Wszystko o Zetorze 25
RE: Wszystko o Zetorze 25
a jaką tą uszczelkę miedzianą czy jakąś inną jeszcze jedno pytanie jeżeli spaliny wydobywają się z pod pokrywy zaworów to czy zawory do wymiany
a jaką tą uszczelkę miedzianą czy jakąś inną jeszcze jedno pytanie jeżeli spaliny wydobywają się z pod pokrywy zaworów to czy zawory do wymiany
jeszcze jedno jak sprawdzić czy głowica nie jest p*blushing*ęknięta
a jaką tą uszczelkę miedzianą czy jakąś inną jeszcze jedno pytanie jeżeli spaliny wydobywają się z pod pokrywy zaworów to czy zawory do wymiany
jeszcze jedno jak sprawdzić czy głowica nie jest p*blushing*ęknięta
RE: Wszystko o Zetorze 25
Jeżeli spaliny wylatują z pod pokrywy zaworów to moim zdaniem pierścienie.Chyba że to jest właśnie pęknięcie.Zdejmij pokrywę zaworów i jeżeli spaliny wydobywają się z otworów przez które wchodzą popychacze czyli z dołu silnika to pierścienie.Po prostu zobacz skąd.Jeżeli była by to głowica to na pewno przy dużym przedmuchu spalin zobaczysz pęknięcie ,,gołym okiem".Przeważnie przy pękniętej głowicy wyrzucana jest też woda z chłodnicy.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Głowice w Zetorach 25 najczęściej pękają między zaworami i najlepiej tam szukaj pęknięcia. U mnie po oskrobaniu nagaru było widać taką cieniutką ryskę, a uszczelkę dawałem miedzianą...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Wszystko o Zetorze 25
a czy podczas pracy silnika normalny jest głuchy stukot jakby tłoki*secret*
RE: Wszystko o Zetorze 25
Może jakiś filmik.Jeżeli coś Ci stuka to mogą być np. panewki,sworznie tłokowe..............Stukać może też niewłaściwie ustawiony punkt wtrysku.Chyba czeka kapitalka.*tdown*
RE: Wszystko o Zetorze 25
jeszcze jedno pytanie może ono dotyczyć wtrysku podczas pracy silnika z pompy paliwowej non stop wytryskuje paliwo które chyba powinno kierować się do wtrysku a ten stukot to chyba od tego wtrysku bo kolega powiedział że wtrysk do wymiany*no*
a co do odpowiedzi marka rzeczywiście zetorka czeka remont generalny martwi mnie jedynie te panewki i głowica .
a jeszcze jedno mam zamiar robić remont generalny i może mi ktoś powiedzieć od czego zacząć i jak dokonać oceny części

a co do odpowiedzi marka rzeczywiście zetorka czeka remont generalny martwi mnie jedynie te panewki i głowica .

a jeszcze jedno mam zamiar robić remont generalny i może mi ktoś powiedzieć od czego zacząć i jak dokonać oceny części

RE: Wszystko o Zetorze 25
W jakim sensie chcesz dokonać oceny części?
Stukać może też dlatego, że ma końcówki wtryskowe od C330, lub źle ustawione ciśnienie wtrysku, lub źle ustawiony kąt wtrysku. Mój też stukał.
Stukać może też dlatego, że ma końcówki wtryskowe od C330, lub źle ustawione ciśnienie wtrysku, lub źle ustawiony kąt wtrysku. Mój też stukał.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Wszystko o Zetorze 25
a czy z tym stukiem ma coś wspólnego to paliwo które zamiast do przewodu wtrysku po prostu wyrzuca na zewnątrz a ocena części to np co do wymiany tuleje tłoki zawory *dull*
mam problem także z przednią belką moja jest spawana i wygląda jakby miała zaraz pęknąć czy można zastosować jakiś zamiennik czy szukać oryginalnego
*hmm*
mam problem także z przednią belką moja jest spawana i wygląda jakby miała zaraz pęknąć czy można zastosować jakiś zamiennik czy szukać oryginalnego
*hmm*
RE: Wszystko o Zetorze 25
A skąd Ci to paliwo wyrzuca? Określ precyzyjnie.
A ocenić przydatność części można - ale na żywo. Nawet po zdjęciach ciężko jest cokolwiek doradzać.
A ocenić przydatność części można - ale na żywo. Nawet po zdjęciach ciężko jest cokolwiek doradzać.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Wszystko o Zetorze 25
Ocenić co jest do wymiany można poprzez pomiar ciśnienia oleju i kompresję.Jeżeli ciśnienie oleju w normie to panewki dobre.Jeżeli za niskie to panewki do wymiany plus szlif wału.Poprzez pomiar kompresji oceniasz tłoki i pierścienie oraz zawory.Jeżeli kompresja za niska to wlewasz do cylindra kilka cent. sześciennych oleju silnikowego.Jak kompresja znacznie wzrośnie to pierścienie i tłoki do wymiany.Jeżeli tylko trochę to do roboty zawory.A żadne paliwo nie ma prawa nigdzie tryskać bo pewnie dla tego też nie pracuje prawidłowo.Najpierw po uszczelniaj wszystko a dopiero potem jak nic się nie zmieni bierz za remont.
RE: Wszystko o Zetorze 25
jak są przewody metalowe co z pompy paliwowej idą do wtrysków no to jeden normalnie a z drugiego paliwo wylatuje zaraz przy pompie wylatuje tak jakby wtrysk był zatarty albo przewód zatkany a i przewody też leją ale do nich trzeba podkładki miedziane założyć
a i jeszcze tą belkę przednią wiecie jaką można ją zastąpić inną czy oryginalną
gryzie mnie jeszcze ta kompresja jak ucieka przedmuchami to możliwe żeby silnik chodził na jednym tłoku

