Kolumna kierownicza w Zetorze 25
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
dzięki jeszcze raz,udało się ruszyć tą tuleje ,luz jakby usunięty na jak długo to się zobaczy,puki co koła reagują na minimalny ruch kierownicą,a co do tej śrubki blokującej to wbiłem ją do środka i teraz pobawię się z wyciąganiem
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Może być tak, że teraz się lekko w pewnych położeniach będzie przycinał, dopóki się nie dotrze. Może, ale nie musi tak być.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
że powiem no właśnie wydaje mi się że aż za bardzo luz znikł
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 08 lis 2016, 14:26
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Luz jest między tuleją a wałem. Wytoczenie tulejek lub nowej tulei co nie każdy tokarz zrobić bo układ opiera się na mimośrodzie.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 08 lis 2016, 14:26
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
No to klops. Kiedyś widziałem na zdjęciu zetorka z kolumną od c360 czy ktoś widział takie rozwiązanie albo coś takiego ma? Interesuje mnie czy ramie będzie pasowało na na kolumnę z c360 bo oryginalne ramie z c360 jest krótkie
Mam pytanie ile powinno być oleju w komorze kolumny kierowniczej?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/321f0f639c4b2bc9
i czy ten olej nie będzie wyciekał przy wałku?
Mam pytanie ile powinno być oleju w komorze kolumny kierowniczej?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/321f0f639c4b2bc9
i czy ten olej nie będzie wyciekał przy wałku?
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Paradoks "misy" olejowej w kolumnie jest taki, że nie możesz go wlać za dużo, bo wyleci tuleją mimośrodową, bo nie ma tam żadnych uszczelnień. Wlać/nie wlać Twoja decyzja. Ja nie dawałem, bo to nie ma sensu. Ślimacznica nie obraca się o pełny obrót ale o ok. 120-160 st.
Więc olej nie podejdzie na ślimak.
Błędem jest to, że ślimak jest nad ślimacznicą, a nie pod nią lub brak szczelności komory przekładniowej.
Nałóż grubo smaru i tyle. Więcej nie wyczarujesz, a smar i tak da więcej niż olej.
Więc olej nie podejdzie na ślimak.
Błędem jest to, że ślimak jest nad ślimacznicą, a nie pod nią lub brak szczelności komory przekładniowej.
Nałóż grubo smaru i tyle. Więcej nie wyczarujesz, a smar i tak da więcej niż olej.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 08 lis 2016, 14:26
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Właśnie tez mi się wydawało że ten olej wyleci przez tuleje. Zrobię jak mówisz napakuje smaru. Mało używam traktora więc myślę że raz na rok takie smarowanie wystarczy.
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
@Partizan- Ty jednak chyba znajdujesz jakąś perwersyjną przyjemność w drażnieniu Moda... Oj poznasz znaczenie słowa BAN szybciej niż myślisz *flower*
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 08 lis 2016, 14:26
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Panowie mam kolejny problem a mianowicie nie umie ruszyć tulei ani w prawo ani w lewo. Odkręciłem śrubę:

stukałem młotkiem jak pisaliście w śrubę i nic.
Proszę wytłumaczcie mi jak to tam jest zabezpieczone tym klinem i czy idzie się jakoś dostać do tego klina żeby to ruszyć i w którą stronę pobijać tuleje zgodnie z ruchem wskazówek zegara (patrząc na tuleje od strony ramienia) czy odwrotnie? Mam już rozebrany cały układ kierowniczy została tylko tuleja.
Panowie właśnie mnie coś oświeciło powiedzcie czy dobrze myślę.
Czy ta śruba jest wkręcana w klin i go w ten sposób przyciąga?

stukałem młotkiem jak pisaliście w śrubę i nic.
Proszę wytłumaczcie mi jak to tam jest zabezpieczone tym klinem i czy idzie się jakoś dostać do tego klina żeby to ruszyć i w którą stronę pobijać tuleje zgodnie z ruchem wskazówek zegara (patrząc na tuleje od strony ramienia) czy odwrotnie? Mam już rozebrany cały układ kierowniczy została tylko tuleja.
Panowie właśnie mnie coś oświeciło powiedzcie czy dobrze myślę.
Czy ta śruba jest wkręcana w klin i go w ten sposób przyciąga?
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Tuleję musisz obracać w lewo. Dobry "młotek i majzel" i musi się rozruszać. A jak obrócisz o jakieś 45 st. To bijesz w stronę wyjścia tulei czyli od traktora
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 08 lis 2016, 14:26
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
Ok Panowie po temacie tuleja wyszła. Naprawdę trzeba porządnie uderzyć w tą śrubę żeby to odskoczyło.