przeróbka skrzyni
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43
przeróbka skrzyni
Witam , witam czy ktoś kiedyś podejmował sie przerobienia skrzyni biegów żeby był troche szybszy ? Wiem że jest to ciągnik i powinien wolno jeździć ale przełożenia tej skrzyni są tak duże że biegi polne do niczego sie nie nadają a na 4 szosowej i tak jest dużo wolniejszy od ciągnika C-330
RE: przeróbka skrzyni
Ale napisz o jaki ciągnik chodzi?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43
RE: przeróbka skrzyni
Chodzi oczywiście o RS-a
RE: przeróbka skrzyni
Najłatwiej by było zmienić zwolnice od czegoś na inne przełożenie.W RS-ku jest 2-stopnie przełożenia.Ale czy silnik uciągnie?:o
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43
RE: przeróbka skrzyni
ja bezpośrednio ruszam z najwyższego biegu, myśle że bez problemu by sobie poradził
RE: przeróbka skrzyni
nie wiem czy mamy tu jakiegoś mechanika po studiach który by przeliczył obciążenie ,
bo myślę że na "rewersie"by się go przyśpieszyło ,przerabiałem wałek sprzęgłowy-był zryty,kupiłem koło (standart) zahartowałem i wspawałem -popełnłlem jeden błąd- ale teraz nie o tym,gdyby dac o jeden ząb mniej na wałku sprzęgłowym, a na kołach przód-tył o ząb więcej można by coś uzuskac?
(cena kół prozaiczna-doższe profesionalne hartowanie).
bo myślę że na "rewersie"by się go przyśpieszyło ,przerabiałem wałek sprzęgłowy-był zryty,kupiłem koło (standart) zahartowałem i wspawałem -popełnłlem jeden błąd- ale teraz nie o tym,gdyby dac o jeden ząb mniej na wałku sprzęgłowym, a na kołach przód-tył o ząb więcej można by coś uzuskac?
(cena kół prozaiczna-doższe profesionalne hartowanie).
RE: przeróbka skrzyni
C360-3P napisał/a:
Najłatwiej by było zmienić zwolnice od czegoś na inne przełożenie.W RS-ku jest 2-stopnie przełożenia.Ale czy silnik uciągnie?:o
W zwolnicy jest przełożenie jednostopniowe z kołem pośrednim.Koło pośrednie nie zmienia przełożenia tylko ,,odwraca" obroty.Myślę że najprościej było by pokombinować w zwolnicy ,czyli dorobić nową .Ale że tak powiem,,do tego trzeba ludzi i sprzętu":o
Przyśpieszenie tylko po zazdrościć.Ale ,,nie róbcie tego w domu":D:DC360-3P napisał/a:
Znalezionehttp://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=-wCcqPSxSOQ
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:43
RE: przeróbka skrzyni
kolego pawelas dobry pomysł z tym rewersem tylko żeby był szybszy to o jeden ząb większą zębatkę trza by było wstawić na wałku sprzęgłowym a te na rewersie o jeden mniejszy , tylko nie pamiętam czy jest tam miejsce na trochę większą zębatkę i skąd później wytrzasnąć mniejsze zębatki od jazdy w przód i tył ...
RE: przeróbka skrzyni
W swojej skrzyni regenerowałem wałek sprzęgłowy,z tym że nie ruszałem kół rewersu ,ale zwałka zostały stoczone resztki zębów kupiłem koło o takim samym module i ilości zębów zostało przetoczone na rządane wymiary,oddane do hartowania ,a potem przyspawałem do wałka.
Jak narazie chodzi bez zarzutu.
taką samą operację wystarczyłoby powtórzyc z z rewersem i wałkiem sprzęgłowym ze zmianą ilości zębów i mamy zamianę mocy na prędkośc.
miejsce jest kółko (naolejające ??) trzeba by też zmniejszyc.
Jak narazie chodzi bez zarzutu.
taką samą operację wystarczyłoby powtórzyc z z rewersem i wałkiem sprzęgłowym ze zmianą ilości zębów i mamy zamianę mocy na prędkośc.
miejsce jest kółko (naolejające ??) trzeba by też zmniejszyc.
RE: przeróbka skrzyni
Kolego Marku jesteś w błędzie z tymi zwolnicami.Są 2 stopnie przełożenia.Mała napędza pośrdnią dużą a ta swoją drugą częścią mniejszą znowu większą od koła.Nie rozbierałem ale w schematach tak jest rozrysowane.W sumie wystarczą 2 zębatki w zwolnicy ponieważ jest rewers w skrzyni
RE: przeróbka skrzyni
Jak to mówią politycy,,nie potwierdzam i nie zaprzeczam".Rozbierałem zwolnicę ale nie zwróciłem uwagi,czy to jest tylko odwrócenie czy też podwójne przełożenie Jeżeli w katalogu jest podwójne przełożenie to zgadzam się .Nie zmienia to faktu że jakakolwiek zmiana przełożeń jest skomplikowana ,czy to w skrzyni czy zwolnicy.Potrzeba dodania dodatkowego koła w zwolnicy jest też podyktowana potrzebą jej przedłużenia,bo gdyby nie to ,oś obrotu kół była by zbyt blisko przodu i silnik znalazł by się w przeciwwadze co spowodowało by,że nośnik gdyby przód podskoczył na przykład na dołku ,stawał by dęba .Poza tym każde narzędzie przyczepione z tyłu powodowało by podniesienie przodu.Można by to skorygować obciążnikami ale to powodowało by wzrost masy pojazdu a chodziło o to by był jak najlżejszy do prac np. międzyrzędowych.Stąd moje przypuszczenie,że dodatkowe koło może nie być przełożeniem tylko było konieczne do przedłużenia zwolnicy.Zastosowanie go tylko jako rewersu mijało by się z celem bo rs w tył i przód ma te same przełożenia lub niewielką różnicę.