a i jeszcze tą belkę przednią wiecie jaką można ją zastąpić inną czy oryginalną
gryzie mnie jeszcze ta kompresja jak ucieka przedmuchami to możliwe żeby silnik chodził na jednym tłoku

RE: Wszystko o Zetorze 25
Przewód wysokiego ciśnienia jest prawdopodobnie pęknięty przy ,grzybku". To typowe uszkodzenie przewodów wtryskowych.Do wymiany.
RE: Wszystko o Zetorze 25
wiecie może jak uszczelnić miejsce skąd wychodzi ramię od kierownicy i lewy bęben bo non stop z niego cieknie*zipit*
jaka może być przyczyna głośnego wycia tylnego mostu podczas jazdy dodam tylko że oleju w nim nie ma ale czy coś jeszcze?
*music*
jaka może być przyczyna głośnego wycia tylnego mostu podczas jazdy dodam tylko że oleju w nim nie ma ale czy coś jeszcze?
*music*
RE: Wszystko o Zetorze 25
Robisz sobie żarty? Nie ma oleju to masz przyczynę.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Wszystko o Zetorze 25
naprawdę kupują go z allegro gość tłumaczył że trzeba uszczelnić tylny most no i tak a co do oleju było wlane do skrzyni 5l ale czytałem że trzeba wlać 15l ale mówię serio nawet podczas wpychania zetorka do garażu dość powoli było słychać to straszne wycie no a koleś przyszedł i mówił ż*helpless*ę są półosie krzywe
jeszcze jedno pytanie mam w tym zetorku chłodnice ale wydaje mi się że jest ona od czegoś innego ponieważ wentylator sięga tylko do połowy tzn śmigło wentylatora jest w górze to sięga do połowy chłodnicy od dołu czy oryginalna też jest taka?*dull*
jeszcze jedno pytanie mam w tym zetorku chłodnice ale wydaje mi się że jest ona od czegoś innego ponieważ wentylator sięga tylko do połowy tzn śmigło wentylatora jest w górze to sięga do połowy chłodnicy od dołu czy oryginalna też jest taka?*dull*
RE: Wszystko o Zetorze 25
Kolego, do skrzyni biegów w Zetorku wchodzi 35L oleju więc 5 to tak jakbyś nic nie wlał. Zalej ją olejem to zobaczysz co się dzieje, a z własnego doświadczenia wiem że sprzedającym lepiej nie wierzyć na słowo 

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Wszystko o Zetorze 25
ale oleju ja nie wlewałem dużo z tego względu że leci mi olej pod pedałami hamulca i sprzęgła no i lewego bębna hamulcowego a może wiecie jak to uszczelnić a olej wlałem mamo bo chciałem zobaczyć czy nadal będzie wycie z mostu tylnego*dull*
zabieram się za rozbieranie zetorka zaczynam od pokrywy zaworów chce sprawdzić głowice może i wyplanować co mam robić po koleji pomocy*eek*
zabieram się za rozbieranie zetorka zaczynam od pokrywy zaworów chce sprawdzić głowice może i wyplanować co mam robić po koleji pomocy*eek*
RE: Wszystko o Zetorze 25
Pisałeś o skrzyni, że Ci wyje, a zabierasz się za głowice. Ustal sobie jakiś porządek prac bo może się okazać, że rozbierzesz cały ciągnik i nie będziesz wiedział co i jak złożyć.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Wszystko o Zetorze 25
zdecydowałem się wziąć najpierw za głowice z tego względu że ma ona przedmuch w dwóch miejscach i chyba dlatego chodzi na jednym tłoku no i wtryski też chyba do wymiany bo leją i kompresja nimi ucieka*blushing*
rozebrałem dziś głowice i okazało się że koło jednego gniazda zaworowego wyrwa którą prawdopodobnie uciekała kompresja nie wiem co robić da się to jakoś naprawić czy trzeba kupować nową głowice:?:o
zdjęcia mogę podesłać na maila to zobaczycie sami jak to wygląda
*secret*
rozebrałem dziś głowice i okazało się że koło jednego gniazda zaworowego wyrwa którą prawdopodobnie uciekała kompresja nie wiem co robić da się to jakoś naprawić czy trzeba kupować nową głowice:?:o
zdjęcia mogę podesłać na maila to zobaczycie sami jak to wygląda
*secret*
RE: Wszystko o Zetorze 25
Podeślij do mnie na ursus@retrotraktor.pl - ja wstawię tutaj zdjęcia.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...