RE: T-25 nie działa reduktor
RE: T-25 nie działa reduktor
Schemat biegów:
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 7115676498
Chyba jeździsz na biegach 1,2,5 i jedynce terenowej.
Temat biegów wałkowany był X razy poszukaj w starszych tematach.
Trzeba to rozebrać i zrobić, możliwe że przy okazji coś trzeba wymienić, ale raczej tylko regulacja. Jeśli nie rozbierałeś nigdy skrzyni biegów to poproś kogoś o pomoc. Radzę znaleźć osobę spokojną i kompetentną wtedy jak się przyjrzysz to się i nauczysz.
Na szybko to proponuję odkręcić te boczne podłużne dekielki gdzie pracują poprzeczne drążki na których umocowane są wodziki. Wcisnąć pedał sprzęgła do oporu i spróbować przebić na położenie neutralne wszystkie drążki. Nie prać na chama tylko uderzyć z wyczuciem.
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 7115676498
Chyba jeździsz na biegach 1,2,5 i jedynce terenowej.
Temat biegów wałkowany był X razy poszukaj w starszych tematach.
Trzeba to rozebrać i zrobić, możliwe że przy okazji coś trzeba wymienić, ale raczej tylko regulacja. Jeśli nie rozbierałeś nigdy skrzyni biegów to poproś kogoś o pomoc. Radzę znaleźć osobę spokojną i kompetentną wtedy jak się przyjrzysz to się i nauczysz.
Na szybko to proponuję odkręcić te boczne podłużne dekielki gdzie pracują poprzeczne drążki na których umocowane są wodziki. Wcisnąć pedał sprzęgła do oporu i spróbować przebić na położenie neutralne wszystkie drążki. Nie prać na chama tylko uderzyć z wyczuciem.
RE: T-25 nie działa reduktor
Normalka w tej wersji. Jak ktoś nie umie się nią obsługiwać to zazwyczaj się przy wbijaniu wstecznego kończy wyskoczeniem wybieraka z wodzika i powrotem do domu na biegach redukcyjnych*rofl*
Długo z tym jeździłeś bo u mnie zawsze się kończyło totalną blokadą skrzyni.
Wracając do pytanie to można zmieniać aczkolwiek wskazane jest podwójnie wysprzęglić przy redukcji biegów, w górę mogę zmieniać bez problemu.
Jednak zmienianie biegów polowe => szosowe raczej nie ma sensu.
Polowych użyjesz tylko w ciężkiej robocie. Zazwyczaj i tak się stosuje szosowe(3,4 i 6)
Długo z tym jeździłeś bo u mnie zawsze się kończyło totalną blokadą skrzyni.
Wracając do pytanie to można zmieniać aczkolwiek wskazane jest podwójnie wysprzęglić przy redukcji biegów, w górę mogę zmieniać bez problemu.
Jednak zmienianie biegów polowe => szosowe raczej nie ma sensu.
Polowych użyjesz tylko w ciężkiej robocie. Zazwyczaj i tak się stosuje szosowe(3,4 i 6)
RE: T-25 nie działa reduktor
Po pierwsze to nigdy nie jeździłam tą najstarszą wersją z dwoma wajchami więc się nie wypowiem.
Nawiasem mówiąc niektórzy twierdzą że ta wersja biegów była najlepsza.
Po drugie to ja u siebie (wersja z jedną wajchą przerobiona na tą z wydzielonym nawrotnikiem) nie jestem w stanie zmienić przełożenia I na II w biegu. Czyli np. zmiana z 2 na 3 nie jest możliwa. Znaczy się da się tylko trwa to zbyt długo. Zwykle używam jak kolega wyżej wspomniał 3,4,6 czasami 1 incydentalnie 2 właściwie to jak zapomnę zmienić z I na II to samo tyczy się 5.
Poza tym moja skrzynia mimo że od remontu minęło przeszło 4 lata nadal można uznać za niedotartą po prostu ciągnik mało pracuje dlatego wszystko ciężko chodzi.
