Wszystko o Zetorze 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Głowica - to największa bolączka właścicieli Zetora.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

a i jeszcze jedno czy kierownica nie powinna lekko chodzić:? podczas jazdy bo u mnie pierońsko*pissed* ciężko na postoju i podczas jazdy praktycznie bez różnicy:o



ale czy tą głowice można kupić czy nie bo jeżeli nie to oznacza koniec dla mojego cudeńka
:o
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: drax »

Mam na sprzedaż pozostałości po moim zetorze, w tym błotniki do A25, maske przód i na głowice, kierownice, pompę wodną, jarzmo prądnicy chyba też jest, teraz mam remont ale jak się uporam to wrzuce zdjęcie z ogłoszeniem. Jak coś pisz na pw, lokalizacja Śląskie, okolice Częstochowy.
patryk98
Posty: 191
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:35

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: patryk98 »

Witam ponownie z racji że mowa o kierownicach podepnę się z moim pytaniem a chodzi mi o to czy zetory 25 miały różne długości kolumny kierowniczej ?Jeśli tak to jaka długość jest w bocianie?
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 817
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Lapsus37 napisał, że głowica nawet z minimalnym pęknięciem nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Tutaj akurat z tym bym polemizował. Już od dłuższego czasu poszukiwałem tej części i wszystkie jakie oglądałem miały właśnie to pęknięcie. Delikatna, mała, prawie niewidoczna gołym okiem ryska pomiędzy zaworami, przeważnie na pierwszym cylindrze. Nieraz trzeba było dobrze wyszczotkować to miejsce aby zobaczyć. Zawsze też miałem latareczkę i lupę...
No cóż, tam gdzie woda dostawała się do cylindra, spustoszenie jakie zrobiła widać było gołym okiem. Taka głowica nie nadaje się, ale gładką, równą na powierzchni można spróbować założyć. Jeśli do tej pory pracowała, to będzie nadal.
Przy okazji pytanie do starych wyjadaczy ( pst...młodych też); Przyszły oryginalne wtryski do mojego Zetorka. Jakie ciśnienie należy ustawić . Chcę oddać wtryski do regulacji i nie bardzo jestem pewien czy będą wiedzieć jakie ustawić ciśnienie.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

Według instrukcji ciśnienie powinno wynosić 120Atm.
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

też zauważyłem że po między zaworami jest mała ryska ale zetor wcześniej chodził można byłoby ją założyć ale jest w jednym gnieżdzie nadlewka która uniemożliwia domknięcie zaworu i co za tym idzie spadek kompresji i zetor nie pali na ten tłok dopiero na wysokich obrotach wraca do normy

ps nie wiecie czy w kaliszu można jeszcze można kupić głowice do zetora 25 *flower*
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

chrapek3011 napisał/a:
Według instrukcji ciśnienie powinno wynosić 120Atm.
A niektóre podają 125 atm. Ja mam teraz na 120 atm ustawione.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

witam dawno mnie nie było miałem troche pracy no i zima ale przejde do sedna sprawy mógłby mi ktoś powiedzieć jak ustawić popychacze i szczeliny na zaworach bo będe za jakieś 2 tygodnie głowice zakładał co prawda mam te popychacze nieprzestawione z poprzedniej głowicy ale nie wiem czy moge je założyć z powrotem czy musze je jakoś ustawić je inaczej


ps kupuje głowice od jakiegoś kolesia co mieszka 30 km od kalisz*lol*a w strone poznania to chyba nie ten z paczkowa jak myślicie
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: bossmann »

zobacz na google maps czy paczkow jest po drodze ... bedziesz mnial pewnosc.*yes*
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

dzięki a czy ktoś wie jak ustawić te popychacze
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Na zimnym luz zaworów 0,15 ssący i 0,20 wydechowy.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

dobra dzięki a jak wykręce całe wtryski to musze je jakoś ustawić czy coś a uszczelke to jak myślicie założyć miedzianą czy abestową dzięki za odpowiedzi *hilarious*



Drodzy retrotraktorzyści chce się z wami podzielić dobrą informacją otóż mój zetor wczoraj o godzinie 19 po skomplikowanej wymianie głowicy i ustawianiu popychaczy i kąta wtrysku zagadał*saycheese* co prawda za 2 razem ale zagadał za kolejnym już nie było problemu

mam jeszcze pytanie szukałem na forum ale nie znalazłem wie ktoś może jakie są wymiary oringów pod pedały hamulca i sprzęgła bardzo mi na tym zależy bo chce je jutro kupic i uszczelnić tylny most a i co może być jak z lewego bębna hamulcowego leci olej*hilarious*
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: grzegorz »

co do oringów na sprzeglo i hamulec zmierz wałek w rowku i otwór w obudowie nie pamiętam rozmiaru ale kupilem o 0,5mm mniejsze za to grubsze ,z tym lewym bebnem bedzie wiecej pracy trzeba zdemontowac caly hamulec z lewej odkrecic tarcze na której montowane sa szczeki i w niej masz simering rozmiaru tez nie pamietam pewnie on tak cieknie
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

drodzy moi za wcześnie się cieszyłem okazało się że po zalaniu wodą non stop cieknie przy jednym kanale tam gdzie popychacz chodzi po mozolnych poszukiwaniach okazało się ze ta jest pęknięty kanał tam gdzie chodzi popychacz czy da się to jakoś naprawić pomocy:o
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Pewnie rurka stalowa, w której on pracuje przegniła. Trzeba by wstawić nową.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lapsus37
Posty: 54
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: lapsus37 »

a da się te rurki wymienić ktoś może dokonywał tej operacji na głowicy:?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12802
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ursus »

Nie robiłem tego więc nie podpowiem. Da się wymienić, ale nie wiem czy sobie sam poradzisz. Drandrzej chyba to przerabiał
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
agrohippika_pl
Posty: 31
Rejestracja: 25 sty 2012, 16:52
Lokalizacja: Kondratów
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: agrohippika_pl »

Teoretycznie każdy tokarz to zrobi, u mnie było to robione i rurki są miedziane o dość grubej ściance - sporo lepsze rozwiązanie moim zdaniem. Dodatkowo są rozklepane na końcu pobijakiem stożkowym.
Ursus C-328, Massey Ferguson 135, Romet Pony 50-M-1
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: drandrzej »

robiłem , działa

dotoczyć trzeba rurkę , ona ma 2 srednice - najlepiej zmierzyć z głowicy /a pooglądać ze starej rurki

stosowałem Loctite , po wciśniećiu rurki kulki po obu stronach , porzadny młot i "z czuciem " żeby się zagniotły , loctite doszczelnił i działa

ale słyszałem że miedziane sprawują się lepiej , - może być to prawda

numeru kleju Loctite nie pamiętam ,ale na forum mogłem podawać i gdzies się odnajdzie
ODPOWIEDZ