Remont-URSUS C-325

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: jacek0106 »

Witam. No pełna profeska z tym obciążnikiem, stylistycznie wkomponowany w całość i idealnie spęniający swoje zadanie,( obciążniki w kołach to niewypał). Przybywa kolejny ciapek kolekcjonerski w kraju, a ta mała działka mu na pewno nie zaszkodzi, tylko utrzyma go w świetnej kondycji. Sprzęt najbardziej nie lubi kompletnej bezczynności.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: damber »

Dzięki Panowie - obciążnik nie miał się za bardzo rzucać w oczy i myślę, że się udało.





Dziś założyłem nowe filtry paliwa, nalałem do zbiornika ON i odpowietrzyłem układ paliwowy. Postanowiłem przy okazji sprawdzić ciśnienie na pompie wtryskowej(przed remontem ładnie się sprawowała :) ) Jak kręcę korbą to osiągam bez problemu wartość ponad 300 bar, ale nie wiem jak długo te ciśnienie ma się utrzymywać na pompie jak przestanę kręcić korbą? Czy ktoś już to przerabiał z szanownych kolegów ;)
Obrazek
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: Ursus »

Fabryka mogłaby się od Ciebie uczyć!
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: damber »

Dzięki, dzięki :)

Czy naprawdę nikt nie wie jak długo powinno się utrzymywać ciśnienie na pompie wtryskowej... ? Zostawiłem wkręcony manometr przez całą noc. Do rana ciśnienie spadło do 130 barów, więc chyba jest dobrze.


Dziś na próbę namieszałem farbę na felgi:
Obrazek

I blachy:
Obrazek
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: Ursus »

Sam mieszałeś farbę? Na oko ?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: damber »

Tak, sam mieszałem, bo będę malował renolakiem, a w palecie nie ma tego odcienia który chciałem więc musiałem troche pomieszać. Myślałem o akrylach tzn. baza + klar, ale przemyślałem to i stwierdziłem, że nie ma co malować akrylem jak ciapek i tak za "chwilę" będzie w polu ganiał.
Facebook. old URSUS tractor
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: jacek0106 »

Witam. Możesz jeszcze poliuretan samochodowy użyć na te felgi. Namieszają ci każdą barwę, nie wiele drożej wyjdzie ale będzie mocniejszy od renowacji bo chemoutwardzalny. Kontenery ciężarówek tym malują, bo akryl za drogo wychodzi. Ale połysku to nie ma, tak jak renowacja zresztą.Emalia renowacyjna to taka lepsza wersja olejnej. A ciśnienie jak masz na 2 sekcjach takie, to znakomicie. Prawie dwukrotnie większe niż potrzeba do otwarcia wtryskiwaczy.Nadmiar i tak przelewa. Długo trzyma, tak że ropa do leju na pewno nie będzie się dostawać. Poliuretan w mieszalniach samochodowych powinni mieć po 70pln bodajże, tylko blach tym nie maluj, bo dla tej pięknej ciapkowej maski to by profanacja była. Powodzenia w malowaniu.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: Ursus »

No rozumiem, ale co wtedy gdy domieszasz na oko, i farby braknie? Domieszasz znowu taki sam odcień?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: damber »

Jacek na 1 jak i na 2 sekcji bez problemu osiągam ciśnienie ponad 300 bar z tym, że na 2 sekcji przez noc spadło do 110 barów.
Muszę sprawdzić jeszcze ciśnienie jakie jest na filtrze olejowym, ale to później.

Paweł odcień mieszałem na oko, ale proporcje farb odmierzałem w ml więc jak by brakło to domieszam, ale lepiej jak tego nie będę musiał robić no bo wiadomo, że różnie później z tym bywa.
Na błotniki i maskę to liczę tak 3 litry powinno wystarczyć (dwie warstwy). Nie wiem ile mi na felgi i obciążniki wyjdzie *rolleyes*

Jacek wiem, że renowacyjna nie ma jakości jak akryl, ale może nie będzie tak źle w końcu samochody PRL-u też nie miały wypasionych lakierów i w miarę dobrze wyglądały.
Facebook. old URSUS tractor
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: jacek0106 »

No fakt że te nowe Polskie renowacje to nawet niezłe są, tylko żadnego korektora nie dawaj, bo na początku ładnie się błyszczy a potem powłoka twardnieje i pojawiają się mikropęknięcia. Sama emalia renowacyjna wolnoschnąca spokojnie i 10 lat wytrzyma, jak nawet powierzchownie skreduje to se to wypolerujesz
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: damber »

Dzięki Jacek za podpowiedz, bo chciałem dodać ten korektor, a nie pamiętasz ile wyszło Ci farby jak malowałeś Twoją 4011.

