TEF 20

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
shark1983
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2011, 11:43

TEF 20

Post autor: shark1983 »

witam mam problem typu; zakończyłem remont silnika w moim fergusonie silnik odpaliłem dzisiaj i okazało sie ze niema smarowania na klawiature cisnienie oleju na zimnym silniku wynosi 4. co robic rozbierac i szukac przyczyny czy odpalic na dłuzszą chwile?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: TEF 20

Post autor: chrapek3011 »

To chwilę musiał chodzić,jak nie pchnął przy 4 Atm.do klawiatury,to albo jakiś kanał lub przewód przytkany,albo coś źle złożone i zasłania dopływ oleju.Powiem,że takiego silnika nie robiłem i nie wiem dokładnie jak to w nim wygląda.Ale silnik to silnik i coś musi być,że tak powiem zatkane,że nie dochodzi.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12752
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: TEF 20

Post autor: Ursus »

Nie wiem jak tam kanały olejowe "idą", ale może coś przytkane? A może odwrotnie założony jakiś element i kanały się nie zgrywają. Bo skoro po remoncie to chyba takich luzów na dole nie ma, że oleju do góry pchnąć nie chce?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: TEF 20

Post autor: Wicher »

Nie miałem styczności z tym silnikiem, ale sprawdź najprostsze rzeczy-dolej gorącego oleju, spróbuj odpalić może pchnie ten olej, ale najpierw pochlap nim klawiaturę. Jeśli nadal nie działa jak należy spróbuj przetkać kanał miękkim drutem(o ile się da) albo ciśnieniem ze sprężarki, chociaż z tym trzeba się naprawdę pobawić.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: TEF 20

Post autor: SEBRIGHT »

Jak wygląda uszczelka pod głowicę tego silnika? Nie ma możliwości założenia "na odwrót"? Może ona zasłania kanał olejowy...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: TEF 20

Post autor: marek »

Niektóre silniki mają smarowanie klawiatury poprzez dodatkowy otwór w panewce głównej.Gdy otwór w wale korbowym natrafi podczas obrotu na otwór w panewce wtedy podaje olej do smarowania klawiatury. Raz na obrót wału. Może nie zrobiłeś tego otworu.
shark1983
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2011, 11:43

RE: TEF 20

Post autor: shark1983 »

miedzy innymi dzięki waszym wskazówką udało mi się poskładać mam już pełne smarowanie oraz ustawiony idealnie rozrząd oraz wtrysk i oto moje pytanie silnik zapalił ładnie przez około 40 min chodził na niskich obrotach i równo ale potem zaczął mieszać obrotami lekko stukać potem bardziej stukać następnie zgasł i popchną wodę do chłodnicy czy możliwe jest ze po lekkim rozgrzaniu powinienem zgasić silnik i dociągnąć głowice ponieważ tak stwierdził mój znajomy i dla mnie ta teza wydaje się najprawdopodobniej. proszę o rade.
ODPOWIEDZ