Dymienie - siłownik

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

Dymienie - siłownik

Post autor: lucja »

Witam, wiem że o ty było dlatego jak dostanę odp. to usunę ten temat.

Czytałem o tym dymieniu i jestem zdziwiony bo z tego wynika, że Władek wcale nie dymi. U mnie normalna rzecz daję gazu i dym leci z rury.

I mam problem z kiprowaniem. Mam go do nie dawna i chciałem się zapytać o wlew olej do skrzyni czy to pod siedzeniem jest. I gdzie jest miarka oleju i spust. Wiem że banał ale chcę być 100% pewny. I czy czujnik ciśnienia oleju jest mechaniczny czy elektryczny. Bo znalazłem taki miedziany wkręcony ale nie podłączony jakiś kabel obok jest ale nie wiem czy t o od niego.
darius
Posty: 314
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: darius »

Wlew oleju do skrzyni jest pod pompą hydrauliczna i jednocześnie jest miarką ile ma byc oleju.A za siedzeniem z prawej strony to masz wlew do hydrauliki i tam obok wlewu jest śrubka z szabelką do kontroli stanu oleju,a czujnik ciśnienia to ja mam mechaniczny i jest on najsprawiedliwszy.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: Bolszewik »

Lucja mam dla Ciebie radę prostą skuteczną i naprawdę dobrą.

Weź poświęć ze dwa wieczory i przeczytaj instrukcję obsługi. Zależnie od wersji wydawniczej to 100 - 200 stron. Tam pisze gdzie co jest, dopiero potem w razie wątpliwości zapytaj, a chętnie odpowiemy każdy na ile potrafi.

Pytanie gdzie jest korek od oleju jest po prostu naiwne.

*****

Olej do hydrauliki i skrzyni biegów to dwa osobne obwody i dwa różne oleje. Pierwszy zalecany jest olej silnikowy typu Superol (czemu nie wiem). Drugi to olej przekładniowy typu Hipol.

Z wywrotką jest problem bo oleju w obwodzie hydrauliki jest mało i jeśli siłownik jest duży to lubi go brakować. Ponadto przy częstym używaniu olej przegrzewa się więc wywrotka słabiej podnosi. Powszechnie montuje się dodatkowe zbiorniki oleju. W miejsce odpowietrznika montuje się rurkę połączoną z dodatkowym naczyniem na olej. Należy pamiętać żeby we wlewie owego dodatkowego zbiornika zrobić odpowietrznik. Nie wolno go też napełniać pod korek. Zwykle wystarczy dodanie zbiornika ok. 5 litrów przy czym wlewamy tylko tyle by stan oleju był w połowie dodatkowego zbiornika.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
mazaq_2005
Posty: 154
Rejestracja: 28 kwie 2007, 8:35

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: mazaq_2005 »

Bolszewik napisał/a:

Pytanie gdzie jest korek od oleju jest po prostu naiwne.

A jesli ktoś nie ma instrukcji :)

Po to jest forum żeby udzielać porad a nie wymądrzać sie :P
darius
Posty: 314
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:27

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: darius »

mazaq_2005 napisał/a:
Bolszewik napisał/a:

Pytanie gdzie jest korek od oleju jest po prostu naiwne.

A jesli ktoś nie ma instrukcji :)

Po to jest forum żeby udzielać porad a nie wymądrzać sie :P
Ale na forum powinien być jakiś pożądek,a nie byle głupstwo i już nowy temat bo za jakiś czas to nikt nic nie znajdzie bo taki bałagan będzie.
jumzik
Posty: 12
Rejestracja: 19 wrz 2010, 18:15

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: jumzik »

Bolszewik odnośnie oleju superol w hydraulice to słyszałem takie pogłoski że motywowane to było tym że gdy w pompie hydraulicznej puści symering to olej hydrauliczny nie zmiesza się z olejem silnikowym ale też tego niejestem pewny na 100% . ja w swim jumzie mam zalany olej HL a w silniku Turdus choć jeden miejscowy mechanik mówił mi żebym zalał taki sam olej do hydrauliki jak w silniku.
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: KECZO »

jumzik napisał/a:
Bolszewik odnośnie oleju superol w hydraulice to słyszałem takie pogłoski że motywowane to było tym że gdy w pompie hydraulicznej puści symering to olej hydrauliczny nie zmiesza się z olejem silnikowym
Ale w T25 pompa jest poza silnikiem (cały układ jest oddzielny) wiec nie mają możliwości się wymieszać te oleje.


