Łapie na panewkach
Łapie na panewkach
Witam silnik jak zimny ładnie chodzi jak gorący czyli wystarczy pochodzi 15 minut i ciężko kręci wałem ręcznie jaj kręcę to na jednym tłoku czuje opór ale taki, że jak się zaprę to kręcę. Czy jest na to jakiś sposób pierścienie zmieniałem rok temu. Panewka trochę porysowna jest czy to może być przyczyna i czy jest na to sposób.
RE: Łapie na panewkach
Ale jaki to silnik? Może coś "puchnie". Tłok był zmieniany np. na jakiś zamiennik?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Łapie na panewkach
Witam, nie tylko pierścienie wymieniłem. Ciągnik niemiecki.
Jak zimny ładnie pali po paru minutach już nie kopci ale jak się nagrzeje to przy wolnych obrotach silnika zadusi silnik i po tym ciężko kręci, a ostygnie albo wodą poleje i 15 minut znów pali.
Jak zimny ładnie pali po paru minutach już nie kopci ale jak się nagrzeje to przy wolnych obrotach silnika zadusi silnik i po tym ciężko kręci, a ostygnie albo wodą poleje i 15 minut znów pali.
RE: Łapie na panewkach
sprawdzałeś czy jest przerwa na zamku jak zakładałeś same pierścienie ?
RE: Łapie na panewkach
Witam, nie rozumiem za bardzo na jakim zamku założyłem pierścienie wsunąłem tłok i tyle. Proszę o wyjaśnienie bo może to być przyczyną.
pozdrawiam
pozdrawiam
RE: Łapie na panewkach
zanim włożę pierścień sprawdzam wkładając go bez tłoka w cylinder jaką ma przerwę na zamku pierścienia
w bombaju tą przerwę ustawiam dopiłowując pierścień
brak przerwy spowoduje po rozgrzaniu się blokowanie tłoka w cylindze i jego przyspieszone zużycie
w bombaju tą przerwę ustawiam dopiłowując pierścień
brak przerwy spowoduje po rozgrzaniu się blokowanie tłoka w cylindze i jego przyspieszone zużycie
RE: Łapie na panewkach
witam, nie robiłem tego tylko włożyłem i nie sprawdzałem czy jet przerwa na zamku cholera a jaka powinna być przerwa i czy jest możliwość to sprawdzić bez odkręcania uszczelki pod głowicą.
RE: Łapie na panewkach
demontaż , inaczej nie dasz rady
nie wiem jak norma fabryczna dla tego silnika przewiduje , ale z praktyki
przerwa u góry cylindra(w części gdzie nie sięga pierścień ) na zamku 0.2-0.3 powinna być , jak pierścień zejdzie na dół to i przerwa się zwiększy (gdy pierścień pracuje w wyrobionej części cylindra )
tyle z praktyki
nie wiem jak norma fabryczna dla tego silnika przewiduje , ale z praktyki
przerwa u góry cylindra(w części gdzie nie sięga pierścień ) na zamku 0.2-0.3 powinna być , jak pierścień zejdzie na dół to i przerwa się zwiększy (gdy pierścień pracuje w wyrobionej części cylindra )
tyle z praktyki
RE: Łapie na panewkach
Dziękuję, to zabieram się do roboty rozkręcę to dam znac jaki efekt. A co Pan myśli jak zostawię uszczelkę pod głowicę na nowej może zrobił 5 mth pozdrawiam
Witam, znalazłem, że luz na zamku ma być 0,30 - 0,45 mam książkę tylko po niemiecku ale ten luz to na każdym taki sam i jak go zmierzyć włożyć do cylindra i w którym położeniu cylindra mierzyć
Witam, znalazłem, że luz na zamku ma być 0,30 - 0,45 mam książkę tylko po niemiecku ale ten luz to na każdym taki sam i jak go zmierzyć włożyć do cylindra i w którym położeniu cylindra mierzyć
RE: Łapie na panewkach
wkładasz sam pierścień bez tłoka i mierzysz szczelinomierzem przerwę
badasz w różnych położeniach pierścienia w obszarach gdzie tłok pracuje
ale zawsze tak jak w tłoku leży - bez żadnych skosów - tyle samo od góry cylindra w każdym punkcie obwodu .
