Tak na oko to jest III biegowa skrzynia od żuka. Właściwie to żuk, nysa, tarpan itd miały taki sam układ napędowy
Kolego, w tych skrzyniach naprzeciwko jedynki jest wsteczny.
Układ biegów:
1 3
l__l
l . l
R 2
A raz jechałem żukiem, w którym biegi były na odwrót:
R 2
l__l
l . l
1 3
Może niechcący próbowałeś zmienić bieg w trakcie jazdy z 1 na wsteczny...
RE: Problem ze skrzynią biegów SAM
RE: Problem ze skrzynią biegów SAM
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Problem ze skrzynią biegów SAM
To nie jest skrzynia żuka, nysy itp. Na 99% jest to skrzynia z Gaza. Dlaczego? Taka kaseta zmiany biegów występowała właśnie w Gazach. Dodatkowo nie przypominam sobie żeby którakolwiek ze skrzyń polskich (Żuk, Nysa) miała zaślepkę w obudowie.
RE: Problem ze skrzynią biegów SAM
Na 99% to nigdy nie widziwłeś skrzyni od gaza(to żart :p ), oczywiście że jest to od żuk,nysa,warszawa itp,a nieprzypominasz sobie o zaślepce bo pewnie jeszcze wtedy na świecie Cię nie było,miały one lewarek na cięgna a takie kasety to robiło polskie rzemiosło w swoim czasie kiedy to aluminiowe były nie do zdobycia. Najprawdopodobniej to wsadziłeś dwa biegi naraz i dlatego nic się nie kręciolowaty napisał/a:
To nie jest skrzynia żuka, nysy itp. Na 99% jest to skrzynia z Gaza. Dlaczego? Taka kaseta zmiany biegów występowała właśnie w Gazach. Dodatkowo nie przypominam sobie żeby którakolwiek ze skrzyń polskich (Żuk, Nysa) miała zaślepkę w obudowie.