TZ-4K-14
RE: TZ-4K-14
Odpowiednik to rozrusznik z Żuka tylko należy zastosować taki bendiks bo i innym wypadku inny bendiks zniszczy wieniec koła zamachowego.
http://img819.imageshack.us/img819/1786/dsc06649w.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/1786/dsc06649w.jpg
RE: TZ-4K-14
Witam,
zastanawiam się nad zakupem TZ-4K-14 ponieważ w chwili obecnej użytkuję Dzika 2 i niestety choć początkowo wydawał on mi się wspaniałą maszyną to teraz przydał by mieć coś czym można by było poruszać się legalnie po drogach. I tu drodzy koledzy pytanie do Was czy ten traktorek da się zarejestrować aby można nim się było poruszać po drogach legalnie?
Jak jest z eksploatacją takiej maszyny bo czytając forum wiem że Tz'et ma mocną skrzynię i napędy ale ma problematyczny silnik (oczywiście wszystko zależy kto jak dba i jak go użytkuje swój sprzęt), kolejne co mnie zastanawia czy jest jakiś dostęp do części eksploatacyjnych (takich jak filtry, hamulce, elem. gumowe) jak również do części typu ukł. kierowniczy czy pompa paliwa, elem. napędów jak choćby ten przegub napędowy w połowie traktorka.
zastanawiam się nad zakupem TZ-4K-14 ponieważ w chwili obecnej użytkuję Dzika 2 i niestety choć początkowo wydawał on mi się wspaniałą maszyną to teraz przydał by mieć coś czym można by było poruszać się legalnie po drogach. I tu drodzy koledzy pytanie do Was czy ten traktorek da się zarejestrować aby można nim się było poruszać po drogach legalnie?
Jak jest z eksploatacją takiej maszyny bo czytając forum wiem że Tz'et ma mocną skrzynię i napędy ale ma problematyczny silnik (oczywiście wszystko zależy kto jak dba i jak go użytkuje swój sprzęt), kolejne co mnie zastanawia czy jest jakiś dostęp do części eksploatacyjnych (takich jak filtry, hamulce, elem. gumowe) jak również do części typu ukł. kierowniczy czy pompa paliwa, elem. napędów jak choćby ten przegub napędowy w połowie traktorka.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: TZ-4K-14
TZ4K14 raczej da się chyba rejestrować.
Według mnie on ma wszystko mocne, ja już od ponad 5 lat jeżdżę bez awaryjnie.
Z częściami to jest tak że są drogie, filtr paliwa chyba widziałem na allegro, hamulce to nie wiem, bo u mnie nie ma nożnego bo kiedyś tam się zerwała jakaś linka i nikomu nie chce się tego poprawiać, bo na 3 biegu to nie potrzeba hamulca, a jak na 4 się rozpędzisz to wcześniej sprzęgło wciśniesz i się sam zatrzyma *clap*
Elementy gumowe, to chodzi Ci o przewody czy też o opony, bo w TZ'tku nie ma żadnych amortyzacji np. zbiornika czy tam czegoś, są tylko pod maską na tej podporze co ją utrzymuje i zapięcie maski.
Każdą części da się kupić tylko cena jest duża, ale jak pisałem on jest bardzo mało awaryjny, ja od 5 lat to tylko musiałem płytę od podnośnika przykręcić na większą śrubę i to wszystko.
Według mnie to super traktor i jak potrzebujesz tego typu ciągniczka to ja Ci mogę go polecić.
Według mnie on ma wszystko mocne, ja już od ponad 5 lat jeżdżę bez awaryjnie.
Z częściami to jest tak że są drogie, filtr paliwa chyba widziałem na allegro, hamulce to nie wiem, bo u mnie nie ma nożnego bo kiedyś tam się zerwała jakaś linka i nikomu nie chce się tego poprawiać, bo na 3 biegu to nie potrzeba hamulca, a jak na 4 się rozpędzisz to wcześniej sprzęgło wciśniesz i się sam zatrzyma *clap*
Elementy gumowe, to chodzi Ci o przewody czy też o opony, bo w TZ'tku nie ma żadnych amortyzacji np. zbiornika czy tam czegoś, są tylko pod maską na tej podporze co ją utrzymuje i zapięcie maski.
Każdą części da się kupić tylko cena jest duża, ale jak pisałem on jest bardzo mało awaryjny, ja od 5 lat to tylko musiałem płytę od podnośnika przykręcić na większą śrubę i to wszystko.
Według mnie to super traktor i jak potrzebujesz tego typu ciągniczka to ja Ci mogę go polecić.
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: TZ-4K-14
Hazi a w jakich pieniążkach szukasz traktorka?