Tak wygląda odcień w świetle dziennym:
Obrazek

W takim kolorze będzie mój ciapek.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: bossmann »

Super.Myślalem ze zielony bedzie, moj też takiego koloru ma być.*eek*
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: jacek0106 »

Ja tylko kabinę malowałem renowacją, poszło 2 puszki Nobilesa. Akrylu podejrzewam by poszło 1 puszka, bo renowacje są połowę mniej wydajne, niestety sam barwny akryl kreduje z czasem jeszcze gorzej niż renowacja, tak że tylko 2 warstwówka daje efekt ale koszt jest podwójny. Lakiernicy już zupęnie odchodzą od renowacji bo biorąc pod uwagę wydajność i tańsze poliuretany lub akryle lepiej im się to opłaca. No ale my mamy swoje stare przyzwyczajenia. W niemczech już wszędzie wodnorospuszczalne stosują, ale my nadal biednym krajem jesteśmy i się trujemy. Dawniej te ciapki i czterdziestki to chyba nitrocelulozową malowali, bo ciągnik po 3 latach matował i blakł, natomiast na felgach czeskich jakie przychodziły od Zetora był lakier piecowy nie do zdarcia, do tej pory jeszcze nieżle wyglądał.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: Ursus »

No kolor ładny, ale jakoś wydaje mi się, że na taki kawał roboty jaki odwaliłeś, warto byłoby farbę z najwyższej półki położyć :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
solo424
Posty: 50
Rejestracja: 10 lis 2011, 20:33

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: solo424 »

tylko ten kawał roboty kawał kosztował i teraz morze mu byci ciężko z kasą
Awatar użytkownika
misio 3p
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2008, 10:50

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: misio 3p »

Damber dlaczego mieszasz farbę na felgi? Jak dla mnie ta którą umieszałeś jest trochę zbyt biała. Autorenolak L-87 byłby chyba dobry, taki jak w tym filmiku z yt
http://www.youtube.com/watch?v=SZjOWsPSjgA
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: damber »

Powiem Wam, że wolał bym w akrylu i jakieś zaskórniaki by się znalazły, ale wtedy było by mi szkoda ciapkiem pole obrabiać. Na razie musi taka farba wystarczyć.
misio 3p napisał/a:
Damber dlaczego mieszasz farbę na felgi? Jak dla mnie ta którą umieszałeś jest trochę zbyt biała. Autorenolak L-87 byłby chyba dobry, taki jak w tym filmiku z yt
http://www.youtube.com/watch?v=SZjOWsPSjgA
Pytasz dlaczego... ta L-87 jest za bardzo kremowa jak dla mnie. W głowie siedzi mi ciągle oryginalny kolor felg z URSUS-a C 4011, to była taka jasna kość słoniowa lub jak kto woli zabrudzony biały. Ostatnio na allegro był URSUS C-330M z 6mtg i też miał taki jasny odcień na felgach i o taki mi chodzi.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: bossmann »

Ja 25-tkę będę malował na kolor wziety z komarka sztywniaka ,ktorego niedawno nabylem w orginale, ponoc byly te same kolory i na Junaku też.Zaskoczyła mnie informacja ze Twoj ciapek bedzie nie zielony.
Awatar użytkownika
misio 3p
Posty: 88
Rejestracja: 30 sie 2008, 10:50

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: misio 3p »

Widziałem tą aukcję na allegro. Może kolor zapożycz z Zetorów np. serii 5211-7745? Mój kolega ma 7211 i też jest to jasna kość słoniowa tzn. lekko przybrudzony biały ;)
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont-URSUS C-325

Post autor: damber »

Tak o tą C-330M mi chodziło, ale Twoja C-360-3P też ma ładne jasne felgi. Dzięki za tą fotke. Teraz wiem, że lepszej farby mi nie potrzeba. Lakier świetnie się prezentuje po 4latach. Jeśli tak mi wyjdzie na ciapku, to będę zadowolony.

Bossmann - jak zielony...? przecież będzie wiśniowy ;)

I foto z ostatniej chwili:
Obrazek
Kupiłem podkład reaktywny NOVOL i tak to wygląda.
Facebook. old URSUS tractor
ODPOWIEDZ