RE: Układ kierowniczy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: Układ kierowniczy

Post autor: olowaty »

Tutaj masz opis i fotki rozwiązania ze wspomaganiem:
http://etraktor.pl/forum/viewthread.php ... read_id=57
Tak nawiasem temat wielokrotnie odgrzewany.
dynia
Posty: 20
Rejestracja: 19 gru 2010, 10:49

RE: Układ kierowniczy

Post autor: dynia »

W c360 układ jest mocowany podobnie jak w T25 tylko nie wiem jak z rozstawem śrub ale zawsze można zrobić kryzę. Ja założyłem od BMW 525 pracuje bardzo ładnie i nie potrzebna przystawka zmieniająca kierunek obrotu.
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: Układ kierowniczy

Post autor: olowaty »

Kolego. Nie czytasz dobrze. Kujus pisał iż dał 100 za komplet z pompą wężami itp. Co do pęknięcia przewodu... Może to się zdarzyć w Polonezie ale nie w Mercedesie czy BMW. Poza tym jak strzeli przewód to dalej masz możliwość kierowania tyle że ciężej się kręci. To nie orbitrol.
Awatar użytkownika
olowaty
Posty: 674
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:17

RE: Układ kierowniczy

Post autor: olowaty »

Pompa wspomagania ma ciśnienie nominalne od określonych obrotów. Obroty pompy możesz ustawić średnicą koła pasowego.
Co do cen wspomagania to 100 za szpeje z Merca to nie jest jakaś okazyjna cena. Tak samo wspomaganie od BMW w granicach 200 powinieneś znaleźć. Pomijam ceny na allegro, bo to kosmos.
Tutaj masz ogłoszenie szrociarza z moich okolic:
http://allegro.pl/przekladnia-kierownic ... 05670.html 60 zł przekładnia ze wspomaganiem.
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-bmw ... 44236.html Pompa wspomagania 35 zł.
A zawsze można potargować. Węży szrociarze nie sprzedają, bo nikt tego nie kupuje. Zazwyczaj oddają za darmo lub pala w piecu. Nie ma to wartości w złomie. Co do zbiorniczka na płyn, to podobna sytuacja. Pompa od Merca jest o tyle dobra, że posiada w sobie zbiornik na płyn. Zawsze można zrobić hybrydę, czyli pompa Merc, przekładnia BMW lub inna tobie pasująca.
Od razu wyprzedzam pytanie jaka będę miał gwarancję że części nie będą uszkodzone. Jak kupujesz coś używanego to zawsze takie ryzyko jest wkalkulowane w ten biznes. Najlepiej poszukać stojącego gdzieś auta na chodzie do rozbiórki i przejechać się nim, pooglądać, itp itd. :D
dynia
Posty: 20
Rejestracja: 19 gru 2010, 10:49

RE: Układ kierowniczy

Post autor: dynia »

Wydajność pompy jest wystarczająca ja podłączyłem napęd z koła pasowego od sprężarki nie trzeba zmieniać średnicy kół węże złożyłem nowe w serwisie od koparek za niewielkie pieniądze 20zł/mb.węża plus zaprasowanie końcówek 10zł. jest tylko jeden wąż wysokiego ciśnienia pozostałe dwa są zwykłe olejoodporne.Jedynie pracochłonne to zrobić mocowanie układu ja przesunąłem cały układ na lewą stronę aby nie wydłużać wałka na którym jest wąs natomiast w miejscu starej kolumny wstawiłem rurę i na niej osadziłem koło kierownicy z którego napęd jest przekazany poprzez krzyżaki na układ kierowniczy wszystko pracuje lekko i bez luzów.Koszt przeróbki jest niewielki a różnica bardzo duża sprawdzić łatwo wystarczy wsiąść do starej BMW i pokręcić kierownicą.Stary układ obowiązkowo wyremontować i zachować jak będzie retro to obowiązkowo trzeba będzie wrócić do oryginału!
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5013
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Układ kierowniczy

Post autor: Bolszewik »

Od merca 240 pasuje całkiem nieźle.

Od stara nie pasuje mimo ze falki są takie same jak w C-360, wąs jest po przeciwnej stronie.

Od C-360 trochę przeróbek ale kręci się bardzo lekko.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5013
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Układ kierowniczy

Post autor: Bolszewik »

Oryginał nie jest aż taki zły, wystarczy poświęcić mu nieco czasu i pieniędzy (niestety) ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Witek2010
Posty: 152
Rejestracja: 07 cze 2010, 21:14

RE: Układ kierowniczy

Post autor: Witek2010 »

Zależy w jakich warunkach ciągnik jezdzi. U mnie kiedyś 2 razy urwało w kolumnie tą "rurkę" od kierownicy do ślimaka takie wyrtepy są miejscami ale to było chyba dawno temu.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Układ kierowniczy

Post autor: marek »

Teraz jest tyle układów wspomagania,które na szrocie można kupić za grosze i dowolnie kompletować ,że przy odrobinie pomyślunku i własnej inwencji twórczej można bez wielkich przeróbek zastosować te rozwiązania do każdego sprzętu.Są tacy co liczy się dla nich tylko oryginał i zero przeróbek,ale wygoda i unowocześnienie wcale nie musi powodować, że nasz sprzęt w naszych oczach straci na ważności.Można przecież tak ukryć przeróbkę że,tylko my będziemy o tym wiedzieć a ktoś kto zna się tylko powierzchownie pomyśli że tak było.Więc do dzieła.*tup*
ODPOWIEDZ