Remont silnika S301D
Remont silnika S301D
Chciałem wam zaprezentować dopiero co ukończony remont generalny mojego starego silnika S301D.
Silnik przepracował 31 lat i stwierdziłem że należy się mu konkretny remont.
Kilka zdjęć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/970 ... bf252.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/620 ... 7b027.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9e ... 4f6f1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/432 ... e2d13.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/369 ... cc01d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84e ... f0a18.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e5 ... b9ba4.html
http://www.youtube.com/watch?v=CYsrvy08HJo
:p
Silnik przepracował 31 lat i stwierdziłem że należy się mu konkretny remont.
Kilka zdjęć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/970 ... bf252.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/620 ... 7b027.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9e ... 4f6f1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/432 ... e2d13.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/369 ... cc01d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84e ... f0a18.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e5 ... b9ba4.html
http://www.youtube.com/watch?v=CYsrvy08HJo
:p
RE: Remont silnika S301D
Farbą odporną na wysoką temperaturę jest bardzo odporna na wszelkie zabrudzenia i ciężko ją zmyć nawet rozpuszczalnikiem.
RE: Remont silnika S301D
To nie jest s 301d tylko s301, ale pięknie odremontowany. Przy czym pracował te 31 lat? Ja w swoim Samie mam s301d chciał bym go doprowadzic do właśnie podobnego stanu. Najpierw muszę usunąć wycieki.
RE: Remont silnika S301D
To jest s301d.
Pracował w moim sam-ie.Postanowiłem go wyremontować dopóki są dostępne części w Andorii.
Pracował w moim sam-ie.Postanowiłem go wyremontować dopóki są dostępne części w Andorii.
RE: Remont silnika S301D
Dziwne mój ma całkowicie inny zbiornik paliwa. A jakiś remont mechaniczny ten silnik przeszedł? W moim mam nowy cylinder tłok pierścienie lożyska na wale końcówkę wtryskiwacza.
RE: Remont silnika S301D
S301 różni się od S301D średnią tłoka i wtryskiem.
Nie kieruj się kształtem zbiornika pod koniec produkcji wypuszczano silniki z takim właśnie bakiem paliwa.To jest w 100% oryginał nigdy nie przerabiany silnik.
To nie jest remont optyczny tylko generalny.Też wymieniłem tłok,cylinder,pierścienie,wtrysk,sekcje w pompie,zawory,sprężyny na zaworach,łożyska na wale.
Nie kieruj się kształtem zbiornika pod koniec produkcji wypuszczano silniki z takim właśnie bakiem paliwa.To jest w 100% oryginał nigdy nie przerabiany silnik.
To nie jest remont optyczny tylko generalny.Też wymieniłem tłok,cylinder,pierścienie,wtrysk,sekcje w pompie,zawory,sprężyny na zaworach,łożyska na wale.
RE: Remont silnika S301D
S-301 D zero wątpliwości
Miałem taki sam.
Silnik ma nr wyższy niż 35530 te modele miały już inny zbiornik.
PS.
Brakuje Ci osłony wałka z zazębiaczem na rozrządzie.
Kawał rury z blachą na końcu przykręcaną do pokrywy rozrządu. Łatwo dorobić.
Brak też tego ustrojstwa do rozruchu, ale to akurat mało kto posiada.
Ładny silniczek
Miałem taki sam.
Silnik ma nr wyższy niż 35530 te modele miały już inny zbiornik.
PS.
Brakuje Ci osłony wałka z zazębiaczem na rozrządzie.
Kawał rury z blachą na końcu przykręcaną do pokrywy rozrządu. Łatwo dorobić.
Brak też tego ustrojstwa do rozruchu, ale to akurat mało kto posiada.
Ładny silniczek

RE: Remont silnika S301D
Mój silnik ma nr.41403 rok prod1980.
Silnik S301 ma średnice cylindra 80mm wkręcany wtrysk paliwa.
Osłonę wałka rozrządu mam ale jej nie montowałem tam będzie koło pasowe,a jeśli ci chodzi o to "ustrojstwo" do rozruchu mam to też zamontowane ale kiedy było robione zdjęcie akurat tego nie miałem bo chciałem aby pompę wtryskową było lepiej widać.
*yes*
Silnik S301 ma średnice cylindra 80mm wkręcany wtrysk paliwa.
Osłonę wałka rozrządu mam ale jej nie montowałem tam będzie koło pasowe,a jeśli ci chodzi o to "ustrojstwo" do rozruchu mam to też zamontowane ale kiedy było robione zdjęcie akurat tego nie miałem bo chciałem aby pompę wtryskową było lepiej widać.
