kolume kierownicy ma przykrecona na 8 śrub jak ursus c330 bardzo podobna, a przednia oś miała takie same wsporniki przykrecane do skrzyni biegów jak c328 i c325.
To sa resztki po: Ford Ferguson System model 2n lub 9n
Na prawej stronie skrzynii biegow ,na pionowej scianie bloku,tuz przed kolnierzem sprzegla jest sygnatura modelu-odlany napis.
jest to Ferguson produkowany przez Forda w USA.
Po dugiej wojnie duzo tych ciagnikow zostalo przyslanych do Polski w Ramach pomocy UNRRA (pomoc Polonii amerykanskiej )
Sadze ze moze byc to model 9n,produkowany w latach okolo 1937-1939.
Reasumując to jest najprawdopodoniej Ford 9N z systemem Fergusona. Należy zaznaczyć, że Ferguson do końca wojny nie istniał jako samodzielna marka ciągników.
Być może gdzieś na bloku skrzyni są jakieś wybite numery . Wówczas doszlibyśmy dość ławto do roku produkcji.
Ciężko bedzie go pewnie skompletować :/
brak przedniej osi, kół
silnik benzynowy :/ - skąd taki wziąć
Warto wogóle w to inwestować - tzn w zakup tych pozostałosci ??Czy maska, silnik i przednia oś bedzie pasowała od Ferguson TE-20
Czy warto?
Podobno ,,maszyny ktore maja dusze,,(powtorzone)
Sam zakup tych pozostalosci to juz spory wydatek,do tego dojda
koszty zakupu kolejnych podzespolow na uzupelnienie-kolejne$,
nakladow pracy nikt nie liczy...
Na tym polega cala magia kolekcjonerstwa i restaurowania.pociaga to kolejne wydatki nie zwiazane scisle z tematem(pomieszczenie-warsztat,
sprzet warsztatowy,naklady na zlecenia typu: piaskowanie,tokarz itp)
problem uzasadnienia ponoszenia takich wydatkow przed rodzina...
,,Marnowanie czasu na g... a mielismy jechac do tesciowej na imieniny,,
Innym aspektem jest wypracowanie kontaktow w celu zdobycia brakujacych czesci (wiadomo ze kolekcjoner niczego nie sprzeda,moze sie tylko wymienic na cos co i tak nie jest do znalezienia...
Ale..Cel uswieci srodki.
Ciagniczek ten jest w sumie dosc rzadki(sam zamienilem fergusona 35 na 9n) dlatego uwazam ze warto go ratowac.Znam z autopsji czlowieka ktory ponad 15 lat kompletowal Lanz 12 (zwolfer),gdy przystapilismy do odbudowy sam sie zdumial ze ma tyle czesci uzbieranych przez te lata. Jego zalozeniem bylo odtworzenie pojazdu w oparciu o oryginalne czesci,pomimo mozliwosci zakupu nowych -produkowanych przez renomowany zaklad w Gostyniu.
Od Modelu TE-20 pasuje niewiele:takie same sa blotniki,podobna jest maska(zakonczenie przy desce rozdzielczej)podobna jest przednia os,ale piasty sa juz inne,silnik jest tez inny.instalacja elektryczna 6v,mysle ze mozna by probowac odtworzyc ten traktor w koncepcji kompromisu:uruchomic go na bazie dostepnych,tanich czesci-wspomniany silnik c-328 i uzytkujac go, rownolegle probowac zdobyc oryginalne.Mam kontakt z prywatnym muzeum ktore posiada ponad 300 egzemplarzy i baze czesci.Mam tez duzo zdjec z tego muzeum ale nie mam mozliwosci ich zamieszczenia,moze po wyslaniu na wskazany email ktos z Forumowiczow podejmie sie opublikowania na jakims serwerze.
Gratuluję zakupu! Chętnie sam bym kupił taki tył. Ja bym nie bawił się tu w oryginalny silnik, duże spalanie ;/ Poszukałbym pasującego silnika od Chevroleta jakiś V6, na internecie dużo takich modyfikacji idzie znaleść. Taki ciągniczek robi wrażenie.
Może chciałbyś odsprzedać ten tył ?:D:D
W odpowiedzi na sugestie Cobraxx:
Model 9n wystepowal takze w wersji silnika v-8,
dolnozaworowy moc ponad 50 KM,zbudowany na podzespolach
silnika 4 cylindrowego stosowanego rowniez w samochodach.
Sluzyl do napedu zaczepianych kombajnow zbozowych.
Widzialem taki ciagniczek,Mam zdjecie podobnego.
Jak masz jeszcze jakies inne foty związane z Fordem 9n to też podeśli wszystkie tu trafia na forum :DProśba do Rafała żeby sprawdził rok produkcji mojego Fordzika