A to dlaczego w hydraulice jest olej silnikowy (wyciąg z instrukcji obsługi)
W celu zmniejszenia gatunków olejów zaproponowano do układu hydraulicznego olej używany do silnika. Jednakże w praktyce mógłby to być olej o nieco gorszych własnościach np. Superol 11.
;)
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: lucja »

Panowie nikt nie pisz o dymieniu jak to jest. Mój daję gazu i dymi bez gazu nie widać dymu jak pracuje. I zauważyłem, że jest rurka pod ciągnikiem od silnika i jak chodzi to z niej delikatnie wydobywa się delikatny dymek oznacza to że pierścienie do wymiany czy może tak ma być w tym modelu
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: KECZO »

Jak kopci tylko przy dodawaniu gazu to raczej jest wszystko ok;)
A ta rurka wyprowadzona do spodu silnika to odma (taki jakby odpowietrznik) i z niego może leki dymek czasami polatywać;)
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: lucja »

Ok dzięki to jestem spokojny i mam ostatnie pytanie i usunę ten temat. zauważyłem, że pod wałkiem WOM jak się kończy obudowa od spodu to tam przy śrubach kapie mi olej i po nocy aż jest plama na ziemi nie mam katalogu i nie wiem jak za to się zabrać czy tam jest jakaś uszczelka może.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: KECZO »

Tak jak przeglądam katalog to są dwa uszczelniacze na wałku WOM w jego obudowie tej widocznej od zewnątrz. Oznaczenie tych uszczelniaczy:
ASK - 38X58X9

Pod tą pokrywą powinna być także uszczelka.

Niestety tylko tyle mogę pomóc gdyż nie rozbierałem tego i nie znam z "autopsji" *tup*
svecla
Posty: 206
Rejestracja: 06 lip 2011, 23:20

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: svecla »

Z tym dymieniem , to ten dymek z odmy oznacza zużycie pierścieni tłokowych, ewntualnie zestawu - tłok tuleja pierścień. Ale jeśli ciągnik ma moc to nie ma się czym przejmować :D
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: lucja »

Witam, czy ktoś wymieniał uszczelniacze na wałku WOM i czy można to zrobić odkręcając pokrywę od tyłu.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: Bolszewik »

Ja wymieniałem, ale cały był rozpruty więc Ci nie powiem czy da się to zrobić odkręcając tylko pokrywę.

W każdym razie jest tam pierścień zabezpieczający który bardzo trudno wyjąć.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: lucja »

Witam, a masz może numery katalogowe tych części bo gdzie nie zadzwonię to pytają o te numery tych uszczelniaczy i tej uszczelki.

pozdro.



Ustaliłem, że ten wałek ma numer katalogowy 1441101 wałek przek. mocy.
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: Bajda »

Witam
Piszę w sprawie podnosnika
Co może być "zrąbane", że na zimnum oleju to podnosi ale wolno a na ciepłym to tak jak by chciał a nie mógł? ;/
Dodam że na filmikach na youtybe podnosił max kilka sekund na wolnych obrotach a ja muszę wyciskać z niego soudme poty ;/

Wiecie gdzie może być przyczyna i jak ją naprawić?



