Zetor T 25 z 1951r. remont

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: papiszon »

Mimo szczerych chęci, nie umiem odpowiedzieć na pytanie w oparciu o zdjęcie, ktorego nie widzę.
Chodzi o zaczep?
Co do sprężyn, to brak Ci jednej. Na każdą stronę i dzie po dwie sprężyny. Ta z lewej i jedna z pozostałych dwóch. Środkowa i prawa są jednakowe z tym, że środkowa jest jakby zdeformowana.
Brak Ci jeszcze jednej, takiej jak po lewej.
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Faktycznie zapomniałem o zdjęciach, zaraz dorzucę co do sprężyn to skompletuje 4 takie same tylko zastanawiałem się czy może od czegoś pasują.

Obrazek



papiszon, czyli według Ciebie powinny być dwa 2sztukowe komplety sprężyn? Osobiście w większości pojazdów które naprawiałem sprężyny na jedno koło różniły się od siebie( zazwyczaj jedna była dłuższa od drugiej) ale według katalogu są 4 takie same :( Nie wien co o tym myśleć
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: papiszon »

Dawno nie mam już zetorka i mogę się mylić, ale na 99% jestem pewien, że sprężyny na jedną stronę są różne. Zresztą w suprze jest to tak samo rozwiązane i robiąc poprzedniej zimy hamulce też szukałem jednej sprężyny, bo urwało się ucho. Dobrałem podobną u sąsiada mechanika, ale z czego to, zbij mnie, nie wiem.
Tak, jak pisałem wcześniej, brak Ci tej, co jest pierwsza z lewej na foto.
Ten sworzeń z nakrętką służy do założenia belek podnośnika, a łańcuchy przymocowuje się do ramki mocowania błotnika przy pochwie.
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

papiszon, dzięki za informację. Sprężyny dorobię razem z tymi do regulatora obrotów( będę wysyłał do firmy produkującej sprężyny, koszt ok 7 zł za sztukę) więc nie stanowi to większego problemu. Potwierdziłeś moje przypuszczenia, dziękuję. Problem z podłączeniem łańcuchów, moje łańcuchy nie mają żadnych końcówek:(

Posiada ktoś zdjęcia obrazujące podłączenie tych łańcuchów ? Proszę o pomoc, pozdrawiam






Witam,
Panowie pytanie dotyczące pompy wtryskowej w tej chwili najważniejsze, czy któryś z Was regenerował pompę i czy przy regeneracji dawaliście pompę razem z regulatorem? Normalnie pompę ustawiają razem z regulatorem ale w Zetorku to jakby dwa osobne mechanizmy, jak to wyglądało u Was? Znam kilka zakładów regenerujących ale chciałbym najpierw usłyszeć Wasze opinie żeby potem żaden pompiarz mnie nie oszukał, proszę o pomoc, pozdrawiam
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: drandrzej »

wszystkie pompy które regenerowałem szły bez regulatora , w regulatorze luzy i regulacje mozna samemu

pompy po regeneracji i tak wymagają ustawienia od początku - inny jest skok krzywek napedowych na każda sekcję z powodu wypracowania
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

drandrzej tego się obawiałem że szły bez regulatora. U mnie pompa tj sekcje tłoczące wydają się być w dobrym stanie, uważam że problem tkwi w regulatorze. W instrukcji napraw jest napisane krok po kroku jak wszystko wyregulować ale trzeba mieć stól do regulacji. W regulatorze tak jak myślałem są luzy na sprężynach, sprężyny mogę założyć nowe ale i tak trzeba to później jakoś wyregulować więc wracamy do punktu wyjścia. Nie wiem co z tym zrobić a jest to w zasadzie najważniejsza sprawa, ponieważ ciągnik "szalaje" z obrotami.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