*yes*
RE: Remont silnika S301D
Dla tych co by mieli wątpliwości:
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 6425153858
U mnie był też inny korek wlewu paliwa. Cały metalowy wytoczony z jednego kawała metalu z ryflowanym rantem.
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 6425153858
U mnie był też inny korek wlewu paliwa. Cały metalowy wytoczony z jednego kawała metalu z ryflowanym rantem.
RE: Remont silnika S301D
Widze Panowie, ze wpisujecie tutaj uwagi na temat remontu tego typu silnikow.
Wlasnie mam taki silnik na tapecie i w koncowej fazie remontu odkrylem ciekawa rzecz. Chodzi o uszczelnienie walu od strony kola zamachowego. U mnie po rozebraniu silnika i zdjeciu flanszy simmeringu wyraznie widac, ze nie byl ten simmering smarowany - suchy jak pieprz. Rzecz o tyle ciekawa, ze przeciez tuz przed nim jest lozysko i ono powinno byc smarowane (rozbryzgowo?) i czesc oleju powinna pojawic sie na simmeringu. Tutaj nie ma nic, zero oleju czy sladu po nim.
Pytanie - jak to lozysko jest smarowane, widze natrysk z pompy skierowany na krbowod, jest to zrozumiale, ale co z lozyskiem i tylna czescia silnika?
Mieliscie cos podobnego?
pozdrawiam
Wlasnie mam taki silnik na tapecie i w koncowej fazie remontu odkrylem ciekawa rzecz. Chodzi o uszczelnienie walu od strony kola zamachowego. U mnie po rozebraniu silnika i zdjeciu flanszy simmeringu wyraznie widac, ze nie byl ten simmering smarowany - suchy jak pieprz. Rzecz o tyle ciekawa, ze przeciez tuz przed nim jest lozysko i ono powinno byc smarowane (rozbryzgowo?) i czesc oleju powinna pojawic sie na simmeringu. Tutaj nie ma nic, zero oleju czy sladu po nim.
Pytanie - jak to lozysko jest smarowane, widze natrysk z pompy skierowany na krbowod, jest to zrozumiale, ale co z lozyskiem i tylna czescia silnika?
Mieliscie cos podobnego?
pozdrawiam
RE: Remont silnika S301D
U mnie było ok.
Może masz złe łozysko znaczy kryte czy coś w tym stylu ?
Może masz złe łozysko znaczy kryte czy coś w tym stylu ?
RE: Remont silnika S301D
wlasnie lozysko jest ok, za lozyskiem posucha
RE: Remont silnika S301D
U mnie stare łożysko było mokre od oleju i nagaru i nawet simmering był uszkodzony i przeciekał olej.
RE: Remont silnika S301D
a to ciekawe bo zauwazylem jeszcze, ze na flanszy lozyska walu od strony kola zamachowego sa slady jakby korpus lozyska sie obracal w osadzeniu. jakim cudem? tez tak macie?
jakim momentem dokreca sie glowice?
jakim momentem wal?
pozdrawiam
jakim momentem dokreca sie glowice?
jakim momentem wal?
pozdrawiam
RE: Remont silnika S301D
o wal to chodzi ci o co? bo przecież wal masz na łożyskach i tyle od strony kola zamachowego z tego co pamiętam jest dekiel z łożyskiem(o ile dobrze pamięta...). A głowice dokręciłem z czuciem bo nie znalem momentów.
RE: Remont silnika S301D
U mnie wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a0 ... 6e5e2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/711 ... 346eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f0 ... d54a6.html
Od strony koła zamachowego pierścień wewnętrzny łożyska jest nabity na wał,a pierścień zewnętrzny wraz z rolkami tocznymi nabity jest właśnie do tej flaszy o której piszesz.
Piszesz że są ślady obcierania łożyska w osadzeniu to albo stare łożysko było zatarte (w co wątpię) albo łożysko było nie takie,albo ktoś coś tam kombinował.
Nawet w instrukcji napraw nie ma z jakim momentem dokręcać śruby po prostu tak jak pisze baro na wyczucie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a0 ... 6e5e2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/711 ... 346eb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f0 ... d54a6.html
Od strony koła zamachowego pierścień wewnętrzny łożyska jest nabity na wał,a pierścień zewnętrzny wraz z rolkami tocznymi nabity jest właśnie do tej flaszy o której piszesz.
Piszesz że są ślady obcierania łożyska w osadzeniu to albo stare łożysko było zatarte (w co wątpię) albo łożysko było nie takie,albo ktoś coś tam kombinował.
Nawet w instrukcji napraw nie ma z jakim momentem dokręcać śruby po prostu tak jak pisze baro na wyczucie.