Mój zetor 25 A
RE: Mój zetor 25 A
kurde nie bardzo wiem jak się wkleja link ale jakoś doszedłem jak nie zrozumiesz to napisz*yes* http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=1045
RE: Mój zetor 25 A
Akurat w tym temacie nie jest to idealnie opisane, szczególnie pierwsze posty mogą wprowadzać nieco w błąd.mardens napisał/a:
kurde nie bardzo wiem jak się wkleja link ale jakoś doszedłem jak nie zrozumiesz to napisz*yes* http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=1045
Ustawienie kąta wtrysku dokonuje się za pomocą zmiany długości popychaczy sekcji w pompie wtryskowej. A badanie tego kąta można robić za pomocą znaków na kole zamachowym (ale tam często jest to niemal niemożliwe ze względu na brak widocznych znaków) lub najpewniej kątomierzem specjalnym mierząc kąt wykorbienia wału korbowego.
Jakbyś rozmontowywał pompę to można też sposobem ustawić długość popychacza na 51 mm. Powinien wtedy chodzić traktor prawidłowo o ile zużycie części nie jest zbyt duże. Jednak nie jest to sposób idealny.
A u Ciebie te świece to na pewno grzeją? Paliwo dochodzi? Bo nie słyszałem zbytnio skrzypienia wtrysków, a i dymu białego też nie widać.
Ile gazu ustawiasz przy odpalaniu?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Swego czasu świece były źle podłączone i nie chciał odpalać, ale zrobiłem świece no i o wiele lepiej pali. Niby paliwo dochodzi pompa zapowietrzona nie jest bo sprawdzałem kiedys. Gaz ustawiam na max inaczej bym go kręcił i kręcił
A od czego podejdzie ciśnieniomierz do zmierzenia stopnia sprężania ??
A od czego podejdzie ciśnieniomierz do zmierzenia stopnia sprężania ??
RE: Mój zetor 25 A
Po pierwsze to manometr musi być z wysoką skalą, bo Diesel ma dużo większy stopień sprężania.
Mnie jednak ciągle dziwi brak dymu. Hm... Odkręć wtryski i spróbuj tak kręcić, zobaczysz czy dają odpowiednią mgiełkę i czy ilość tego paliwa zmienia się pod wpływem zmiany położenia dźwigni gazu. Chociaż jak już zapali to ładnie pyka i wkręca się na obroty też dobrze, więc ... ciężka sprawa.
Jakbyś miał korbę to z ręki można też w miarę kompresję wyczuć.
Świece oryginalne masz?
Mnie jednak ciągle dziwi brak dymu. Hm... Odkręć wtryski i spróbuj tak kręcić, zobaczysz czy dają odpowiednią mgiełkę i czy ilość tego paliwa zmienia się pod wpływem zmiany położenia dźwigni gazu. Chociaż jak już zapali to ładnie pyka i wkręca się na obroty też dobrze, więc ... ciężka sprawa.
Jakbyś miał korbę to z ręki można też w miarę kompresję wyczuć.
Świece oryginalne masz?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Gość jak kiedyś był oglądać go starszy pan który siedział przy tych ciągnikach od dawna to złapał za przewody paliwowe i mówi że na ne drugim albo koncówka leje albo coś z sekcja jest bo słabo bije mówił. Ja mówiłem że nie wiem było wszystko robione. Wyciągne wtryski i zobacze jak podają paliwo. Jak bym miał korbe to bym duzo się dowiedział ale cóż. swiece w głowicy są polskie iskry. Żarnik w desce jest dorabiany ale na taka długośc jaka ma być
Podjadę dziś do znajomego mechanika i z nim pogadam może się weźmiemy za niego i zrobimy to
Podjadę dziś do znajomego mechanika i z nim pogadam może się weźmiemy za niego i zrobimy to
RE: Mój zetor 25 A
Możesz też powietrze wpuścić w cylindry wtedy będziesz słyszał ubytek powietrza syczenie albo przez pierścienie na skrzynie korbową albo na w głowicy na ssącym lub wydechowym warunek zawory muszą być na sprawdzanym cylindrze zamknięte i najlepiej zdjęta rurka od filtra na ssącym i tłumnik , a może ty masz dawkę na sekcjach za małą bo jakoś on tak słabo łapie jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa*no* ustawiałeś wszystko po kolei
- jarekstryszawa
- Posty: 675
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Mój zetor 25 A
Jak wyczuć kręcąc korbą czy ciśnienie jest odpowiednie? Tak prosto, łopatologicznie.
