Remont-URSUS C-325
RE: Remont-URSUS C-325
Ja zrobiłem kiedyś wkład do filtra powietrza z takiej siatki którą daje się do kleju na styropian.Jest niepalna.Można ją zwinąć gęsto w dowolny sposób i nasączyć olejem.
RE: Remont-URSUS C-325
To muszę jeszcze zrobić, bo tego nie mam, ale pwenie też tam wpakuje zmywak:DRoman1313 napisał/a:
A do tej części która jest wyciągana razem z miską też wsadziłeś te siatki czy zostawiłeś pustą?
Wiem Marek o jaką siate chodzi. Używałem jej w tym roku, ale że jest niepalna tego nie wiedziałem

Facebook. old URSUS tractor
RE: Remont-URSUS C-325
Wkładanie siatki w olej nic nie da, a może zaszkodzić,dlatego że dolna część filtra z olejem działa jak cyklon,czyli filtr odśrodkowy.Tam musi być wolna przestrzeń. Powietrze zawracając pod kontem 360 stopni zostawia pod wpływem siły odśrodkowej wszystkie zanieczyszczenia które wychwytuje olej.Danie tam siatki może spowodować że nie wszystkie pyły dostaną się do oleju.
Siatka jest niepalna.Wrzuciłem kiedyś resztę do pieca i jaką włożyłem,taką wyjąłem.Teraz wyrzucam do śmietnika.
Siatka jest niepalna.Wrzuciłem kiedyś resztę do pieca i jaką włożyłem,taką wyjąłem.Teraz wyrzucam do śmietnika.
RE: Remont-URSUS C-325
Czyli lepiej nie zakładać tego wkładu, który znajduje się w misce filtra?
Facebook. old URSUS tractor
RE: Remont-URSUS C-325
.Na boku pojemnika na olej jest wytłoczona kreska ile oleju ma być w filtrze..Nad olejem powinna być wolna przestrzeń by powietrze mogło zawirować.Pyły jako cięższe wpadają do oleju.Nie ma sensu dawać siatkę w olej bo powietrze przelatuje nad nim.Jeżeli jednak jakiś wkład tam był oryginalnie to załóż.Ale moim zdaniem tak jak napisałem wyżej nic tam nie powinno być.Przynajmniej ja się nie spotkałem.Myślę że jeżeli coś jest zanurzone w oleju to pewnie po to by go ustabilizować.Ale powinno być pod powierzchnią.
RE: Remont-URSUS C-325
Ok. dzięki za wyjaśnienie.
Taki mały spis części, które zostały zakupione podczas remontu:
-tulejki przedniej osi
-łożyska oporowe do zwrotnic
-wałki zwrotnic
-uszczelniacze filcowe piast
-korek spustowy miski olejowej silnika
-przewody wtryskiwaczy
-przewód przelewowy wtryskiwaczy
-filtry paliwa
-uszczelka pokrywy zaworów
-przewody chłodnicy
-uszczelka pompy wodnej
-zasłona chłodnicy
-korek chłodnicy
-wentylator chłodnicy
-pasek klinowy pompy wodnej i prądnicy
-korek odpowietrzający silnik
-instalacja elektryczna
-zbiornik paliwa
-wkład filtra powietrza
-siatka do maski
-tulejki podnośnika hydraulicznego
-uszczelniacze rozdzielacza
-uszczelka pokrywy mostu
-dźwignia zmiany biegów
-sprężyna dźwigni zmiany biegów
-łożysko dźwigni zmiany biegów
-osłona gumowa dzwigni zmiany biegów
-uszczelniacze przekładni kierowniczej
-uszczelka przekładni kierowniczej
-gałki dźwigni (zmiany biegów, rozdzielacza, załączania wom-u i pompy podnośnika, a także gazu ręcznego)
-uszczelka pokrywy popychaczy
-uszczelki kolektora wydechowego
-poduszka siedzenia
-łożyska stożkowe układu różnicowego
-łożyska zwolnic
-uszczelki tylnego mostu
-uszczelki i uszczelniacze zwolnic
-szpilki i nakrętki tylnych kół
-korki wlewowe, kontrolne i spustowe zwolnic
-szczęki hamulcowe
-dźwignie podnośnika (lewa i prawa)
-nakrętki przednich kół
-silnik wycieraczki
-wycieraczka przedniej szyby
-lusterka boczne budki kierowcy
-kierunkowskazy na błotniki tylne
-wkłady reflektorów przednich H4
-wkład szperacza tylnego H4
-oryginalne obudowy reflektorów i szperacza
-gniazdo lampy przenośnej
-stacyjka
-kontrolki
-przełącznik kierunkowskazów
-włącznik szperacza
-czujnik ciśnienia oleju
-gniazdo 7 biegunowe metalowe
-sprężyna zapadki hamulca ręcznego
