Wszystko o Zetorze 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

a jaką tą uszczelkę miedzianą czy jakąś inną jeszcze jedno pytanie jeżeli spaliny wydobywają się z pod pokrywy zaworów to czy zawory do wymiany



a jaką tą uszczelkę miedzianą czy jakąś inną jeszcze jedno pytanie jeżeli spaliny wydobywają się z pod pokrywy zaworów to czy zawory do wymiany



jeszcze jedno jak sprawdzić czy głowica nie jest p*blushing*ęknięta
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1667
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: marek »

Jeżeli spaliny wylatują z pod pokrywy zaworów to moim zdaniem pierścienie.Chyba że to jest właśnie pęknięcie.Zdejmij pokrywę zaworów i jeżeli spaliny wydobywają się z otworów przez które wchodzą popychacze czyli z dołu silnika to pierścienie.Po prostu zobacz skąd.Jeżeli była by to głowica to na pewno przy dużym przedmuchu spalin zobaczysz pęknięcie ,,gołym okiem".Przeważnie przy pękniętej głowicy wyrzucana jest też woda z chłodnicy.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2696
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: SEBRIGHT »

Głowice w Zetorach 25 najczęściej pękają między zaworami i najlepiej tam szukaj pęknięcia. U mnie po oskrobaniu nagaru było widać taką cieniutką ryskę, a uszczelkę dawałem miedzianą...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

a czy podczas pracy silnika normalny jest głuchy stukot jakby tłoki*secret*
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1667
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: marek »

Może jakiś filmik.Jeżeli coś Ci stuka to mogą być np. panewki,sworznie tłokowe..............Stukać może też niewłaściwie ustawiony punkt wtrysku.Chyba czeka kapitalka.*tdown*
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

jeszcze jedno pytanie może ono dotyczyć wtrysku podczas pracy silnika z pompy paliwowej non stop wytryskuje paliwo które chyba powinno kierować się do wtrysku a ten stukot to chyba od tego wtrysku bo kolega powiedział że wtrysk do wymiany*no*



a co do odpowiedzi marka rzeczywiście zetorka czeka remont generalny martwi mnie jedynie te panewki i głowica . :o



a jeszcze jedno mam zamiar robić remont generalny i może mi ktoś powiedzieć od czego zacząć i jak dokonać oceny części
:)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

W jakim sensie chcesz dokonać oceny części?

Stukać może też dlatego, że ma końcówki wtryskowe od C330, lub źle ustawione ciśnienie wtrysku, lub źle ustawiony kąt wtrysku. Mój też stukał.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

a czy z tym stukiem ma coś wspólnego to paliwo które zamiast do przewodu wtrysku po prostu wyrzuca na zewnątrz a ocena części to np co do wymiany tuleje tłoki zawory *dull*



mam problem także z przednią belką moja jest spawana i wygląda jakby miała zaraz pęknąć czy można zastosować jakiś zamiennik czy szukać oryginalnego
*hmm*
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

A skąd Ci to paliwo wyrzuca? Określ precyzyjnie.

A ocenić przydatność części można - ale na żywo. Nawet po zdjęciach ciężko jest cokolwiek doradzać.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1667
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: marek »

Ocenić co jest do wymiany można poprzez pomiar ciśnienia oleju i kompresję.Jeżeli ciśnienie oleju w normie to panewki dobre.Jeżeli za niskie to panewki do wymiany plus szlif wału.Poprzez pomiar kompresji oceniasz tłoki i pierścienie oraz zawory.Jeżeli kompresja za niska to wlewasz do cylindra kilka cent. sześciennych oleju silnikowego.Jak kompresja znacznie wzrośnie to pierścienie i tłoki do wymiany.Jeżeli tylko trochę to do roboty zawory.A żadne paliwo nie ma prawa nigdzie tryskać bo pewnie dla tego też nie pracuje prawidłowo.Najpierw po uszczelniaj wszystko a dopiero potem jak nic się nie zmieni bierz za remont.
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

jak są przewody metalowe co z pompy paliwowej idą do wtrysków no to jeden normalnie a z drugiego paliwo wylatuje zaraz przy pompie wylatuje tak jakby wtrysk był zatarty albo przewód zatkany a i przewody też leją ale do nich trzeba podkładki miedziane założyć



a i jeszcze tą belkę przednią wiecie jaką można ją zastąpić inną czy oryginalną




gryzie mnie jeszcze ta kompresja jak ucieka przedmuchami to możliwe żeby silnik chodził na jednym tłoku
:o
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1667
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: marek »

Przewód wysokiego ciśnienia jest prawdopodobnie pęknięty przy ,grzybku". To typowe uszkodzenie przewodów wtryskowych.Do wymiany.
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

wiecie może jak uszczelnić miejsce skąd wychodzi ramię od kierownicy i lewy bęben bo non stop z niego cieknie*zipit*



jaka może być przyczyna głośnego wycia tylnego mostu podczas jazdy dodam tylko że oleju w nim nie ma ale czy coś jeszcze?
*music*
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Robisz sobie żarty? Nie ma oleju to masz przyczynę.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

naprawdę kupują go z allegro gość tłumaczył że trzeba uszczelnić tylny most no i tak a co do oleju było wlane do skrzyni 5l ale czytałem że trzeba wlać 15l ale mówię serio nawet podczas wpychania zetorka do garażu dość powoli było słychać to straszne wycie no a koleś przyszedł i mówił ż*helpless*ę są półosie krzywe



jeszcze jedno pytanie mam w tym zetorku chłodnice ale wydaje mi się że jest ona od czegoś innego ponieważ wentylator sięga tylko do połowy tzn śmigło wentylatora jest w górze to sięga do połowy chłodnicy od dołu czy oryginalna też jest taka?*dull*
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2696
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: SEBRIGHT »

Kolego, do skrzyni biegów w Zetorku wchodzi 35L oleju więc 5 to tak jakbyś nic nie wlał. Zalej ją olejem to zobaczysz co się dzieje, a z własnego doświadczenia wiem że sprzedającym lepiej nie wierzyć na słowo :D
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

ale oleju ja nie wlewałem dużo z tego względu że leci mi olej pod pedałami hamulca i sprzęgła no i lewego bębna hamulcowego a może wiecie jak to uszczelnić a olej wlałem mamo bo chciałem zobaczyć czy nadal będzie wycie z mostu tylnego*dull*



zabieram się za rozbieranie zetorka zaczynam od pokrywy zaworów chce sprawdzić głowice może i wyplanować co mam robić po koleji pomocy*eek*
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Pisałeś o skrzyni, że Ci wyje, a zabierasz się za głowice. Ustal sobie jakiś porządek prac bo może się okazać, że rozbierzesz cały ciągnik i nie będziesz wiedział co i jak złożyć.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

zdecydowałem się wziąć najpierw za głowice z tego względu że ma ona przedmuch w dwóch miejscach i chyba dlatego chodzi na jednym tłoku no i wtryski też chyba do wymiany bo leją i kompresja nimi ucieka*blushing*



rozebrałem dziś głowice i okazało się że koło jednego gniazda zaworowego wyrwa którą prawdopodobnie uciekała kompresja nie wiem co robić da się to jakoś naprawić czy trzeba kupować nową głowice:?:o



zdjęcia mogę podesłać na maila to zobaczycie sami jak to wygląda
*secret*
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Podeślij do mnie na ursus@retrotraktor.pl - ja wstawię tutaj zdjęcia.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