T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4857
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

No to gratuluje.

W takim razie należy zapisać kolejne studium przypadku:

Przepalony olej w pompie -> uszkodzone uszczelniacze w pompie wtryskowej.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
T25_FastDriver
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2013, 16:39

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: T25_FastDriver »

No i ewentualnie łożyska zużyte, bo wtedy i nowy uszczelniacz nie pomoże :)
mate72
Posty: 23
Rejestracja: 03 sie 2012, 13:24

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mate72 »

Witam! Mam problem z skrzynią biegów starego typu(Władek z 75r.), otóż 2 tryby na rysunku oznaczone A25.37.154 i 7.37.119 mają duży luz na osi(kilka centymetrów w lewo i w prawo) objawia się to brakiem 6stego biegu tylko do przodu i metalicznym odgłosem przy próbie włączenia. Zauważyłem, że wypadł śrut z tulejki pomiędzy nimi, jednak nie załatwia to problemu luzu trybów. Brakuje też podkładek 7.37.261 i 25.37.218( między pierwszym trybem(7.37.119) a łożyskiem, w nowym katalogu jej nie ma). Przejmować się tą podkładką czy w starym katalogu po prostu jest jakiś błąd? Skan ze starego katalogu...
Obrazek
W nowym, ten wałek różni się tylko brakiem podkładki 25.37.218...
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4857
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Raczej poszukaj odpowiednich części.

Są do kupienia bez większych problemów.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
mate72
Posty: 23
Rejestracja: 03 sie 2012, 13:24

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mate72 »

Okazało się, że śrut wypadł, bo wyrobiło się gniazdo na wałku i trochę się 'wyszczypał'. Kupiłem wałek w Agromie za 100 zł. Wygląda dość solidnie, wymiary jak oryginalny ale prawdopodobnie produkcji polskiej. Wymieniał ktoś taki wałek na współczesne rzemiosło, pochodzi to trochę?
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

Witajcie! Wcześniej miałem już problem z gotującym sie akumulatorem, teraz zauważyłem, że po nawet krótkiej pracy alternator jest cały gorący. Jak myślicie, co mu może dolegać? Warto naprawić czy nowy będzie konieczny? bo przeładowywuje akumultor a na dodatek teraz zobaczyłem, że strasznie sie grzeje.

Druga sprawa - macie schemat jak powinny być bezpieczniki w tej skrzynecce w rusku? bo migacze mi działają, klakson i pozostałe świateł nie, więc stawiam, że to mogą być bezpieczniki (żarówki sprawdzałem), dobrze kombinuje?

A i powiedzcie mi, czemu mogła sie stopić plastikowa obudowa tylnych świateł (tych co są na błotniku) ? w sensie ta od strony pozycyjnej, czerwonej. Pamiętam, że kiedyś ojcu sie to stopiło i tak sie teraz zastanawiam co to było. Nie mam go jak zapytać co to było :o

Serdecznie dziękuje z góry za zainteresowanie
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4857
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 6777734946

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 4541613266

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 4964682738

Istnieje kilka "mutacji" schematu zależnie od użytego alternatora. Starsze miały zewnętrzny prostownik i regulator napięcia. Nowsze były jednolite.

Zapewne jest to problem regulatora napięcia.

Jak coś się topiło paliło to wymień instalację. *flower*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Painkiller
Posty: 257
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Painkiller »

nic dodać nic ująć..
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

hmm, więc mam jeszcze jedno pytanie. Mianowicie - czy przy takich temperaturach jakie mamy teraz, możliwe, że traktor sie szybciej przegrzewa? Ponadto w instrukcji znalazłem coś takiego:

Obrazek

Czy ma ktoś może fotki jak to wygląda w praktyce? Ewentualnie umie to wytłumaczyć? Nie chce odwalić babola. Może to by troche pomogło, moja maszyna to T25A1 1992r.