Jak chcesz to mamy przyrząd do ustawiania pomp razem z regulatorem. Wiadomość na tel. 607 955 163
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Witam, długo nic nie pisałem ale nie leniuchowałem, oto zdjęcia niektórych elementów. Wszystko prócz kół oraz błotników gotowe do pomalowania. W tym tygodniu mam zamiar wyczyścić kadłub Zetorka czyli skrzynię i silnik a następnie pomalować wszystko podkładem. Maska wymaga jescze trochę kosmetyki tzn. trzeba ją dobrze wyklepać i naprostować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: damber »

Widze, że w masce wstawke dawałeś - świetnie wyszło.
Pierwszy raz widze deske w 25 tylko z jednym wskaźnikiem - to tak fabrycznie było?
Na jaki kolorek będzie malowany?
Facebook. old URSUS tractor
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

dzięki, maska miała wycięcie z powodu nieorginalnej chłodnicy- mam zamiar kupić orginalną. Spawaniem maski oraz błotników zajmuje się mój szwagier- podziękowania. Desek były 3 rodzaje- informacje o tym na początku postu, moja jest troszkę przerobiona ale tak już zostanie.
Co do koloru to myślę o ciemnoniebieskim dla blach( błotniki, maski, deska, zbiornik paliwa, osłony bębnów, filtr powietrza) ale nie wiem czy to kolor nie zarezerwowany przez Ursusa:) Silnik, skrzynia itd. cimnoszare, natomiast belka, oś, drążki,pedały,filtry,pompa,rozrusznik mają być czarne. Nie jestem jeszcze pewien jaki kolor będą miały koła.

Może zamiast niebieskiego dać czerwony?



Pytanie do Zetorkowców, jak powinny wyglądać uchwyty do tylnych lamp? Czy są przyspawywane czy też może przykręcane? Wkrótce spawanie błotników więc chciałbym to zrobić za jednym razem. Zdjęcia mile widziane.
A może ktoś posiada takie uchwyty na sprzedaż?



Witam ponownie, tym razem pytanie dotyczące filtru oleju w Zetorku, wydaje mi się że juz kiedyś było zadawane ale nie mogę nigdzie znaleźć więc je ponowie.

Posiadam podwójny filtr oleju, ten pierwszy składający się z blaszek/sitek jest w dobrym stanie wyropowałem go i jest ok, natomiast ten drugi składający się z krążków podobny do filtra paliwa jest w bardzo złym stanie, po rozebraniu okazało się że membrany są dziurawe.
Czy są dostępne te filtry oleju lub może są zamienniki? Jak to wygląda u Was?
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

Jeśli chodzi Ci o te krążki do filtrów to w Danrolu mają nowe.

A odnośnie uchwytów tylnych lamp - mogę wysłać Ci fotki jak to było w oryginale + wymiary. U siebie mam zrobione na wzór oryginałów, lecz lekko zakłamane rozmiary - po to by dopasować je do większych lamp.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Cześć, dzięki za podpowiedzi, sprawdzę Danrol. Natomiast fotki oraz wymiary podeślij mi proszę na email.
pozdrawiam



Witam, Panowie mam pytanie dotyczące wałków na które nakłada się bębny hamulcowe. Otóż wygląda to jakby te wałki posiadały w sobie wałki o mniejszej średnicy, czy mam rację? Czy pomiędzy tymi wałkami występuje uszczelnienie, oringi? W jaki sposób można te wałki zdemontować? Proszę o porady, pozdrawiam

Obrazek
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: grzegorz »

Ten wałek wyjmiesz z prawej stron jak zdemontujesz blokadę dyferencjału odkręć bęben hamulcowy będzie na nim zabezpieczenie (lub nie u mnie nie było a powinno) z lewej widzę masz rozkręcone więc go wysuniesz w prawo. Schemat hamulców i uszczelnienia masz nawet w swoim temacie i też mam z tym problem podobny temat dziś założyłem na razie bez odpowiedzi,i miał bym jeszcze taką uwagę na zdjęciu lewego bębna on jest zbyt głęboko brakuje chyba zabezpieczenia takiego z drutu sprężystego.
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Grzegorz, masz rację bęben nie miał zabezpieczenia ale to w tej chwili nie jest istotne. Wszystko mam rozkręcone i zdemontowane z obu stron, który wałek według Ciebie się wysunie? Ten wewnętrzny? Jak to jest uszczelnione,oringami? Zauważyłem że leci tamtędy olej a skoro wszystko remontuje i maluje to głupio nie wymienić uszczelnień.

