RE: Brak ciśnienia oleju.
RE: Brak ciśnienia oleju.
Jeżeli przewód ten jest elastyczny to może zawijać się pod wpływem ciśnienia środkowa część przewodu.Sprubuj go wymienić .Miałem kiedyś taki przypadek z przewodem hamulcowym.
RE: Brak ciśnienia oleju.
Może przy składaniu dorabiałeś jakąś uszczelkę i zapomniałeś wykonać otworu lub założyłeś uczszelkę odwrotnie.Może otwór blokuje ci kawałek silikonu.Powietrzem dmuchasz w przeciwnym kierunkui przechodzi a w kierunku przepływu oleju otwór jest zamykany jak zawór jednokierunkowy.
RE: Brak ciśnienia oleju.
Do otworu do którego dochodzi ciśnienie ,jest to przeważnie otwór w środku zaworu dołącz spręrzarkę i obserwuj przy jakim ciśnieniu zawór się otworzy.Zwiększając docisk sprężyny,czy to podkładkami czy wkrętem zwiększasz ciśnienie otwarcia zaworu czyli instalacji.Powinno być ok 5 atm.
RE: Brak ciśnienia oleju.
Regulator ciśnienia oleju jest po prawej z przodu na dole. Taka nakrętka skierowana pod kątem w dół. W środku jest sprężynka i kulka.
Jeśli regulacja nie da rezultatów to zapewne czeka Cię rozmontowanie silnika.
Niestety Marek nie ma racji.
Nominalne ciśnienie oleju powinno się mieścić w granicach 1,5 do 3,5 atm.
Jeśli regulacja nie da rezultatów to zapewne czeka Cię rozmontowanie silnika.
Niestety Marek nie ma racji.
Nominalne ciśnienie oleju powinno się mieścić w granicach 1,5 do 3,5 atm.
RE: Brak ciśnienia oleju.
Nie wiem jaka jest procedura sprawdzania regulatora ciśnienia
Co do wirówki flltracyjnej to miałem taki sam problem. Po zgaszeniu silnika nie kręciła się. Do tego na łączeniu pokrywy rozrządu i wirówki nieustannie pojawiał się olej. Powodem była uszczelka, nie złe jej założenie jakość czy niedokręcenie. Cała zagadka polegała na tym że uszczelka była źle docięta fabrycznie. Wyjście z pompy oleju było przysłonięte. Po wymianie uszczelki problem znikł. Filtr kręci się jeszcze w chwilę po zgaszeniu silnika. Jednak u mnie wskazania ciśnienia były inne. Mianowicie przed wymianą uszczelki nieznacznie przekraczało 4 atm, po wymianie nie przekracza 3,5 atm.
Odkręć "gruszkę" i sprawdź uszczelkę czy nie przesłania wylotu w pokrywie rozrządu.
Co do wirówki flltracyjnej to miałem taki sam problem. Po zgaszeniu silnika nie kręciła się. Do tego na łączeniu pokrywy rozrządu i wirówki nieustannie pojawiał się olej. Powodem była uszczelka, nie złe jej założenie jakość czy niedokręcenie. Cała zagadka polegała na tym że uszczelka była źle docięta fabrycznie. Wyjście z pompy oleju było przysłonięte. Po wymianie uszczelki problem znikł. Filtr kręci się jeszcze w chwilę po zgaszeniu silnika. Jednak u mnie wskazania ciśnienia były inne. Mianowicie przed wymianą uszczelki nieznacznie przekraczało 4 atm, po wymianie nie przekracza 3,5 atm.
Odkręć "gruszkę" i sprawdź uszczelkę czy nie przesłania wylotu w pokrywie rozrządu.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 sty 2010, 17:30
RE: Brak ciśnienia oleju.
cześć!a czy przypadkiem nie zamieniłeś przewodów smarowania klawiatury i manometru?sprawdz dokładnie,klawiatura jest smarowana pulsacyjnie(tulejka wału rozrządu z otworkiem) a manometr ciągle(tulejka wału rozrządu z otworkiem i rowkiem na całym obwodzie wewnątrz)
RE: Brak ciśnienia oleju.
Ja wymieniałem pompę wał panewki itd... wszystko nowe i działa bez zarzutu.
Osobiście to bym stawiał na zły montaż pompy (jakiś przewód zatkany). Możliwe też że masz wadliwy egzemplarz.
A może sprawdź czy smok i rurka do pompy są drożne ?
Osobiście to bym stawiał na zły montaż pompy (jakiś przewód zatkany). Możliwe też że masz wadliwy egzemplarz.
A może sprawdź czy smok i rurka do pompy są drożne ?
RE: Brak ciśnienia oleju.
No to albo pompa źle założona albo wadliwy egzemplarz.
Nie mam innych pomysłów.
Nie mam innych pomysłów.
RE: Brak ciśnienia oleju.
Może coś nie dokręciłeś ?
RE: Brak ciśnienia oleju.
No to pompa trefna, chyba nie ma innej opcji.
RE: Brak ciśnienia oleju.
a czy czasem cisnienie nie idzie przez tą srodkową panewkę i z braku wyzłobienia nie masz cisnienia na góre motoru.bądz jest ono cykliczne.
albo
albo
RE: Brak ciśnienia oleju.
Więc miałem racje, trefny egzemplarz *tup*