Dokończenie remontu Zetor 50 Super
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
coś mi tutaj nie pasuje
odkręć korbowody i zbadaj czy sam wał się obraca jak powinien , żadnego łomu , na luzie powinieneś kręcić wałem kluczem na śrubie nie łomem na zebach
odkręć korbowody i zbadaj czy sam wał się obraca jak powinien , żadnego łomu , na luzie powinieneś kręcić wałem kluczem na śrubie nie łomem na zebach
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Chyba się wyjaśniło. Odkręciłem korbowody. Panewki 1(od kierownicy) korbowodu były przyklejone. Wyglądało jakby ktoś nie zerwał z panewek tej folii aluminiowej, w rezultacie kanał olejowy na wale został zawalony tym śmieciem a panewki przerysowane.
Pytanie: czy mam kupować nowe panewki na ten korbowód, czy zostawić stare?Kurde zdjęć nie zrobiłem...
zrobiłem tak: z panewek zerwałem resztę tej folii aluminiowej, wyczyściłem kanał olejowy na wale posmarowałem olejem gładzie i poskładałem. po skręceniu tego korbowodu wyraźnie ciężej kreci się wał ale nie ma tragedii. jak klasyfikować panewki do wymiany?
Pytanie: czy mam kupować nowe panewki na ten korbowód, czy zostawić stare?Kurde zdjęć nie zrobiłem...
zrobiłem tak: z panewek zerwałem resztę tej folii aluminiowej, wyczyściłem kanał olejowy na wale posmarowałem olejem gładzie i poskładałem. po skręceniu tego korbowodu wyraźnie ciężej kreci się wał ale nie ma tragedii. jak klasyfikować panewki do wymiany?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
po dołączeniu każdego z korbowodów wał będzie szedł ciężej , przecież doszło poruszanie tłoka w cylindrze a to tez hamuje i wymaga siły , bez macania nie powiem , odkręć inny korbowód i porównaj , czy opór od innego korbowodu jest podobny czy mniejszy , wówczas sam ocenisz czy wymieniać czy nie
może wystarczy panewkę lekko papierem drobnoziarnistym przepolerować /skrobaczkiem wyrównać ?
tego na odległość już nie zbadamy , to raczej trzeba zmacać :p
może wystarczy panewkę lekko papierem drobnoziarnistym przepolerować /skrobaczkiem wyrównać ?
tego na odległość już nie zbadamy , to raczej trzeba zmacać :p
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
kręciłem walem rękoma jak miałem wszystkie korbowody poluzowane jak przykręciłem 3 dało się jeszcze kręcić jak ostatni przykręciłem to już tylko ramieniem ale jak pisałem nie ma tragedii jest dobrze. panewki wyczyściłem delikatnie nożykiem. balem się papierkiem myślałem, że nie wolno. w takim razie wyczyszczę drobnym papierkiem na połysk. W środę chcemy go odpalać, TRZYMAJCIE KCIUKI
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Chyba przegiąłeś .Na panewkach nie ma żadnej foli aluminiowej.Panewka jest cynowana i jest to warstwa która na panewce MUSI być.Jak Ci został sam mosiądz ,czyli panewka jest od środka brązowa to jest do d...y.Ktoś założył za ciasne panewki,lub nie doskrobał i się zatarły lub stopiły.Stąd te zapchane kanały.Mógł też jeździć bez oleju.Wał masz gładki czy porysowany.Jak porysowany to szlif .Jak jeszcze nie to nowe właściwe panewki.Przy pasowaniu panewek korbowód po ustawieniu w pozycji poziomej powinien sam wolno opaść w dół do pionu.Nie może się zatrzymać lub opaść gwałtownie.Sprawdź teraz wszystkie panewki .,czyli wyciągnij wał i dopasuj od nowa.Panewki pasuje się tylko i wyłącznie przy użyciu skrobaka.Skręcasz panewkę korbowodową i obracasz kilka razy dookoła wału .Rozkręcasz i obserwujesz powierzchnię panewki. W miejscu gdzie jest za ciasna będzie gładka i świecąca.Tam leciutko podskrobujesz i skręcasz znowu.Tak do czasu aż korbowód będzie opadał swobodnie a panewka będzie miała jednakowo wyglądającą powierzchnię.Można smarować też tuszem.Skrobiesz tam gdzie nie ma tuszu.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
zwłaszcza w okolicach gdzie była rysa lub gdzie widać że coś się przecierało
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
w jednej panewce jest wżer ok 1mm i czuć palcem na obu ze są nierówne. z tym wżerem wsadziłem na dół bo tam mniejsze siły panują.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Zasada jest taka ,szczególnie w elementach współpracujących ze sobą które się obracają,że powinno się składać tak jak było.Przełożenie czegoś powoduje styk w nowych nie spasowanych miejscach i duże zużycie.Sądząc po opisie stanu panewek to radził bym nie składać tylko remont bo może naprawdę zrobić się kogiel-mogiel.Ale to jest moja subiektywna ocena.Sam brak cyny dyskwalifikuje te elementy.Jeżeli wał jest jeszcze gładki to spróbuj po cynować panewki i spasować od nowa.To prosta robota i wyrównasz przy okazji te nierówności.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
wal jest nie ruszony, wyciągałem wszystkie panewki i wszystkie są miedziane według mnie a na tym jednym korbowodzie taka o zagadka i o dziwo niezywkle lekko odchodziła ta powłoka.
silnik po remoncie jeszcze nie odpalił wiec elementy jeszcze nawet nie są spasowane dlatego zdecydowałem się zamienić je miejscami
to o robić? co z tymi panewkami?
braliśmy go na zaciąg kopci kopci 2 razy lekko strzelił z rury, przestawiłem pompę o 180 stopni i znowu na zaciąg i znów tak samo kopcił raz strzelił z rury tez lekko i nie odpalił.
Jak ustawić wtrysk paliwa ?
silnik po remoncie jeszcze nie odpalił wiec elementy jeszcze nawet nie są spasowane dlatego zdecydowałem się zamienić je miejscami
to o robić? co z tymi panewkami?
braliśmy go na zaciąg kopci kopci 2 razy lekko strzelił z rury, przestawiłem pompę o 180 stopni i znowu na zaciąg i znów tak samo kopcił raz strzelił z rury tez lekko i nie odpalił.
Jak ustawić wtrysk paliwa ?