-wszystkie smarowniczki w całym ciągniku
-oryginalna pokrywa koła kierownicy
-poduszki gumowe górnego haka pociągowego
-nowa przystawka kątowa
-poduszki gumowe chłodnicy
-osłony gumowe końcówek drążków kierowniczych
-nowe sworznie końcówek drążków kierowniczych
-kolektor ssący C-330
-świece żarowe
-regulator napięcia
-sprzęgło I-go i II-go stopnia
-łożysko oporowe sprzęgła
-łożysko 6302
-tulejki mosiężne wałka dźwigni sprzęgła
-hak tylny nowego typu i poduszka gumowa
-nakrętka haka
-sprężyny dżwigni hamulców nożnych
Na razie tyle - pewnie coś mi umkło i coś jeszcze dopisze *yes*
Taki mały spis części, które zostały zakupione podczas remontu:
-tulejki przedniej osi
-łożyska oporowe do zwrotnic
-wałki zwrotnic
-uszczelniacze filcowe piast
-korek spustowy miski olejowej silnika
-przewody wtryskiwaczy
-przewód przelewowy wtryskiwaczy
-filtry paliwa
-uszczelka pokrywy zaworów
-przewody chłodnicy
-uszczelka pompy wodnej
-zasłona chłodnicy
-korek chłodnicy
-wentylator chłodnicy
-pasek klinowy pompy wodnej i prądnicy
-korek odpowietrzający silnik
-instalacja elektryczna
-zbiornik paliwa
-wkład filtra powietrza
-siatka do maski
-tulejki podnośnika hydraulicznego
-uszczelniacze rozdzielacza
-uszczelka pokrywy mostu
-dźwignia zmiany biegów
-sprężyna dźwigni zmiany biegów
-łożysko dźwigni zmiany biegów
-osłona gumowa dzwigni zmiany biegów
-uszczelniacze przekładni kierowniczej
-uszczelka przekładni kierowniczej
-gałki dźwigni (zmiany biegów, rozdzielacza, załączania wom-u i pompy podnośnika, a także gazu ręcznego)
-uszczelka pokrywy popychaczy
-uszczelki kolektora wydechowego
-poduszka siedzenia
-łożyska stożkowe układu różnicowego
-łożyska zwolnic
-uszczelki tylnego mostu
-uszczelki i uszczelniacze zwolnic
-szpilki i nakrętki tylnych kół
-korki wlewowe, kontrolne i spustowe zwolnic
-szczęki hamulcowe
-dźwignie podnośnika (lewa i prawa)
-nakrętki przednich kół
-silnik wycieraczki
-wycieraczka przedniej szyby
-lusterka boczne budki kierowcy
-kierunkowskazy na błotniki tylne
-wkłady reflektorów przednich H4
-wkład szperacza tylnego H4
-oryginalne obudowy reflektorów i szperacza
-gniazdo lampy przenośnej
-stacyjka
-kontrolki
-przełącznik kierunkowskazów
-włącznik szperacza
-czujnik ciśnienia oleju
-gniazdo 7 biegunowe metalowe
-sprężyna zapadki hamulca ręcznego
-wszystkie smarowniczki w całym ciągniku
-oryginalna pokrywa koła kierownicy
-poduszki gumowe górnego haka pociągowego
-nowa przystawka kątowa
-poduszki gumowe chłodnicy
-osłony gumowe końcówek drążków kierowniczych
-nowe sworznie końcówek drążków kierowniczych
-kolektor ssący C-330
-świece żarowe
-regulator napięcia
-sprzęgło I-go i II-go stopnia
-łożysko oporowe sprzęgła
-łożysko 6302
-tulejki mosiężne wałka dźwigni sprzęgła
-hak tylny nowego typu i poduszka gumowa
-nakrętka haka
-sprężyny dżwigni hamulców nożnych
Na razie tyle - pewnie coś mi umkło i coś jeszcze dopisze *yes*
Facebook. old URSUS tractor
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: Remont-URSUS C-325
Dzięki za liste, przyda się podczas remontu mojego ciapka!
Możesz jeszcze cene napisać. Ciekawe ile zer będzie!
Pozdrawiam!
Możesz jeszcze cene napisać. Ciekawe ile zer będzie!
Pozdrawiam!
RE: Remont-URSUS C-325
Musze policzyć ile za części dałem, ale to pod koniec remontu na razie wole nie wiedzieć 

Facebook. old URSUS tractor
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: Remont-URSUS C-325
Koniec chyba tuż tuż!:D
To czekamy......!
To czekamy......!
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont-URSUS C-325
Ja już dawno przestałem liczyć a Majorek jeszcze nie skończony.