Najprościej znaleźć koła jezdne o większej średnicy ,ale czy są takowe ? Nie wiem. *tdown*
<br><br><br><br>miejsce jest kółko (naolejające ??) trzeba by też zmniejszyc.[/quote]
W związku z tym fragmentem wypowiedzi kolegi pawelas mam pytanie .Czy skrzynia ma jakieś smarowanie wymuszone.Jak zdjąłem dekiel to u mnie przesuwki były normalnie pordzewiałe.i góra skrzyni była sucha.Skrzynia nie może być cała napełniona olejem a smarowanie rozbryzgowe ja zauważyłem niespecjalnie tam dociera.Jak to z tym jest.Mam oleju do poziomu wałka hamulca przechodzącego przez skrzynię.
Najprościej znaleźć koła jezdne o większej średnicy ,ale czy są takowe ? Nie wiem. *tdown*
<br><br><br><br>miejsce jest kółko (naolejające ??) trzeba by też zmniejszyc.[/quote]
W związku z tym fragmentem wypowiedzi kolegi pawelas mam pytanie .Czy skrzynia ma jakieś smarowanie wymuszone.Jak zdjąłem dekiel to u mnie przesuwki były normalnie pordzewiałe.i góra skrzyni była sucha.Skrzynia nie może być cała napełniona olejem a smarowanie rozbryzgowe ja zauważyłem niespecjalnie tam dociera.Jak to z tym jest.Mam oleju do poziomu wałka hamulca przechodzącego przez skrzynię.
RE: przeróbka skrzyni
poniżej wałka sprzęgłowego zazębione z nim jest koło rezoteksowe lub jak kto woli igielitowe które to ma za zadanie czerpac olej z niższego poziomu i podawac na wałek sprzęgłowy ,cudów nie zrobi ale coś tam podrzuca.
rozbierałem i wymieniałem wszyskie łożyska i dorabiałem też to koło to wiem" jak to mówią z autopsji".
rozbierałem i wymieniałem wszyskie łożyska i dorabiałem też to koło to wiem" jak to mówią z autopsji".
RE: przeróbka skrzyni
Czyli u mnie to koło może być zużyte.Jak będę miał okazję to mu się przyjrzę.Dorabiałeś bo co? Pękło czy zostało wytarte.Skąd wiedziałeś że nie działa.Też góra skrzyni była sucha?Dzięki za odpowiedzi.
RE: przeróbka skrzyni
panowie proszę o podpowiedź jak wstępnie ustawić sprzęgło przy rs-ie i gdzie są te wałki WOM jak by ktoś wstawił fotkę to będę wdzięczny . pozdro..
RE: przeróbka skrzyni
Marek
w moim jak go kupiłem była zamarznięta do połowy wypełniona wodą(po rozmrożeniu) było zryte koło wałka sprzęgłowego no i przy okazji te łożyska,no i to koło(rezotexowe) oczywiście było starte,do niego -aby je wyciągnąc trzeba odkręcic dół skrzyni(najprościej)
Rafał
A co do sprzęgła- ja ustawiłem 25mm od łapki do wielowpustu tarczy i jest git.(mierzone po skosie od najwyższego punktu łapki do krawędzi wielowpustu)
w moim jak go kupiłem była zamarznięta do połowy wypełniona wodą(po rozmrożeniu) było zryte koło wałka sprzęgłowego no i przy okazji te łożyska,no i to koło(rezotexowe) oczywiście było starte,do niego -aby je wyciągnąc trzeba odkręcic dół skrzyni(najprościej)
Rafał
A co do sprzęgła- ja ustawiłem 25mm od łapki do wielowpustu tarczy i jest git.(mierzone po skosie od najwyższego punktu łapki do krawędzi wielowpustu)
RE: przeróbka skrzyni
witam ! pawelas mówiąc wielowpust mówisz o tym trybie który jest na tarczy sprzęgłowej tak ? Terminy w żargonie branżowym nie wiele mi mówią dla tego dopytuje . Pozdro !!
RE: przeróbka skrzyni
tak chodzi o ten tryb.
RE: przeróbka skrzyni
dzięki , ale ja nie mogę podnieść więcej jak 17 mm może coś źle poskładałem ale co tam można źle złożyć ? Nie mogę więcej wkręcić nakrętki jest już opór . Tylko pytanie czy koniec gwintu czy sprężyny już mają dość . Aha reguluje na dokręconym docisku tak chyba powinno być co ?
RE: przeróbka skrzyni
a sprzęgło masz przykręcone do koła zamachowego czy na zewnątrz to regulujesz?