RE: Mój nowy fortschritt e931.50
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
Witam napisz coś o tym traktorku? ile spala itp?
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
No fajny traktorek, sam chciałbym miec takiego;) Ciekawe jak jest rozwiązany wsteczny w tej maszynie, bo jeśli jakoś w silniku jest dodatkowe trybko to może by dało sie tam wpakowac 3 bieg do przodu skoro taki wolny jest. W simsonach ludzie nawet zakladają skrzynie 5 biegowe i spokojnie wchodzą w kartery, więc może tutaj też by sie dało założyc trzeci bieg*comfort*
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
Jeszcze parę lat temu dziadek miał takiego z kompletem osprzętu ale niestety sprzedał*bye*
- agrotechnik
- Posty: 1052
- Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
Mnie się wydaje że to jest silnik od S51- 3 biegowy, tylko zastosowano tu pewien myk w skrzyni, że jeden z biegów jest wsteczny. To rozwiązanie można czasami zobaczyć na YT, jak przy np. WSK ktoś pogrzebał i ma wsteczny bieg.
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
Agrotechnik nie wiem czy udajesz niekumatego czy naprawde nim jesteś. Wsteczy bieg z youtube to nic innego jak lewe obroty silnika*eek*:D
Po twojej odpowiedzi leży i kwicze*tongue*
PS. jakbyś chciał miec wsteczny, to trzeba by było w karterach nawiercic otwory, wbic łozyska władowac wałek i zębatke i dopiero po tym masz wsteczny bieg, ale nie tyle bo trzeba jeszcze wymyślic coś co bedzie włączalo ten bieg, więc nie wypowiadaj sie prosze głupawo;)
Po twojej odpowiedzi leży i kwicze*tongue*
PS. jakbyś chciał miec wsteczny, to trzeba by było w karterach nawiercic otwory, wbic łozyska władowac wałek i zębatke i dopiero po tym masz wsteczny bieg, ale nie tyle bo trzeba jeszcze wymyślic coś co bedzie włączalo ten bieg, więc nie wypowiadaj sie prosze głupawo;)
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
Aha, dzięki za fotki, choc może to zbieg okoliczności ale ja już dziś oglądąłem je na forum, tak sie składa że ta skrzynia jest na sprzedaż, jeśli jesteś zainteresowany, możesz ją kupic.
http://jhswww.wyszukiwarka.simsony.net/ ... hp?t=45268
PS. A jednak sie myliłem, nieda sie ząłożyc trzeciego biegu bo jak widze drugi jest już bezpośrednio do wałku, przepraszam mój błąd:p
http://jhswww.wyszukiwarka.simsony.net/ ... hp?t=45268
PS. A jednak sie myliłem, nieda sie ząłożyc trzeciego biegu bo jak widze drugi jest już bezpośrednio do wałku, przepraszam mój błąd:p
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
No co do simsona to mogę trochę powiedzieć bo na swoim już zęby zjadłem:
Gaźnik no tak szczerze to są tylko 2 różne 16n1 i ten bym ci polecał jest starszy ale lepszy to jest gaźnik który był montowany zanim simson poszedł w ekonomię. 16n3-i po pauzie są jeszcze jakieś cyferki i zależnie od tych cyferek jest różnie wyprowadzony króciec do wężyka paliwa albo w górę albo w bok albo jeszcze inaczej ale oprócz tego niczym się nie różnią
Cylinder to raczej tak jak ci koledzy mówią 50cm ddr i dobry tłok (najlepiej firmy MZA) i jeździsz aż padnie a w razie czego jak ci braknie szlifów to z tego cylindra można spokojnie wykroić 60ccm i to jeszcze spokojnie 3 szlify zrobisz.
Jakbyś już sie tak strasznie napalił na tą 70cm to trzeba rozwiercić kartery kupić wał do 70cm i dysza do gaźnika o przelocie 72, sprzęgła nie trzeba zmieniać bo sprzęgło z 50cm a 70cm różni się tylko tym że ma inne przełożenie między wałem a koszem sprzęgłowym, a czy warte zachodu no jak dla mnie w ciągniczku to nie za bardzo ja w swoim simsonie mam 70cm i to z dowiercanymi kanałami i dołożoną membraną strojony tak że ostro ciągnie do 9500tyś/obr o kręci nawet 13tyś no to nie mówię ciągnie ostro i w ogóle ale w ciągniczku chyba nie o to chodzi bo mój simson potrafi spalić nawet i 5 litrów na 100km zwykła 70cmm pewnie by tyle nie wciągał no ale też za darmo mocy nie będzie.
http://simson.strona.pl/ u tego gościa możesz kupić dosyć dobre części bo te co są w sklepach to pożal się Boże.