uszczelkę wymień jeśli robiłeś ponowne dokręcanie po zagrzaniu silnika , jeśli nie to możesz ryzykować , ja dałbym nową
badasz w różnych położeniach pierścienia w obszarach gdzie tłok pracuje
ale zawsze tak jak w tłoku leży - bez żadnych skosów - tyle samo od góry cylindra w każdym punkcie obwodu .
uszczelkę wymień jeśli robiłeś ponowne dokręcanie po zagrzaniu silnika , jeśli nie to możesz ryzykować , ja dałbym nową
RE: Łapie na panewkach
witam, ok dziękuję za pomoc no własnie to niemiecki ciągnik i robiłem uszczelkę na zamówienie. Ale poszukam.
pozdrawiam i dzięki za pomoc
pozdrawiam i dzięki za pomoc
RE: Łapie na panewkach
Moim zdaniem pierścień prędzej pęknie niż zablokuje tłok. Chyba że raz i na amen.. Nie może być tak że jak zimny to chodzi a jak ciepły to blokuje. Tym bardziej że dzieje się tak nie od razu po zmianie pierścienia tylko jeżdzisz już rok.Trudno jednoznacznie określić przyczynę.Chyba musisz rozebrać silnik .Na pewno będzie widać co trze.
RE: Łapie na panewkach
ten rok mi umknął ,
chyba ze tak się działo przez cały czas od wymiany
chyba ze tak się działo przez cały czas od wymiany
RE: Łapie na panewkach
Sprawdż jeszcze luzy zaworowe.Bo to by pasowało do objawów.Brak luzu.Wtedy to co czujesz-,,tarcie" jednego cylindra to kompresja a na pozostałych brak.Dlatego też silnik gaśnie.
RE: Łapie na panewkach
Witam, dziękuje za zainteresowanie. Tak pisałem, że rok temu ale może jeździłem nim cztery razy bo zawsze gasł i nie mogłem znaleźć przyczyny. Zawory ustawiałem i nic ale podczas montowanie zapomniałem o tym, że trzeba zostawić zamek na pierścieniu.
A i przed wymianą pierścieni aku 65 ah kręcił silnik jak zwariowany a po wymianie 120 ah na zimnym kręci nie tak jak bym chciał. Jutro będe działał i dam znać.
witam, Panowie rozebrałem ciągnik sprawdziłem pierścienie i luz na zamku odpowiedni nawet większy niż powinien cylindry gładkie zero rys, na panewkach są rysy dość mocne. Co zauważyłem pierścienie na tłoku były mokre i dwa tloki od góry były mokre. Bez tłoków wał kręci lekko i z tłokami również ale jak nacisnę sprzęgło to dostaje oporu. Próbowałem wałem ruszyć bo mam możliwość czy jest luż pół osiowy i nie drga nawet.
Czy mógłby prosić o radę wszystko po kolei jak teraz skręcać co jest ważnego żeby nie zapomnieć na co zwracać uwagę. A i uszczelka w dwóch miejscach przerwana i też cała mokra taka dziwna. Czy ktoś ma namiary dzie można dorobić bo to niemiecki sprzęt.
A i przed wymianą pierścieni aku 65 ah kręcił silnik jak zwariowany a po wymianie 120 ah na zimnym kręci nie tak jak bym chciał. Jutro będe działał i dam znać.
witam, Panowie rozebrałem ciągnik sprawdziłem pierścienie i luz na zamku odpowiedni nawet większy niż powinien cylindry gładkie zero rys, na panewkach są rysy dość mocne. Co zauważyłem pierścienie na tłoku były mokre i dwa tloki od góry były mokre. Bez tłoków wał kręci lekko i z tłokami również ale jak nacisnę sprzęgło to dostaje oporu. Próbowałem wałem ruszyć bo mam możliwość czy jest luż pół osiowy i nie drga nawet.
Czy mógłby prosić o radę wszystko po kolei jak teraz skręcać co jest ważnego żeby nie zapomnieć na co zwracać uwagę. A i uszczelka w dwóch miejscach przerwana i też cała mokra taka dziwna. Czy ktoś ma namiary dzie można dorobić bo to niemiecki sprzęt.
