Mój zetor 25 A
RE: Mój zetor 25 A
Dawid25 przy okazji jak masz ściągniętą chłodnicę to zmień łożyska w pompie wodnej -niech ten wentylator nie wyje:p
RE: Mój zetor 25 A
Ale ten Zetorek u tego gościa to biedny... Szkoda go. A ta chłodniczka... szkoda słów.
Za to u Ciebie korba ładnie wyszła
Za to u Ciebie korba ładnie wyszła

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
lonus a opłaca się zmieniać te łożyska?? jeśli łożyska to i pewnie resztę pasuję zmienić żeby nie zaczęło cieknąc. Czasem jak sie ruszy i złoży z powrotem może już nie być tak idelanie na starych częściach
I zastanawiam się tak właśnie czy nie kupić nowej z kalamitką, bo ta nie miała jej tylko dziurę.
Paweł no zetorek w kiepskim stanie tak tylko rzuciłem okiem i kiepsko brak deski rozdzielczej kolumna kierownicza chyba przerobiona bak chyba tez od czegos innego brak chłodnicy, filtra powietrza, filtra oleju. Do tego silnik wymagał by kapitalnego remontu. W tym silniku to facet cuda robił *eek* Pompę sam składał a panewki chciał do nie go dorobić z akacji*eek* Także szok do tego ceni jakieś 3000 lub 4000 zł bo antyk
Kiedyś go odpalili na pych ale wode zaczęło gotowac do go zgasili i tak już stoi.

Paweł no zetorek w kiepskim stanie tak tylko rzuciłem okiem i kiepsko brak deski rozdzielczej kolumna kierownicza chyba przerobiona bak chyba tez od czegos innego brak chłodnicy, filtra powietrza, filtra oleju. Do tego silnik wymagał by kapitalnego remontu. W tym silniku to facet cuda robił *eek* Pompę sam składał a panewki chciał do nie go dorobić z akacji*eek* Także szok do tego ceni jakieś 3000 lub 4000 zł bo antyk

RE: Mój zetor 25 A
To niezły magik.
Pompy wodnej nowej nie kupisz. A gdzie ta dziura? Na dole musi być bo jak puści uszczelnienie to woda tam ma się wydostawać. A od góry powinna być kalamitka albo chociaż "dziura" z gwintem jak to nazwałeś
Pompy wodnej nowej nie kupisz. A gdzie ta dziura? Na dole musi być bo jak puści uszczelnienie to woda tam ma się wydostawać. A od góry powinna być kalamitka albo chociaż "dziura" z gwintem jak to nazwałeś

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Jeżeli za 2 dni masz sprzedać to pewnie nie opłaca się ,zanim dostanie tyle luzu że wirnik zje czy "śmigło" odpadnie to też trochę czasu minie ale jak robić dla siebie to warto i takie wycie "męczy uszy"(mnie osobiście denerwuje) a uszczelniacz jeżeli teraz trzyma i nie cieknie to potem też cieknąć nie powinno(teoretycznie), a ceny łożyska "nie zabijają". Ale to Twój Zetor i decyzja.
RE: Mój zetor 25 A
O wielu cudach to nie wiem, ale spróbuję się dowiedzieć
Tylko że to jest pompa od C-360 więc nowe są dostępne, właśnie sama tylko dziura bez gwintu. Niema jak jej smarować i może dlatego te łozyska padły
w tam tym roku jak robiłem remont to po złożeniu wszystkiego zapiekło łożyska i od tamtego czasu zaczęły huczeć

Tylko że to jest pompa od C-360 więc nowe są dostępne, właśnie sama tylko dziura bez gwintu. Niema jak jej smarować i może dlatego te łozyska padły

RE: Mój zetor 25 A
Jak pompa od C360 to kup nową i wymień.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Być może masz wstawione łożyska podwójnie zakryte i smar się skończył i nawet smarowanie przez otwór czy kalamitkę nic nie da tylko zmienić łożyska wstawić kalamitkę i zdjąć po 1 uszczelnieniu z łożyska i raz na "ruski rok" przesmarować.:p Albo nowa pompa jak będą problemy z rozbiórką lub montażem.
RE: Mój zetor 25 A
Lonus orientujesz się może jakie wymiary mają łożyska w tej pompie?? Szukam na necie ale nie widze nawet zestawów naprawczych niema :/
RE: Mój zetor 25 A
Prawdopodobnie są to łożyska 6203 i 6303 (takie są w majorku a pompa taka sama),rano potwierdzę czy oby na pewno bo mam jedną rozbebeszoną w warsztacie.tak by na to wyglądało że takie są łożyska ,koszt do 10zł oba a nowa pompa wody ok.70zł.:p
RE: Mój zetor 25 A
Byłbym wdzięczny bo będe jechał na Rzeszów to od razu bym kupił i spróbował zmienić
Jeśli mi się uda 