RE: Mój zetor 25 A
Można próbować kręcić i jak się ma porównanie to się wyczuje mniej więcej. Albo rozbujać na wyłączonej kompresji i nagle opuścić dekompresator. Ale to tylko takie na oko i potrzeba porównania.jarekstryszawa napisał/a:
Jak wyczuć kręcąc korbą czy ciśnienie jest odpowiednie? Tak prosto, łopatologicznie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Witam miałem podobny problem w C-360 , trzeba było jakiś czas kręcić rozrusznikiem żeby pojawił się biały dym z tłumika, a po chwili dalszego kręcenia silnik dopiero startował , powodem były nieszczelne sekcje tłoczące pompy wtryskowej ,może i u ciebie jest taki problem .Dodam że dopiero trzeci zakład poradził sobie z ustaleniem gdzie jest problem, pompa długo uchodziła za sprawną .
RE: Mój zetor 25 A
jutro moze jak będe miał czas to wyciągne wtryski i zobaczę jak dają to paliwo.Mnie najbardziej to stopien sprężania ciekawi jaki ma. Może jest słabe i dltaego ciężko mu zapalić
Z tą pompą to nie wiem Tam gdzie robiłem to szybko ją zrobili i może są jakieś nie dociągnięcia, nie chce mi się jej znowu wyciagać ale jak trzeba będzie to będe musiał. Po sprawdzam wszystko i zobaczę. Czytałem cos na temat kąta wtrysku ale jakos nie mogę załapać o co może tutaj chodzić. Jest gdzieś na forum dokładna instrukcja tego bo może nie znalazłem
A biały dym dlaczego ??
Tutaj w tym ciągniku to moga być różne czary. Poprzedni właściciel to niedbał o niego i nawet nie wiadomo czy wode pilnował więc z głowicą to może być różnie jak i z resztą osprzętu
Z tą pompą to nie wiem Tam gdzie robiłem to szybko ją zrobili i może są jakieś nie dociągnięcia, nie chce mi się jej znowu wyciagać ale jak trzeba będzie to będe musiał. Po sprawdzam wszystko i zobaczę. Czytałem cos na temat kąta wtrysku ale jakos nie mogę załapać o co może tutaj chodzić. Jest gdzieś na forum dokładna instrukcja tego bo może nie znalazłem
A biały dym dlaczego ??
Tutaj w tym ciągniku to moga być różne czary. Poprzedni właściciel to niedbał o niego i nawet nie wiadomo czy wode pilnował więc z głowicą to może być różnie jak i z resztą osprzętu
- jarekstryszawa
- Posty: 675
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Mój zetor 25 A
Czyli nie mając porównania nie wyczuję "na niucha".Ursus napisał/a:
Można próbować kręcić i jak się ma porównanie to się wyczuje mniej więcej. Albo rozbujać na wyłączonej kompresji i nagle opuścić dekompresator. Ale to tylko takie na oko i potrzeba porównania.
RE: Mój zetor 25 A
Chyba, że masz doświadczenie to wyczujesz mniej więcej, ale to bardzo mało miarodajna metoda.jarekstryszawa napisał/a:Czyli nie mając porównania nie wyczuję "na niucha".Ursus napisał/a:
Można próbować kręcić i jak się ma porównanie to się wyczuje mniej więcej. Albo rozbujać na wyłączonej kompresji i nagle opuścić dekompresator. Ale to tylko takie na oko i potrzeba porównania.
Może zaworki zwrotne nie trzymają i zanim Ci odpowiednie ciśnienie pompa wytworzy to mija chwila. Najlepiej byłoby kręcąc korbą posłuchać czy wtryski charakterystycznie skrzypią - ale do tego wszystkiego jest korba potrzebna. Bez tego nawet jakbyś chciał cokolwiek ustawiać to się nie da.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Siema kolego obejrzałem filmik, i powiem Ci że kąt wtrysku nie jest zły bo jak odpali to nawet ładnie się wkręca.Martwi mnie to sykanie z wydechu tak jak by któryś zawór,gniazdo był nad palony i nie trzymał komprechy,lub nie ma właściwego luzu i może jest podparty w najgorszym wypadku jest pęknięta głowica*dull*
To że ciężko pali może być właśnie z braku kompresji lub zaworki zwrotne nie trzymają i musisz sporo kręcić by sekcje zassały ON mówię Ci zmierz kompresje:p
Mardens pisze że u niego pomimo przedmuchów gada nieżle, no to tylko gratulować bo to jakiś ewenement ale ok skupmy się na twoim sprzęcie,na pewnoo coś jest nie tak i pomału tu dojdziemy co go boli*clap*
Pozdr.Przemo*yes*
To że ciężko pali może być właśnie z braku kompresji lub zaworki zwrotne nie trzymają i musisz sporo kręcić by sekcje zassały ON mówię Ci zmierz kompresje:p
Mardens pisze że u niego pomimo przedmuchów gada nieżle, no to tylko gratulować bo to jakiś ewenement ale ok skupmy się na twoim sprzęcie,na pewnoo coś jest nie tak i pomału tu dojdziemy co go boli*clap*
Pozdr.Przemo*yes*
RE: Mój zetor 25 A
Coś na pewno go boli bo nie powieniem się tak zachowywać. Co do zaworków zwrotnych to pompiarz ich nie wymienił na nowe tylko założył stare te które były od początku w pompie. Gościa też to martwiło to sykanie no i mnie też to zaniepokoiło. A jakim ciśnieniomierzem zmierzyć kompresję od czego podejdzie ??