RE: TZ-4K-14
Dzięki koledzy za odpowiedź, rozumiem że z częściami do silnika jest tak sobie bo o nich kolego ~Traktorek98 nie wspomniałeś. W jakich pieniądzach, no nie za wielkich wiem że za tą sumę można by nabyć c330 do remontu ale on jest dla mnie za duży. Bardziej by mnie nadawało się dla mnie właśnie TZ-4K-14, TV-521, Elpol. Nad traktorkami z Chin i Japonii się zastanawiałem ale wydaje mi się że raczej sobie je podaruję (z względu na ich ogólne wyeksploatowanie i słabe półośki- wydają się być takie cienkie). Choć jeśli je można rejestrować to czemu nie. Nie wiem tylko na jaki się zdecydować firmę(która lepsza) może kolego ~marek_spectra polecisz jakiś model, podasz parametry techniczne i w jakich cenach można to dostać w sensownym stanie.
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: TZ-4K-14
Nigdy nie miałem a nawet nie siedziałem na tzk czy tv 521 - więc nie mam wiedzy jak sie sprawują. Mam za to prawie 30 letnią Kubotę i tu mogę naprawde sporo powiedzieć.
Ale ten temat dotyczy TZK więc może nie koniecznie w tym wątku. Może po prostu wyślę ci info na PW.
Mieliśmy sama z s12, c 328 pięknego MF 255 ale to Kubota przewróciła mi swiat do góry nogami - to po prostu niesamowity sprzęt.
Ale ten temat dotyczy TZK więc może nie koniecznie w tym wątku. Może po prostu wyślę ci info na PW.
Mieliśmy sama z s12, c 328 pięknego MF 255 ale to Kubota przewróciła mi swiat do góry nogami - to po prostu niesamowity sprzęt.
RE: TZ-4K-14
Panowie od kilku dni mam problem z wbiciem biegu wstecznego tzn. muszę kilka razy wajchować dźwignią rewersu aby wszedł bieg wsteczny. Miał ktoś taką przypadłość jak się tego pozbyć ?
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: TZ-4K-14
Sprzęgło rozpina całkowicie napęd?Na zgaszonym silniku jest tak samo?
RE: TZ-4K-14
Witam
To ja się wypowiem na temat TZ.
Wiec tak z częściami nie ma problemów są dwa sklepy które sprzedają części. Wysyłają części kurierem wiec 24h i części są w ciebie. Czy ja wiem czy sa drogie powiedział bym że średnie. Większość cześci eksploatacyjnych można dostać w zwykłym sklepie z częściami do cięgników. Troszkę części pasuje z Zetora. Silnik ma wadę w postaci zaszlamiającej się pompie oleju. Wystarczy po sezonie przeczyścić pompę i jest ok. Więc można powiedzieć że silnik jest bez wad. Jak chcesz istnieje możliwość powiększenia tłoczków w pompie wtedy silnik jest lepiej smarowany i nie ma możliwości jego zatarcia.
Co do filtra paliwa pasuje od Avi i kosztuje w motoryzacyjnym 4zł:D
Ogólnie sprzęt wart polecenia.
To ja się wypowiem na temat TZ.
Wiec tak z częściami nie ma problemów są dwa sklepy które sprzedają części. Wysyłają części kurierem wiec 24h i części są w ciebie. Czy ja wiem czy sa drogie powiedział bym że średnie. Większość cześci eksploatacyjnych można dostać w zwykłym sklepie z częściami do cięgników. Troszkę części pasuje z Zetora. Silnik ma wadę w postaci zaszlamiającej się pompie oleju. Wystarczy po sezonie przeczyścić pompę i jest ok. Więc można powiedzieć że silnik jest bez wad. Jak chcesz istnieje możliwość powiększenia tłoczków w pompie wtedy silnik jest lepiej smarowany i nie ma możliwości jego zatarcia.
Co do filtra paliwa pasuje od Avi i kosztuje w motoryzacyjnym 4zł:D
Ogólnie sprzęt wart polecenia.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: TZ-4K-14
Mam pytanie do kogoś kto interesuje się TZ4K14.
Od którego roku były konstruowane TZ4K14?? TZ4K14 miały 2 rodzaje lamp z tyłu, od którego roku zaczęto montować te prostokątne? Widziałem też z jajowatymi , w kształcie elipsy światłami z tyłu.
Od którego roku były konstruowane TZ4K14?? TZ4K14 miały 2 rodzaje lamp z tyłu, od którego roku zaczęto montować te prostokątne? Widziałem też z jajowatymi , w kształcie elipsy światłami z tyłu.