Fajnie że udało się władziowi odzyskać sprawność *tup*
Nawiasem mówiąc niektórzy twierdzą że ta wersja biegów była najlepsza.
Po drugie to ja u siebie (wersja z jedną wajchą przerobiona na tą z wydzielonym nawrotnikiem) nie jestem w stanie zmienić przełożenia I na II w biegu. Czyli np. zmiana z 2 na 3 nie jest możliwa. Znaczy się da się tylko trwa to zbyt długo. Zwykle używam jak kolega wyżej wspomniał 3,4,6 czasami 1 incydentalnie 2 właściwie to jak zapomnę zmienić z I na II to samo tyczy się 5.
Poza tym moja skrzynia mimo że od remontu minęło przeszło 4 lata nadal można uznać za niedotartą po prostu ciągnik mało pracuje dlatego wszystko ciężko chodzi.
Fajnie że udało się władziowi odzyskać sprawność *tup*
RE: T-25 nie działa reduktor
Właśnie o to chodzi. W wersji z dwoma wajchami można sobie wrzucić luz na lewym lewarku (tym od biegów), zrobić przygazówkę na luzie i później szybko zmiana na reduktorze i takie samo szybkie wbicie biegu na lewym lewarku.Bolszewik napisał/a:
Po drugie to ja u siebie (wersja z jedną wajchą przerobiona na tą z wydzielonym nawrotnikiem) nie jestem w stanie zmienić przełożenia I na II w biegu. Czyli np. zmiana z 2 na 3 nie jest możliwa. Znaczy się da się tylko trwa to zbyt długo.
Wydaje się skomplikowane ale praktyka czyni mistrza;)
RE: T-25 nie działa reduktor
Musisz odkręcić górę. Z doświadczenia wiem że do wymiany będzie więcej niż jeden tryb co najmniej dwa.
RE: T-25 nie działa reduktor
Witam, ja również mam dwie wajchy i nic nie kumam pierwszy raz mam ten ciągnik. Do czego służy lewa wajcha do czego prawa mam te rysunki ale nie rozumiem ich. I jak się odpala i gasi. Wczoraj odpaliłem i nie mogłem zgasić.
I gdzie są terenowe biegi.
jak rozgryżć ten rysunek od biegów
POMOCY
I gdzie są terenowe biegi.
jak rozgryżć ten rysunek od biegów
POMOCY
RE: T-25 nie działa reduktor
Lucja tu znajdziesz instrukcje tam wszystko pisze, wg mnie jaśniej się nie da: http://chomikuj.pl/Hal9
Co do praktycznych sztuczek to zapytaj użytkowników, ja nigdy nie jeździłem tą odmianą.
Merkol, tam są obsady łożysk jak rozbebeszysz skrzynie to tymi otworami wyciągasz wałki skrzyni biegów na bok, inaczej byś ich nie wydostał. Teoretycznie chyba możliwa jest wymiana łożysk po odkręceniu owych dekli ale wątpię żeby to był dobry pomysł.
PS. Jak co daj znać to wyślę Ci na e-maila.
Co do praktycznych sztuczek to zapytaj użytkowników, ja nigdy nie jeździłem tą odmianą.
Merkol, tam są obsady łożysk jak rozbebeszysz skrzynie to tymi otworami wyciągasz wałki skrzyni biegów na bok, inaczej byś ich nie wydostał. Teoretycznie chyba możliwa jest wymiana łożysk po odkręceniu owych dekli ale wątpię żeby to był dobry pomysł.
PS. Jak co daj znać to wyślę Ci na e-maila.