RE: Mój zetor 25 A
Na pewno musi być do diesla taki do min.40 bar. i musi być wkręcany albo tu gdzie wtryskiwacz lub świeca żarowa:p
Tak sobie myśle jaki tam gwint podejdzie zobacz taki manometr FIRMY YATO YT-7307 bardzo dobry i w przystępnej cenie;) prowadzimy z żoną hurtownie narzędziową i u mnie na pólce mam po250zł*yes*
Tak szczerze Ci powiem że nie sprawdzałem w zetorku jaki jest gwint gdyby któryś nie pasował z tego zestawu to trzeba ze starego wtryskiwacza przerobić tu coś spawnąć tu coś szlifnąć wiezs jak jest
Pzdr.Przemo*yes*
Tak sobie myśle jaki tam gwint podejdzie zobacz taki manometr FIRMY YATO YT-7307 bardzo dobry i w przystępnej cenie;) prowadzimy z żoną hurtownie narzędziową i u mnie na pólce mam po250zł*yes*
Tak szczerze Ci powiem że nie sprawdzałem w zetorku jaki jest gwint gdyby któryś nie pasował z tego zestawu to trzeba ze starego wtryskiwacza przerobić tu coś spawnąć tu coś szlifnąć wiezs jak jest
Pzdr.Przemo*yes*
RE: Mój zetor 25 A
To pewne że do diesla ma byc ale kupował nie będe żeby mi poźniej leżał na półce spróbuję gdzieś popytac może ktoś będzie miał to pożyczę i sprawdzę, a jakie powienien zetor mieć ciśnienie ??
RE: Mój zetor 25 A
Stopień sprężania mnożysz przez 0,21.Wynik otrzymasz w Mpa.Jeżeli pomnożysz przez 10 otrzymasz ile to atmosfer.
W zetorku stopień spręzania wynosi 18:1*yes*
W benzynie będzie to 1,25, diesel 0,21.
Oba współczynniki dla CZTEROSUWÓW
Pzdr.Przemo:p
W zetorku stopień spręzania wynosi 18:1*yes*
W benzynie będzie to 1,25, diesel 0,21.
Oba współczynniki dla CZTEROSUWÓW
Pzdr.Przemo:p
RE: Mój zetor 25 A
Przemo a orinetujesz się czy idzie gdzieś dostać spręzynki które są z zaworkiem zwrotnym złożone?? Bo pompiarz założył stare te co były od dawna jak bym gdzieś dostał nowe spręzynki i zaworki to bym zobaczył jak się sprawuje. Nie chce narazie pchać sie w koszty a te spręzynki i zaworki to nie jest pewnie zbyt duzy wydatek
A powiedźcie mi jeszcze jaki olej do silnika zalać z jakim oznaczeniem
A powiedźcie mi jeszcze jaki olej do silnika zalać z jakim oznaczeniem
RE: Mój zetor 25 A
http://allegro.pl/element-sekcja-pompy- ... 75979.html
Tu masz link do strony sklepu danrol tam mają sekje i inne rzeczy do Z 25:p ogólnie wiem że z tym jest problem dostać*no*
Olej tylko i wyłącznie 15W40 najlepiej DIESEL
Zadnych superolów czy innej tam szmiry nie lej:p
Pzdr.Przemo*yes*
Tu masz link do strony sklepu danrol tam mają sekje i inne rzeczy do Z 25:p ogólnie wiem że z tym jest problem dostać*no*
Olej tylko i wyłącznie 15W40 najlepiej DIESEL
Zadnych superolów czy innej tam szmiry nie lej:p
Pzdr.Przemo*yes*
RE: Mój zetor 25 A
Sekcje w pompach sa zrobione , tylko pompiarz nie wymienił tych małych sprężynek od zaworka zwrotnego i może one robią jakiś problem.
No to z tym olejem mnie zaskoczyłeś :) miałem kupic sobie superol i go zalać, nie spodziewałem się tego dobrze ze zapytałem bo bym pewnie kupił superol.
No to z tym olejem mnie zaskoczyłeś :) miałem kupic sobie superol i go zalać, nie spodziewałem się tego dobrze ze zapytałem bo bym pewnie kupił superol.