Koledzy i koleżanki.
Orientuje się może ktoś jak podłączyć woltomierza który znajduje się na poniższych zdjęciach?
Oto one:
Jak widać na zdjęciach posiada on 3 styki. Środkowy to masa, ale co z pozostałymi?
Jak każdy woltomierz tak i ten ma dwa styki, czerwony - plus, zielony minus.
Kto powiedział że w pojeździe nie można badać napięcia innego niż obwód własny pojazdu ? lub część tego obwodu ?
Dlatego ustrój pomiarowy woltomierza jest wydzielony od masy ogólnej
pojazdu.
W typowych zastosowaniach możesz sobie zrobić mostek między masą, a zielonym stykiem. Jednak wtedy będziesz miał napięcie w instalacji pojazdu. Natomiast jeśli połączysz bezpośrednio styki z klemami akumulatora to będziesz miał napięcie akumulatora bez spadku napięcia na instalacji. Niby niewielka różnica ale zawsze *yes*
Styk trzeci to jest masa obudowy do oświetlenia. Lampkę wtyka się w tą tulejkę.
Mam za to pewne podejrzenie czemu pokazuje zamiast 12, 16 V.
Zakładając że miernik jest sprawny i poprawnie wyskalowany, a źródło napięcia naprawdę ma dokładnie 12 V istnieje pewne wyjaśnienie.
Możliwe że jest to np. miernik dla prądu przemiennego przed wyprostowaniem. Wskazuje więc skuteczną wartość napięcia. Co za tym idzie wyskalowano go dla napięcia przemiennego, gdy dostanie idealnie 12 V stałego z akumulatora zawyża wynik.
Zaznaczam że to podejrzenie.