RE: Mój zetor 25 A
Dawid rzuć wszystko i zdejmij pokrywę i sprawdz zawory to jest sekund pięć, w czasie kiedy olej będzie ściekał możesz to zrobić.Korbę zrobiłeś pierwsza klasa bardzo ładnie teraz jeszcze wymień pompe wody i będzie git:p
Pzdr.Przemo*yes*
Pzdr.Przemo*yes*
RE: Mój zetor 25 A
A więc tak skończyłem dziś montować chłodnice. Odpaliłem go zagrzał sie i spuściłem olej wyszło jakies 5 litrów ale gęsty strasznie. Przemo zdjąłem ta pokrywę zaworów no i nie wiem czy jest dobrze na jednym zaworze jest luz tak może z dwa milimetry (nie mierzyłem podaje na oko) a na dwóch środkowych niema w ogóle luzu kręciłem korbą i nic zero, na ostatnim jest taki delikatny tylko ledwo można go wyczuć. I co wy na to moze to byc przyczyną jego złego palenia ??. A co do oleju kupiłem Superol CC za 42 zł 5 litrów nie z beczki.
RE: Mój zetor 25 A
Oleju powinieneś mieć 8 litrów. Jeśli masz żebrowaną miskę olejową i dwa filtry oleju. Tak więc 5 litrów to za mało.
Brak luzu zaworowego może być przyczyną ciężkiego odpalania, bo może miałeś zawór lekko uchylony i uciekała kompresja.
Za duży luz też nie jest dobry.
Luz zaworowy jak dobrze pamiętam 0,10 i 0,20. Oczywiście większy luz ustawiasz na zaworach wydechowych, mniejszy na ssących.
Brak luzu zaworowego może być przyczyną ciężkiego odpalania, bo może miałeś zawór lekko uchylony i uciekała kompresja.
Za duży luz też nie jest dobry.
Luz zaworowy jak dobrze pamiętam 0,10 i 0,20. Oczywiście większy luz ustawiasz na zaworach wydechowych, mniejszy na ssących.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Tak oleju powinno być 8 litrów. Paweł powiedz jeszcze które zawory są ssące a które wydechowe bo nie wiem
i dzięki za rady 


RE: Mój zetor 25 A
Dwa wewnętrzne są ssące, zewnętrzne wydechowe. Możesz jeszcze sprawdzić sobie które się unoszą przy dekompresatorze - a on unosi ssące.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Tak myślałem że mogą być podparte zawory. Jak masz problem z ustawieniem zaworów to odkręć rurki wys.ciśnienia od wtryskiwaczy na pompie, kręcąc korbą patrz na którym podaje sekcja rope i ten cylinder ustawiasz do którego właśnie podawane jest paliwo. luz ssanie 0,10 wydech 0,20
Pzdr.Przemo:p
Pzdr.Przemo:p
RE: Mój zetor 25 A
Olej już zmieniłem, wyczyściłem filtry z którymi mordowałem się 3 godziny
takie zasyfione były a olej jak sprawdzałem stary to prawie jak galareta
. Zalałem olej kręciłem korbą do uzyskania ciśnienia aż na zaworach się pojawił. Czy to wystarczy aby go nie uszkodzić??
Co do zaworów to zostawiłem je na jutro na spokojnie je zrobię. A jak będzie lepiej ustawiać normalnie, czy próbować na podawanie paliwa
A nie trzeba jakoś specjalnie ustawiać wału na znaki czy coś ??


Co do zaworów to zostawiłem je na jutro na spokojnie je zrobię. A jak będzie lepiej ustawiać normalnie, czy próbować na podawanie paliwa

RE: Mój zetor 25 A
Do ustawiania zaworów żadne znaki Ci nie są potrzebne.
Dobrze, że olej się na klawiaturze pokazał, ale masz w nim sprawny manometr?
Dobrze, że olej się na klawiaturze pokazał, ale masz w nim sprawny manometr?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Mój zetor 25 A
Tak tylko pytam żeby nie zepuć czegoś. Ciężko powiedzieć jak nim chwile pokręciłem i sprawdziłem to było 1 no ale za chwile spadło. Na filmiku widać że ciśnienie wskazuje 3 po dodaniu też jest trzy. Dziś przed zlaniem oleju jak bym odpalony też wskazywało trzy i pododaniu gazu na full podniesło się do 3,5 i nie wiem czy dlatego że mało oleju było i tak wskazywał albo się zepsuł. Swego czasu ciśnienie rosło wraz z dodaniem gazu i spadało bo jego odjęciu. Zobaczę jutro jak go odpalę i ile pokarzę.
Witam was, a więc ustawiłem zawory chyba dobrze skoro odpalił
ale czy dobrze to ciężko powiedzieć sprawdzałem parę razy no i powinno byc. Co do odpalenia to wydaje mi sie że chyba lepiej pali ale to jeszcze sprawdzę. Sykanie z tłumika nie ustało jest dalej. Po wymianie oleju ciśnienie jest OK ciepły 3 jak sie jedzie na najszybszym biegu to jest 4. No i wydaje mi sie ogólnie że lepiej teraz chodzi 
Witam was, a więc ustawiłem zawory chyba dobrze skoro odpalił