RE: Remont-URSUS C-325
No jak przychodzi co do czego i się zacznie podliczać to cena oscyluje w granicach kilku tysięcy złotych za części, farby itd. U mnie tak wyszło.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Remont-URSUS C-325
Tak też pewnie będzie w moim przypadku Paweł, bo w przyszłym roku za same opony i dętki dam ok. 2000zł + reszta części to troche kasy się nazbiera. Tyle dobrze, że nie musiałem płacić za robocizne, bo jeśli bym jeszcze doliczył te godziny co przepracowałem przy ciągniku to by niezła suma wyszła.
Części, które dorabiałem we własnym zakresie:
-tunel chłodnicy
-stabilizator chłodnicy
-dźwignia gazu ręcznego
-cięgna gazu ręcznego i nożnego
-skrzynka narzędziowa
-opaski zbiornika paliwa
-uchwyt sygnału dźwiękowego
-mocowanie prądnicy
-napinacz prądnicy
-deska rozdzielcza
-osłona dolna deski rozdzielczej
-mocowanie zaślepki kierownicy
-skrzynki na akumulatory
-sworznie cięgien gazu
-sworznie TUZ
-cięgna hamulców nożnych
-sworznie cięgien hamulców
-sworznie haka tylnego i przedniego
-sworznie łącznika centralnego
-płyta nośna zaczepu + uniwersalny hak tylny
-zamykanie maski
-wzmocniony zawias maski
-ramka do mocowania siatki w masce
-mocowanie regulatora napięcia prądnicy
-osłona końcówki WOM-u przekładni kątowej
-wzmocnione uchwyty łańcuchów bocznych dolnych ramion podnośnika hydraulicznego
-tłumik
-wsporniki pod lampy
-pałąki budki kierowcy
-uchwyty podestów
-uchwyty na przewody instalacji elektrycznej
Części, które dorabiałem we własnym zakresie:
-tunel chłodnicy
-stabilizator chłodnicy
-dźwignia gazu ręcznego
-cięgna gazu ręcznego i nożnego
-skrzynka narzędziowa
-opaski zbiornika paliwa
-uchwyt sygnału dźwiękowego
-mocowanie prądnicy
-napinacz prądnicy
-deska rozdzielcza
-osłona dolna deski rozdzielczej
-mocowanie zaślepki kierownicy
-skrzynki na akumulatory
-sworznie cięgien gazu
-sworznie TUZ
-cięgna hamulców nożnych
-sworznie cięgien hamulców
-sworznie haka tylnego i przedniego
-sworznie łącznika centralnego
-płyta nośna zaczepu + uniwersalny hak tylny
-zamykanie maski
-wzmocniony zawias maski
-ramka do mocowania siatki w masce
-mocowanie regulatora napięcia prądnicy
-osłona końcówki WOM-u przekładni kątowej
-wzmocnione uchwyty łańcuchów bocznych dolnych ramion podnośnika hydraulicznego
-tłumik
-wsporniki pod lampy
-pałąki budki kierowcy
-uchwyty podestów
-uchwyty na przewody instalacji elektrycznej
Facebook. old URSUS tractor
RE: Remont-URSUS C-325
No, no Damber jestem pełen podziwu ile rzeczy dorobiłeś i jak starannie, teraz tylko pomalować i finisz.
P.S Może jakieś foto z obecnego stanu ciapka?
P.S Może jakieś foto z obecnego stanu ciapka?
RE: Remont-URSUS C-325
Od ostatniej fotki dużo się nie zmieniło - ciapek stoi sobie przykryty w garażu i czeka na wiosne.
Przymierzałem ostatnio instalacje elektryczną po to, aby rozmieścić przewody na ciągniku tak, aby były jak najmniej widoczne i doszedłem do wniosku, że będe musiał ją troche zmodyfikować.
Mam jeszcze taki pomysł, aby instalacje podzielić na kilka części i połączyć ją takimi kostkami jak w samochodach po to, aby np. przy rozpołowianiu ciągnika nie musieć znowu wyciągać połowy przewodów tylko rozpinam kostke i rozkręcam ciągnik - co o tym myślicie, czy jest sens robić taką przeróbke?
Przymierzałem ostatnio instalacje elektryczną po to, aby rozmieścić przewody na ciągniku tak, aby były jak najmniej widoczne i doszedłem do wniosku, że będe musiał ją troche zmodyfikować.
Mam jeszcze taki pomysł, aby instalacje podzielić na kilka części i połączyć ją takimi kostkami jak w samochodach po to, aby np. przy rozpołowianiu ciągnika nie musieć znowu wyciągać połowy przewodów tylko rozpinam kostke i rozkręcam ciągnik - co o tym myślicie, czy jest sens robić taką przeróbke?