RE: T-25 nie działa reduktor
~merkol Co do zmiany (przełożenia z szosowych na terenowe to ja w swoim Władku rocznik 1978 zmieniam tak z pola wracam na 2 (taka droga) dojeżdżam do lepszej drogi i zmieniam na reduktorze na szosowe w jeździe i od razu mam 4 bieg potem na 6
Biegi zmieniam w jeździe.Co do skrzyni to pewnie poszedł Ci tryb ja w zimie robiłem remont to wymieniłem 3 tryby i za chwilę kompletny rewers. Ale teraz jazda to marzenie 


RE: T-25 nie działa reduktor
Witam, to uważasz, że sprzęgło nie ma tu nic do rzeczy, że zgrzyta. Ale masz dwie wajchy a ten reduktor to gdzie się znajduje.
A jak sprawdzić te tryby i ile to kosztowało.
Jak wbije bieg to rwie do przodu na sprzęgle naciśniętym.
A jak sprawdzić te tryby i ile to kosztowało.
Jak wbije bieg to rwie do przodu na sprzęgle naciśniętym.
RE: T-25 nie działa reduktor
Mam 2 wajchy w oryginale ta z prawej strony to reduktor z rewersem a ta z lewej to biegi. Co do zgrzytu to tak jak nie jedziesz zbyt szybko i zmienisz bieg to nie ma zgrzytać a jak szybko to będzie władek nie ma skrzyni zsynchronizowanej i dlatego. Żeby zobaczyć tryby musisz ściągnąć pokrywę trochę roboty jest no ale jak mus to mus mi za części pierwszy raz wyszło 300 zł + 300 robocizna mechanika a drugi raz 250 zł już bez robocizny bo patrzyłem jak mechanik robił i się nauczyłem
:D A co do rwania to ślizga Ci sprzęgł albo je podciąg a jeśli się już nie da to tylko wymiana.

RE: T-25 nie działa reduktor
Dzięki ale zgrzyta na postoju jak chcę wbić bieg. W czasie jazdy nawet o tym nie myślę bo nie wiem co i jak jeszcze. do przodu jedzie szosowe/terenowe są i wsteczny jest jak pomieszałem wajchą to znalazłem.
Będę mógł Cię pomęczyć bo widzę, że czegoś mnie nauczysz.
Już robi się jaśniej a mógłbyś opisać jak chodzi wajch lewa i jak prawa wtedy dojdę który bieg nie wchodzi.
Będę mógł Cię pomęczyć bo widzę, że czegoś mnie nauczysz.
Już robi się jaśniej a mógłbyś opisać jak chodzi wajch lewa i jak prawa wtedy dojdę który bieg nie wchodzi.
RE: T-25 nie działa reduktor
Sorry ale trzeba poczekać - w końcu obracające się elementy skrzyni mają swoją bezwładność i obracają się jeszcze przez chwilę po rozłączeniu sprzęgła.lucja napisał/a:
Dzięki ale zgrzyta na postoju jak chcę wbić bieg.
Zrób tak: po wciśnięciu sprzęgła kiedy ciągnik jest na luzie odczekaj chwilę - bieg wejdzie bez zgrzytów itp.
RE: T-25 nie działa reduktor
ok podkręciłem sprzęgło i jest ok a jak wlaczyć terenowe
RE: T-25 nie działa reduktor
No widzisz już jest ok
u mnie sprzęgło jest już na ostatkach na wakacjach szykuję się zmiana sprzęgła. A z którego roku masz władka jak masz takiego jak ja z 78 lub inny z dwoma wajchami to nakręcę ci filmik i wszystko zobaczysz. 
Ale też Ci napiszę Jak chcesz biegi terenowe to dźwignie dajesz tak :
Do góry do oporu w prawo do oporu i w dół do oporu i potem od razu masz jazda jazda przód a w prawo jazda tył po środku jest luz
A teraz szosowe wajcha do góry do oporu w lewo do oporu i w dół do oporu schemat nawrotu taki jak na biegach terenowych. Myślę że coś załapałeś z tego. Ja ciągnik mam od maja na początku czarna magia była ale teraz lata się super tylko jeszcze czasem tata ma problemy z nawrotem 


Ale też Ci napiszę Jak chcesz biegi terenowe to dźwignie dajesz tak :
Do góry do oporu w prawo do oporu i w dół do oporu i potem od razu masz jazda jazda przód a w prawo jazda tył po środku jest luz


RE: T-25 nie działa reduktor
Cały czas mam wrażenie że mylicie pojęcia.