I czy orze się biegiem 2 zwolnionym?
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: SSaPeRR »

A podniesie większy ciężar, czy nie da rady ruszyć?? Tu to może coś być w rozdzielaczu lub/i pompie. Byś musiał sprawdzić ciśnienie na pompie i na wyjściu na siłownik. Ciśnienie nominalne powinno być około110-120Kpa. A jak wygląda stan oringów w siłowniku?? Maszyna podniesiona i przy zgaszonym silniku szybko opada??
Co do orania na 2 zwolnionym to nie wiem czy za bardzo nie będzie wałek dolny dostawał.
A dlaczego chcesz na takim wolnym biegu orać??
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: Bajda »

Co do biegu to nie byłem pewny dlatego takie pytanie :P czyli oranie 1 lub 2 zwykłą?
a co do hydrauliki to podnieść podniesie ale ledwo ledwo, ciśnienia nie mam jak za bardzo sprawdzić ale mogę na tą chwilę powiedziec że jak gruberowałem i dociążyłem go to się ciągnik podnosił wiec chyba pompa jest git :D
Więc chciałm się upewnić czy to jest na pewno wina rozdzielacza,
t25 mam(właściwie mój ojciec bo mam 17 lat dopiero) od zimy więc dopiero powoli dochodzimy z ojcem co i jak, wiem że olej nie był zmieniany od x czasu bo jest czarny jak smoła, właściwie to w silniku też czarny ;/

Co do siłownika to musimy z ojcem wymienić uszczelki bo opada dosyć szybko, z bronami(dość ciężkie) podniosłem na full gazie ledwo ledwo i przejechałem może ze 100m i szurału o asfalt,
po za tym widać że siłownik się "poci", a i jeszcze wajcha od rozdzielaczas po skończonym ruchu tłoczyska powinna wrócić na neutral a tak się nie dzieje ;/



A i jeszcze co do orania, mamy pług konny ( 2 pługi złączone) 4 lemiesze przerobiony do ciągnika i na podorywce miał lekkie kłopoty ( ziemia: czarnoziem) i nie wiem czy poradzi sobie normalnym pługiem na zwykłej orce z dwoma lemieszami ;/



na pierwszym biegu miał kłopoty



czy jest jakiś zestaw naprawczy do rozdzielacza?
SSaPeRR
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:34

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: SSaPeRR »

Co do orania to ja jeżdżę 2 lub 3 biegiem na IV klasie. Czasami pomagam dla wujka w sąsiedniej wiosce na III klasie- gliny i też dobrze idzie. Głębokość orki około 25-30cm. Pług Unia Grudziądz 2x 35 lub 40cm. Nie wiem dokładnie.
Piszesz że nie radził sobie z pługiem, ale grzebał kołami czy silnik się dusił??
Co do słabego podnoszenia to najpierw wymiana oringów i podkładek plastikowych w siłowniku. Jak nie pomorze(ale raczej pomorze) to dopiero za rozdzielacz się brać.
Zmień olej bo szkoda pompy na tym czarnym. Jak w zimę dużo ciągnik nie będzie pracował to możesz zalać hydraulike Superolem.
Bajda
Posty: 112
Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:41

RE: Dymienie - siłownik

Post autor: Bajda »

dusił się ciągnik przy podorywce ;/ ale to mogło też być spowodowane zapchanymi filtrami bo przy wymianie to zauważyłem że je tak jak by skręciło, ojciem mówi że te filtry wyglądały jak by nie były wymieniane BAAAAAARDZO dużo czasu... Po wymianie filtrów tak jakby lepiej sobie radził ale to chyba nadal nie jest to ;/ olej jak zmienie to też powinno być mu lżej( nie znacznie ale zawsze ;) )

Postaram się jak jan szybciej zmienić olej,
a co do tłoku(podnośnik) to nie chodzi mi o to że sam opuszcza tylko że podnosi jak by chciał a nie mógł ;/



Słyszałem coś o zestawach naprawczych(uszczelki)
Słyszałem również o wyrobionych jakichś stożkach na sekcjach i że jak się zrobi na nowo stożek to będzie git, ale sam boję się tego ruszać ;/

O i jeszcze jedno, jak bym podłączył podnośnik pod druga sekcje to by działał dobrze? tylko że on jest 3 a nie 4 stopniowy ;/
ODPOWIEDZ