Nie rozbierałem skrzyni i nie chcę tego robić bo była remontowana i uszczelniana. Jeżeli posiadacie zdjęcia wnętrza skrzyni to bardzo proszę o przesłąnie, lubię wiedzieć jak wszystko działa i wygląda.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: grzegorz »

Wewnętrzny wysunie się z prawej strony co do uszczelnień to jak pisałem też mam problem jedyne co wiem to simeringi w uchwytach szczęk hamulcowych,zdjęcia złożonej skrzyni mogę ci zrobić wyślij email mi na pw bo na forum nie potrafie wstawić to ty je dodasz
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

grzegorz dzieki za informację, postaram sie to rozebrać jak zanjdę czas. Mam w tej chwili utrudniony dostęp do internetu bo padł mi komputer i dostep mam tylko w pracy. Jak coś rozwikłasz to daj proszę znać, pozdrawiam Tomasz



Witam, Panowie kolejne pytani z mojej strony, tym razem dotyczące pompy wody, która niby była zregenerowana a jednak ciekła. Po rozebraniu okazało się że simeringi są uszkodzone i według mnie dziwne ich było założenie.
Czy może ktoś napisać jaka powinna być kolejność założenia łożysk i simeringów?
Łożyska mam trzy, plus dwa simeringi bezpośrednio w pompie plus jeden w obudowie, która jest przykręcana. Dodatkowo w środku miałem 2 "podkładki dystansowe" nie wiem czy orginalne czy nie.
Proszę o pomoc w tej kwesti.
Pozdrawiam Tomasz





kolejne pytanie dotyczy filtra oleju. Posłuchałem Ursusa i zaglądnąłem na stronę Danrol a tam zobaczyłem filtr opisany jako filtr paliwa Zetor 25/ filtr oleju Zetor 50 Super?
Czy to zanczy że filtr paliwa oraz oleju są takie same? Czy można je użyć zamiennie?

http://danrol-sklep.pl/pl/p/Filtr-paliw ... -Super/136

pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

Wygląda na to, że tak było z tymi filtrami choć mnie też to zdziwiło.

A odnośnie pompy wodnej, może ten rysunek Ci pomoże.

Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Paweł, to teraz pytanie czy filtr paliwa Zetor 25 będzie pasował jako filtr oleju Zetor 25 czy tylko do Zetor Super 50?

Oczywiście sprawdzę w domu ale teraz jestem niestety w pracy :(


Natomiast co do pompy wody to na Twoim rysunku są dwa łożyska a ja mam 3 i dwa simeringi, Podkładka dystansowa by się zgadzała a co to takiego jest "węgielik"?
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: Ursus »

Węgielik to jest uszczelnienie, ze sprężynką. Ono się dociera do płytki oporowej i uszczelnia.

Nie słyszałem o pompie wodnej na 3 łożyska do Zetora 25... Może masz dodatkowo jako dystans tylko włożone? Powinny być 2 łożyska 6203, a między nimi tulejka, z cienkiej rurki - jako dystans.

Filtra nie przymierzałem tak, ale to jak kupisz filtr paliwa to przymierzysz ;) Ja tam jestem zwolennikiem siatkowych filtrów w Zetorku, nie trzeba zmieniać ;)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Zetor T 25 z 1951r. remont

Post autor: brutal66 »

Widzisz, ja mam siatkowy filtr w jednej komorze a membranowy w drugiej komorze- myślałem że tak oryginalnie ma być.

Co do pompy to masz rację- faktycznie nie mam w środku żadnej tulejki więc łożysko włożone jako dystans. Muszę pokombinować może tulejke da się zrobić z jakiejś rurki albo zostawię tak jak jest tylko muszę wszystko dobrze pomierzyć.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
ODPOWIEDZ