Co innego I i II przełożenie czyli biegi 1,2,5 dla I i 3,4,6 dla II. A co innego biegi terenowe. Na każdym przełożeniu tj. I i II jest jeden bieg terenowy (ten co można nim jeździć tylko do przodu). Jeśli ten bieg nie wchodzi lub ciągnik "skacze" jadąc na nim znaczy to że uszkodzony jest tryb owego biegu, a zarazem tryb napędzający WOM. Równa się to kapitalnej rozbiórce skrzyni biegów.
Co innego I i II przełożenie czyli biegi 1,2,5 dla I i 3,4,6 dla II. A co innego biegi terenowe. Na każdym przełożeniu tj. I i II jest jeden bieg terenowy (ten co można nim jeździć tylko do przodu). Jeśli ten bieg nie wchodzi lub ciągnik "skacze" jadąc na nim znaczy to że uszkodzony jest tryb owego biegu, a zarazem tryb napędzający WOM. Równa się to kapitalnej rozbiórce skrzyni biegów.
RE: T-25 nie działa reduktor
Witam, ten filmik to by było super. A pytam o te terenowe bo na którym biegu orkę robisz bo jak dzisiaj jechałem to szybko jeździ. Może to było na II
Mój 79 r.
Mój 79 r.
RE: T-25 nie działa reduktor
O takie rzeczy to mnie nie pytaj, nigdy nie orałem władkiem, parę razy jeździłem ze sprężynówką i bronami.
Jazda w polu i ogólnie uprawa to nie moja sprawa, wujek się tym zajmuje, się nie wtrącam.
Ja to jeżdżę z przyczepami, widłami do palet i spychaczem.
Jazda w polu i ogólnie uprawa to nie moja sprawa, wujek się tym zajmuje, się nie wtrącam.
Ja to jeżdżę z przyczepami, widłami do palet i spychaczem.
RE: T-25 nie działa reduktor
Ja też planuję w sobotę wozić drzewo przyczepą i tak sobie myślę ile ładować
Ok to chyba jeździłem na 3,4,6 bo tak rwał do przodu czyli II a jak zrobić I.
A i terenowy też udało mi się wbić bo jechał jak żółw i nie szarpał.
Ok to chyba jeździłem na 3,4,6 bo tak rwał do przodu czyli II a jak zrobić I.
A i terenowy też udało mi się wbić bo jechał jak żółw i nie szarpał.
RE: T-25 nie działa reduktor
Ile i jak ładować na przyczepę to mógłbym ze 30 zmiennych wprowadzić.
Po czym bez problemu ktoś inny dodał by jeszcze z 10.
Ja zwykle używam 3,4,6 i to wystarcza. Terenowe prawie zawsze ciężko wchodzą bo są rzadko używane.
Jeśli nie szarpie to dobry znak, u mnie jak kupiłem były wyrwane na trybie dwa zęby.
Po czym bez problemu ktoś inny dodał by jeszcze z 10.
Ja zwykle używam 3,4,6 i to wystarcza. Terenowe prawie zawsze ciężko wchodzą bo są rzadko używane.
Jeśli nie szarpie to dobry znak, u mnie jak kupiłem były wyrwane na trybie dwa zęby.
RE: T-25 nie działa reduktor

Przyszalałem ale może rozwieje to wiele wątpliwości i problemów związanych z tą skrzynią biegów.
P.S.
Bolszewik jak już temat dobrnie do końca sugerował bym usunięcie zbędnego off-topu i przyklejenie tematu aby nie zakładać po raz XXX jak obsługiwać skrzynie w T25 bo już mam lekko dosyć czytania na forum cięgle o tym samym;)