Ciśnienie wtrysku i wtryskiwacze

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
kposy
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2009, 22:32

Ciśnienie wtrysku i wtryskiwacze

Post autor: kposy »

Witam. Jakie ma być ciśnienie wtrysku w zetorze k25? I czy to prawda, że koncówki przykładowo z 30tki inaczej rozpylają jak te z bociana?
Słyszałem kiedyś że te zetorowskie nie robią takiego bezpośredniego pyłku tylko rozpylają taką "spiralą" i, że mto duże znaczenie.



??
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Ciśnienie wtrysku i wtryskiwacze

Post autor: drandrzej »

słusznie
istnieje teoria której jestem skłonny wierzyć ,że inny kąt wtrysku powoduje rozgrzanie innych obszarów głowicy i dla tego pęka

na oryginalnych końcowkach silnik zetorkowy pracuje dużo bardziej miękko i przyjemnie niż na zamiennych pasujacych wymiarami

nie mam filmiku z pracy takiego silnika -,musiąłbym nagrać mój żółty K25 , koledzy na 1wszym zlocie starego zetorka mieli okazję słyszeć na żywo
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12755
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Ciśnienie wtrysku i wtryskiwacze

Post autor: Ursus »

U mnie są oryginały, ustawione na 125 atm, a nie tak jak niektórzy na 130 ustawiają, wtedy też inaczej chodzi.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5013
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Ciśnienie wtrysku i wtryskiwacze

Post autor: Bolszewik »

Mnie się wydaje, a nawet jestem pewien że kiedyś paliwa były gorszej jakości (niższa liczba cetonowa). Paliwo takie oczywiście gorzej się spalało, jednak niższy stopień sprężania powodował większą tolerancję na złe paliwo. Prosty przykład stare silniki chodzą na złym paliwie, spróbujcie naleć marnego paliwa do współczesnego nowoczesnego diesla. W skrajnych przypadkach komputer pokładowy wyświetli błąd paliwa, trzeba wezwać serwis i słono zapłacić *music* . Fabryka to przewidziała, a raczej dostosowała produkt do ówczesnych realiów. Raczej nie należy poprawiać fabryki i "tunigować" tego typu sprzęt.

"Wygnębienie" paru koni więcej spowoduje raczej straty niż zyski.

Każdy wtrysk daje troszkę inaczej jest to zależne od kształtu i objętości komory spalania. To cała nauka jest wyższa matematyka + fizyka + technologia + coś tam jeszcze. Że ktoś w stodole coś dopasował (często zresztą nie miał innego wyjścia) to nie znaczy że tak ma być.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
kposy
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2009, 22:32

RE: Ciśnienie wtrysku i wtryskiwacze

Post autor: kposy »

No dzięki. Czyli ustawiam na 125 atm
ODPOWIEDZ