A i jeszcze jedna sprawa - odprężnik... Bo czytając różne tematy na forum nabrałem wątpliwości. Jak uruchamiam traktor to wsuwam go w podłoge, nie wyciągam go później (bo to by powodowało zgaszenie silnika, tak?). Gasze traktor poprzez odjęcie gazu, gdy zgaśnie wyłączam mase. Odprężnik nie ruszam do momentu ponownego odpalania - Czy robie prawidłowo? Z góry dzięki za każdą sugestie - lepiej zapytać niż popsuć traktor, pozdrawiam
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: KECZO »

No mamy teraz niezłe upały to wiadomo że szybciej się grzeje silnik, mimo to polecam sprawdzenie i ewentualnie przeczyszczenie żeberek między cylindrami.
Co do przesłony to była ona zakładana przed wentylator w celu ograniczenie przepływu powietrza coby za bardzo nie chłodzić silnika w zimie.. Książka podaje aby założyć tą osłonę poniżej 5st C. Później zrobię zdjęcie jak wygląda tyle że ja mam niefabryczną, dorobiłem ją sobie samemu.
Co do odprężnika to postępujesz prawidłowo.
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

ok dzięki chłopaki, coś tam ogarnąłem w katalogu części zamiennych, ale wolałbym realne zdjęcia, więc będe wdzięczny KECZO ;]
pozdrawiam
wladimirect-25a
Posty: 2
Rejestracja: 22 sty 2013, 1:45

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: wladimirect-25a »

Witam wszystkich chciałbym się zapytać czy na wladku jest gdzieś nabity numer seryjny np na korpusie bo zgubiłem tabliczkę kolo akumulatorów.

Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4857
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Namalowany na prawej rurze półramy ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
wladimirect-25a
Posty: 2
Rejestracja: 22 sty 2013, 1:45

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: wladimirect-25a »

Dzięki za odpowiedz na pewno niema więcej numerów bo się trafi na upierdliwego diagnostę to może chcieć nabity numer.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4857
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Nie ma, ja trafiłem na upierdliwego ....

Nie miałem tabliczki z akumulatorów (sam ją zerwałem do malowania). Jakoś go przekonałem że leży w garażu w pudełku z gwintownikami (co było prawdą). Powrotną drogą z przeglądu kupiłem nierdzewne nity i zamocowałem ją.

Malowanego numeru nie mam bo korpus był malowany.

Zresztą żaden diagnosta w Polsce nie uzna malowanych numerów, co było powszechną praktyką w ZSRR.

Są jeszcze numery na korpusie skrzyni biegów, ale to nie VIN.
Numery silnika to też nie VIN.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

witam, mam kolejne pytanie ;]
czy wgnieciona miska olejowa może mieć znaczenie na przegrzewanie sie silnika? Bo zauważyłem coś takiego, nie jest to ogromne ale jest.

I ile mth może przepracować Wasz władek przt np. orce ?
Painkiller
Posty: 257
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Painkiller »

Raczej nie powinna mieć wpływu może masz zasyfione żeberka cylindrów, mój może orać cały dzień, a czemu pytasz tak mocno się przegrzewa??
mordeth
Posty: 29
Rejestracja: 10 maja 2013, 17:14

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mordeth »

pytam, bo mam uszkodzony prawdopodobnie czujnik temp. oleju albo sam wskaźnik, puki tego nie naprawie wole ostrożnie, bo nie chce przegrzać.
Tak właściwie do jakiej temperatury traktor może pracować? rozumiem że cała zielona skala to maximum?

i pytanie z innej beczki, bo zawsze mnie to ciekawiło:
do czego ten zaczep służy? ma jakieś praktyczne zastosowanie?
Obrazek
Wicher
Posty: 2080
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Wicher »

To nie ucho do montażu kabiny dźwigiem ?
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
mate72
Posty: 23
Rejestracja: 03 sie 2012, 13:24

RE: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: mate72 »

Witam! Mam mały problem z moim t25. Zaniepokojony większymi opiłkami,które wypadły przy zmianie oleju, odkręciłem pokrywę rozrządu. Okazuje się, że koło napędu pompy zeszlifowało trochę obudowy rozrządu, bo nie trzyma się na niczym. Zachodzi lekko na zabierak pompy i mozna je bezproblemowo wyciągnąć bez użycia siły. Po odkręceniu pokrywy po prostu wypadło... Myślałem, że miało się to trzymać na tulejce wewnątrz tryba, która się wyrobiła, jednak nowa ma takie same wymiary...
Proszę o rady. Może zakleić to na kleju do łożysk??
Tak to wygląda:
Obrazek

Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie ale ciągnik jest z 75r., a pompa wymieniona przez poprzedniego właściciela na nowszą, na tabliczce 90 r. i inna budowa kołnierza.
ODPOWIEDZ