RE: Łapie na panewkach
nie wiem skąd jesteś - w Bydgoszczy uszczelki dorabia firma gasket na ul bocznej chyba , w inernecie znajdziesz bliżej siebie , stara na wzór , nawet na allegro były ogłoszenia
skręcać odwrotnie do rozbierania , ale czemu po wciśnieciu sprzegła hamuje silnik - trzeba by zbadać ,
skręcać odwrotnie do rozbierania , ale czemu po wciśnieciu sprzegła hamuje silnik - trzeba by zbadać ,
RE: Łapie na panewkach
Dzięki ja z ZG a ma Pan sposób jak wyczyścić układ chłodzenia silnika bo nadal nie wiem czemu jak gorący to ciężko kręcił na zaworach luz odpowiedni.
Panowie czym czyścic blok silnika od óry tam gdzie jest uszczelka i czy lepiej liznać głowice na magnesówce i czym układ chłodzenia czyścic bo trochę brudny w środku jakaś rdza.
Witam, czy to możliwe, że jak jest porysowana panewka i wał to mogło powodować, że ciężko kręci jak gorący. I czy muszę dać wał do szlifu czy można papierem wyrównać rysy.
Panowie czym czyścic blok silnika od óry tam gdzie jest uszczelka i czy lepiej liznać głowice na magnesówce i czym układ chłodzenia czyścic bo trochę brudny w środku jakaś rdza.
Witam, czy to możliwe, że jak jest porysowana panewka i wał to mogło powodować, że ciężko kręci jak gorący. I czy muszę dać wał do szlifu czy można papierem wyrównać rysy.
RE: Łapie na panewkach
jeżeli łapie na panewkach to nic nie szukaj tylko wyjmuj wał i do szlifu i sprawdz też pompę olejową bo to jest też przyczyna zacierania panewek może jest zużyta i nie daje odpowiedniego ciśnienia
RE: Łapie na panewkach
Nie wiem czy łapie tylko jak jest gorący to ciężko kręci silnik a jak sprawdzić taka pompę olejową.
RE: Łapie na panewkach
to wszytko jakby od tyłu się dzieje
układ smarowania - i pompe i panewki w całości oszacowac mozna po pomiarze ciśnienia i na zimnym gdy olej jest gęsty i na ciepłym silniku
zimny po odpaleniu powinien być ok 3-4 atm , to byłoby BDB
ciepły niechby miał ze 2 - to tak ogólnie , masz instrukcję - wyczytaj jak u Ciebie podaje książka
jeśli na zimnym jest mało - i masz dojście do zaworu regulacyjnego - spróbuj dociągnąć trochę sprężynę zaworu kulkowego - zobaczysz czy rośnie i jak przekłada się to na później gdy jest ciepły
jak nie rośnie znacząco - tzn że już albo na panewkach tak wybite ze pompa nie da rady utrzymać ciśnienia przy przepływie albo że pompa nie żyje
pompę samą należało by oszacować : wszelkie luzy , rozebrać i wizualnie zużycie zębów , kap bocznych ,...
panewki - choćby oszacować luz na korbowodach na wale - już będzie jakiś pogląd
właściwie przydała by się cala historia - jak było wcześniej przed wymianą pierścieni bo od samej wymiany takie rzeczy by się nie zdarzyły - chyba ze słabł i ktoś wymyślił że to pierścienie zamiast ciśnienia zmierzyć
układ smarowania - i pompe i panewki w całości oszacowac mozna po pomiarze ciśnienia i na zimnym gdy olej jest gęsty i na ciepłym silniku
zimny po odpaleniu powinien być ok 3-4 atm , to byłoby BDB
ciepły niechby miał ze 2 - to tak ogólnie , masz instrukcję - wyczytaj jak u Ciebie podaje książka
jeśli na zimnym jest mało - i masz dojście do zaworu regulacyjnego - spróbuj dociągnąć trochę sprężynę zaworu kulkowego - zobaczysz czy rośnie i jak przekłada się to na później gdy jest ciepły
jak nie rośnie znacząco - tzn że już albo na panewkach tak wybite ze pompa nie da rady utrzymać ciśnienia przy przepływie albo że pompa nie żyje
pompę samą należało by oszacować : wszelkie luzy , rozebrać i wizualnie zużycie zębów , kap bocznych ,...
panewki - choćby oszacować luz na korbowodach na wale - już będzie jakiś pogląd
właściwie przydała by się cala historia - jak było wcześniej przed wymianą pierścieni bo od samej wymiany takie rzeczy by się nie zdarzyły - chyba ze słabł i ktoś wymyślił że to pierścienie zamiast ciśnienia zmierzyć