wiem dlaczego nie masz tego odprężnika w twoim silniku jest on podstawą do łatwiejszego rozruchu,ponieważ załączony odprężnik naciska zawór wydechowy(chodzi mi o odpalenie ręczne).Mało prawdopodobne aby z Andorii wypuszczono nowy silnik bez tej dźwigienki.Kwestią odpalenia rozrusznikiem,powinien on sobie dać rade bez problemu z odpaleniem bez załączonego odprężnika,prawdopodobnie będziesz miał coś nie tak z rozrusznikiem bo jeżeli podłączyłeś akumulator 100Ah to jest naprawdę dużo jak na rozrusznik z twojego silnika.Kwestia dorobienia odprężnika wrzuć jakąś fotkę chciałbym to zobaczyć jak wygląda twoja pokrywa zaworów?
RE: 1CA90
Musiałbyś mieć naprawdę dużą kompresje, skoro na akumulatorze 100Ah nie zakręcił go, ja w swoim Zetorku 25 odpalam bez odprężnika z akumulatorem 80Ah, a w zetorze jest znacznie większy silnik.
Sprawdzałeś czy akumulator czasem nie jest rozładowany ? Ja do Zetora sprawdzałem raz wujka akumulator, coś koło 90 Ah, samochód odpalał, ale już w zetorze nie był w stanie przebić kompresji, dopiero po włączeniu odprężnika, zapaliłem go, pochodził trochę i podładował akumulator i wtedy była znaczna różnica, ale nie pamiętam jak było z kompresją, czy przebijał czy nie.
Sprawdzałeś czy akumulator czasem nie jest rozładowany ? Ja do Zetora sprawdzałem raz wujka akumulator, coś koło 90 Ah, samochód odpalał, ale już w zetorze nie był w stanie przebić kompresji, dopiero po włączeniu odprężnika, zapaliłem go, pochodził trochę i podładował akumulator i wtedy była znaczna różnica, ale nie pamiętam jak było z kompresją, czy przebijał czy nie.
RE: 1CA90
cos mi nie pasi wiem ze od korby jest przełazenie ale skoro on ma taką kompresje ze rozrusznik nie moze go złamać to z korby powinien od strzała zapalic lepiej posprawdzaj rozrusznik i całą inastalacjr bo cos i tu pachnie brakiem masy lub tulejkami w rozruszniku
RE: 1CA90
Nie możliwe, dźwigienki po prostu nie masz, a może i wałeczka który działa na zawór. Może ktoś nawet zatkał ten otwór czymś żeby olej nie chlapał.
Daj zdjęcia.
Daj zdjęcia.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
Rozrusznik jest ok bo wymieniłem wszystko co w nim dokładnie. A oto zdjęcie tak to właśnie wygląda:
http://szybkilee.wrzuta.pl/obraz/aoWvIEsBcfr/obraz_274
http://szybkilee.wrzuta.pl/obraz/aoWvIEsBcfr/obraz_274
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
No właśnie wiem tylko jak to zrobić żeby włanczac i wyłanczać ta kapresje? 

- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
A nie wiem nie przyglądałem się nigdy temu:) to da sie to zrobić samemu jednak 
http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... s&gid=1344
szukałem na tej stronie ale nic nie znalazłem:(

http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pi ... s&gid=1344
szukałem na tej stronie ale nic nie znalazłem:(
RE: 1CA90
Zadzwoń do nich lepiej.
Pewnie się da zrobić, ale po co na pewno kupisz. Zresztą gdybyś chciał robić to i tak musisz mieć coś na wzór.
Pewnie się da zrobić, ale po co na pewno kupisz. Zresztą gdybyś chciał robić to i tak musisz mieć coś na wzór.
RE: 1CA90
Zrób tak jak pisze Bolszewik.Przecież taki odprężnik nie będzie wiele kosztował i będzie oryginalny i wykonany z odpowiedniego materiału.
Kwestią rozrusznika sprawdź go pod względem elektrycznym.Prawdopodobnie będziesz miał spalony jeden obwód na wirniku albo też coś będzie nie tak ze stojanem wtedy rozrusznik pobiera większy prąd bez przełożenia na moc i to by tłumaczyło że po podpięciu akumulatora 100Ah nie zapalił z kompresją.
Kwestią rozrusznika sprawdź go pod względem elektrycznym.Prawdopodobnie będziesz miał spalony jeden obwód na wirniku albo też coś będzie nie tak ze stojanem wtedy rozrusznik pobiera większy prąd bez przełożenia na moc i to by tłumaczyło że po podpięciu akumulatora 100Ah nie zapalił z kompresją.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
Rozebrałem cały rozrusznik i rzeczywiście nie jest w najlepszym stanie. Ja w nim wymieniałem tylko szczotki a nie popatrzałem głębiej a tam nie za ciekawie będę to musiał wymienić. Mam stary rozrusznik na linkę będę mógł poprzekładać części do rozrusznika na kluczyk? Będę musiał tam do nich zadzwonić i zamówić te części:)
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
Tak właśnie mam rozrusznik z 126p a alternator z 125p. A rozrusznik z Andorii będzie pasował?
RE: 1CA90
Jakiej Andorii? Standardowo jest z malucha, tak jak było pisane. Jest mały myk z rozrusznikami, a dokładnie z wirnikiem. Sprawdź czy masz odpowiednio głębokie rowki miedzy działkami komutatora oraz czy nie zalega w nich grafit ze szczotek. Powoduje to obniżenie sprawności rozrusznika. Jeżeli rowki są wystarczająco głębokie, a jest w nich grafit, to możesz je oczyścić twardą szczoteczka do zębów.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: 1CA90
Dzięki za rade sprawdze to ale chyba mi sie wydawało ze rowki były małe ale zobacze jeszcze raz dokładnie.