Kierunkowskazy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Kierunkowskazy

Post autor: Bolszewik »

Fakt jak jest tylko jedna to miga inaczej (wolniej lub szybciej nie pamiętam) ale między dwoma, a trzema nie ma istotnej różnicy.

"Pogmerać" zawsze można *flower*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Kierunkowskazy

Post autor: marek »

Po pierwsze oznaczenie na obudowie jest oznaczeniem minimalnego obciążenia.Po drugie jeżeli przepali się jedna żarówka to pozostałe migają szybciej.Kontrolka kierunków dlatego jest podłączona do przerywacza bo nie spełnia tylko roli ozdobnej ale ma nam sygnalizować prawidłowe działanie kierunków.W prawidłowej instalacji przerywacz powinien być dobrany do obciążenia .dwie żarówki 2x21 trzy żarówki 3x21.Wtedy kontrolka gdy wszystko jest dobrze miga nam z częstotliwością migających żarówek. Gdy jedna się przepali wtedy kontrolka mignie raz i więcej nie.Wtedy wiemy że żarówka jest przepalona.Co do przyczep to są instalacje w których przyczepa posiada osobny przerywacz i kontrolkę.Tak miałem np. w Multicarze a spotkałem też w innych instalacjach .Niestety w naszych ciągnikach tak nie ma ,ale przeważnie światła w przyczepach nie działają[dużo jeżdżę po Polsce to widzę] to jest to i tak bez znaczenia.Podsumowując należy dobierać przerywacz do instalacji a nie jak leci bo ma to duże znaczenie.Można oczywiście ,,bo i tak mruga" ale to nie oto chodzi.I to by było na tyle.:D
wento
Posty: 45
Rejestracja: 10 cze 2009, 20:21

RE: Kierunkowskazy

Post autor: wento »

witam.odnowię trochę temat. potrzebuję porady dotyczące podłączenia przerywacza od c 330. mam ,,samika" i zrobioną kompletną instalację do niego, tylko pozostały kierunki do zrobienia. Na przerywaczu mam 3 wyjścia:[ P,L,+]. od przełącznika 3 wyjścia, i jeszcze chciałbym wpiąć w to jedną kontrolkę. kierunki mam na z tyłu, i na błotnikach. pomoże ktoś bo jakoś nie mogę się w tym połapać?
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Kierunkowskazy

Post autor: papiszon »

@wento. Na przerywaczu pod "+" podpinasz zasilanie z bezpiecznika, "P" łączysz ze środkowym na przełączniku, a "L" na kontrolkę. Z przełącznika z obu skrajnych na lewy i prawy kierunkowskaz. Zasilanie z bezpiecznika najlepiej dać przez stacyjkę. Wtedy kierunki działać będą tylko po włączeniu/wciśnięciu kluczyka. Zapobiegnie to zostawienie włączonego migacza po zgaszeniu silnika, czy przypadkowemu właczeniu ich na postoju. Tylko światła awaryjne są podłączone bezpośrednim zasilaniem poza stacyjką.
wento
Posty: 45
Rejestracja: 10 cze 2009, 20:21

RE: Kierunkowskazy

Post autor: wento »

dzięki, o taką właśnie mi odpowiedz chodziło,teraz wszystko jasne. a mam jeszcze na zbyciu amperomierz http://allegro.pl/amperomierz-samochodo ... 61826.html , taki jak w tej aukcji i zastanawiam się jak go wpiąć w obwód??
ODPOWIEDZ