Facebook. old URSUS tractor
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: Remont-URSUS C-325
Bez modyfikacji sie nie obejdzie. Głównie odpadną kable od wskaźników w desce rozdzielczej a reszta jest tak samo. A właśnie masz już wskaźniki??:D
A co do kostki to już twój wybór. Ale ja bym czegoś takiego nie robił. Przy rozpoławianiu rozkręcisz na puszce bezpieczników i kabel od aku i będzie git. Ale to jest moje zdanie. Niech sie wypowiedzą inni. Zostajesz przy prądnicy? Instalacja pasuje? Bo moja była za długa:o
A co do kostki to już twój wybór. Ale ja bym czegoś takiego nie robił. Przy rozpoławianiu rozkręcisz na puszce bezpieczników i kabel od aku i będzie git. Ale to jest moje zdanie. Niech sie wypowiedzą inni. Zostajesz przy prądnicy? Instalacja pasuje? Bo moja była za długa:o
RE: Remont-URSUS C-325
Pomysł nie głupi, ale zauważ ze ciapka rozpoławia się rzadko, a biorąc pod uwagę twojego, z jaką starannością go wyremontowałeś to za jakieś 30lat.
Do tego taka kostka czasami powoduje zwarcia w samochodach i dochodzi do pożarów. Osobiście uważam ze niema potrzeby zakładania takiej kostki.
Do tego taka kostka czasami powoduje zwarcia w samochodach i dochodzi do pożarów. Osobiście uważam ze niema potrzeby zakładania takiej kostki.
RE: Remont-URSUS C-325
Słuszna uwaga. Chociaż w sumie pomysł nie jest zły. Ja u siebie myślałem, żeby taką kostkę zastosować przy instalacji lamp przednich. Póki co jest skręcana kostka.ciapek25 napisał/a:
Pomysł nie głupi, ale zauważ ze ciapka rozpoławia się rzadko, a biorąc pod uwagę twojego, z jaką starannością go wyremontowałeś to za jakieś 30lat
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Remont-URSUS C-325
Wskaźniki bedą *yes*
No tak na puszce, ale jak sobie pomyśle, że będe musiał przeciągać te wszystkie kabelki przes skrzynke narzędziową to już mi się nie chce *no*, a tak w miejscu rozpołowiania na kostce "pyk" i po sprawie. Tak samo bym zrobił na tylnych błotnikach - kostka, cztery śruby i błotnik można zdjąć bez odkręcania przewodów przy lampach i ich przeciągania przez uchwyty na błotniku.
Przewody od akumulatorów oczywiście w całości *yes*
Część przewodów będe zmieniał z oryginalnej instalacji do C-330 którą kupiłem.
Z tą prądnicą musze jeszcze coś wykombinować, bo tych H4 to mi nie uciągnie
O tych zwarciach to też myślałem, przez taką kostke na pewno obniży się sprawność takiego układu, a jakaś awaria zawsze może się zdażyć więc było by to jakimś ułatwieniem podczas naprawy. W ciągniku mam już zamontowany wyłącznik prądu w razie czego.
No tak na puszce, ale jak sobie pomyśle, że będe musiał przeciągać te wszystkie kabelki przes skrzynke narzędziową to już mi się nie chce *no*, a tak w miejscu rozpołowiania na kostce "pyk" i po sprawie. Tak samo bym zrobił na tylnych błotnikach - kostka, cztery śruby i błotnik można zdjąć bez odkręcania przewodów przy lampach i ich przeciągania przez uchwyty na błotniku.
Przewody od akumulatorów oczywiście w całości *yes*
Część przewodów będe zmieniał z oryginalnej instalacji do C-330 którą kupiłem.
Z tą prądnicą musze jeszcze coś wykombinować, bo tych H4 to mi nie uciągnie

O tych zwarciach to też myślałem, przez taką kostke na pewno obniży się sprawność takiego układu, a jakaś awaria zawsze może się zdażyć więc było by to jakimś ułatwieniem podczas naprawy. W ciągniku mam już zamontowany wyłącznik prądu w razie czego.
Facebook. old URSUS tractor
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: Remont-URSUS C-325
Na tylnym błotniku chyba będzie kostka tak jak w C-330? I zdejmiesz je z lampami bez niczego. Proponuje jeszcze dorbienie ,,hebla" do masy. A co prądnicy to słyszałem coś o przezwajaniu stojana. Ale musze się coś więcej na ten temat dowiedzieć. Bo mnie czeka to samo.

RE: Remont-URSUS C-325
No właśnie w moim tej kostki na błotniku nie będzie, a w C-330 jest na obu błotnikach ta kostka? - bo się nigdy temu tak nie przyglądałem.
Miałem jechać do gościa co się tym zajmuje, ale nigdy nie mam czasu, a jakoś do widoku altka raczej się nie przyzwyczaję
Miałem jechać do gościa co się tym zajmuje, ale nigdy nie mam czasu, a jakoś do widoku altka raczej się nie przyzwyczaję

Facebook. old URSUS tractor