Gaźnik no tak szczerze to są tylko 2 różne 16n1 i ten bym ci polecał jest starszy ale lepszy to jest gaźnik który był montowany zanim simson poszedł w ekonomię. 16n3-i po pauzie są jeszcze jakieś cyferki i zależnie od tych cyferek jest różnie wyprowadzony króciec do wężyka paliwa albo w górę albo w bok albo jeszcze inaczej ale oprócz tego niczym się nie różnią
Cylinder to raczej tak jak ci koledzy mówią 50cm ddr i dobry tłok (najlepiej firmy MZA) i jeździsz aż padnie a w razie czego jak ci braknie szlifów to z tego cylindra można spokojnie wykroić 60ccm i to jeszcze spokojnie 3 szlify zrobisz.
Jakbyś już sie tak strasznie napalił na tą 70cm to trzeba rozwiercić kartery kupić wał do 70cm i dysza do gaźnika o przelocie 72, sprzęgła nie trzeba zmieniać bo sprzęgło z 50cm a 70cm różni się tylko tym że ma inne przełożenie między wałem a koszem sprzęgłowym, a czy warte zachodu no jak dla mnie w ciągniczku to nie za bardzo ja w swoim simsonie mam 70cm i to z dowiercanymi kanałami i dołożoną membraną strojony tak że ostro ciągnie do 9500tyś/obr o kręci nawet 13tyś no to nie mówię ciągnie ostro i w ogóle ale w ciągniczku chyba nie o to chodzi bo mój simson potrafi spalić nawet i 5 litrów na 100km zwykła 70cmm pewnie by tyle nie wciągał no ale też za darmo mocy nie będzie.
http://simson.strona.pl/ u tego gościa możesz kupić dosyć dobre części bo te co są w sklepach to pożal się Boże.
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
No właśnie o to mi chodziło że nie ma co z tego rakiety robić założyć oryginał i śmigać bo przy mocniejszych tuningach tego silnika spadnie żywotność a tego raczej nikt nie chce, nie mówię że mocy by sie nie przydało bo tak stawiam że mój simek ma teraz ok 12km ale co do żywotności przy takim strojeniu nie mogę powiedzieć że będzie nieśmiertelny, co chwile też się rozpadać nie będzie bo już przejechałem 10tyś kilometrów i na razie nic się nie dzieje no ale słyszałem o przebiegu oryginalnych simsonów ponad 40tyś no a mój tego na pewno nie przeskoczy bez remontu
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
A ja mam tytanie bo może udało by mi się tanio wyrwać taki ciągniczek tylko nie wiem jak by on sobie radził z jakąś kosiarką która by mi od razu rozdrabniała trawę czyli np. jakaś mała bijakowa albo coś na wzór kosiarek ogrodniczych w takiej trawie ok 30-40cm wysoka bo z listwową to on sobie powinien radzić bez problemu
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
A może w popytaj sklepach Ify fortschritt itp????
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
Zrób hamulce tak żeby był też ręczny.
RE: Mój nowy fortschritt e931.50
Masz może jakieś informacje szczegółowe na temat tego ciągniczka?? Bo ja planuje zbudowac coś takiego mam już rame od ciągnika jednoosiowego firmy texas, ale silnik padł. Silniczek simsona posiadam z zapłonem elektronicznym od skutera, one mają magneto przystosowane pod wiatrak więc spawa chłodzenia załatwione, bardziej mnie nurtuje jak zrobic napęd np. na kosiarke. Szukałem zdjęc, i tak się domyślam że jest koło pasowe zamontowane jakoś do wałka zdawczego silnika, lecz pytanie jak to jest zrobione? Szukałem instrukcji obsługi ale nic nie znalazłem, pomożecie??*rofl*