Pomocy

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

Pomocy

Post autor: GMalec »

Witam mam taki problem zalozylem w swoim rs-ie wal z panewkami wal ma rozmiar 65 panewka tez 65 po zlozeniu gdy porusze walem gora dol to wyczuwam minimalny luz czy to bedzie chodzic czy nie?
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Pomocy

Post autor: papiszon »

Chodzić będzie, pytanie tylko, jak? Ręką, dobrze spasowanego wału nie wyczujesz, chociaż musi mieć minimalny luz, bo inaczej zatarłby się.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Pomocy

Post autor: GMalec »

Wlasnie ten luz jest wyczuwalny reka hm i niewiem ale jest minimalny po przeciwnej stronie niema luzu



Pomocy bo niewiem czy skladac ten silnik
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Pomocy

Post autor: Wicher »

Nie składać, luz na wale nie może być tak wielki aby był wyczuwalny ręką
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Pomocy

Post autor: jacek0106 »

Lepiej jak jest minimalny luz, niż miało by być ciasno, najwyżej ciśnienie będzie trochę mniejsze ale nic mu nie będzie. Fabryczne nominalne wały w silnikach diesla VW mają luz że czuć chlupanie oleju pod panewkami i robią po 700 tys km przebiegu. Głowa do góry bo RS też będzie na tym śmigał.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Pomocy

Post autor: GMalec »

Ok wiec skladam dalej ten luz jest od strony rozrzadu u gory czyma kolo od rozrzadu a u dolu kolo od pompy oleju i powinny te kola troche usztywniac ten wal a ten luz wyczuwalny ale troszke hm bo znowu jak ma mi panewke scisnac i zatrzec wal to moze niech tak zostanie
bialycortina
Posty: 28
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:08

RE: Pomocy

Post autor: bialycortina »

Witam,wał ma się obracać ale luzu nie powinno być,takiego wyczuwalnego tylko montażowy.Mikrometr,pomierzyć panewki,może wadliwa się trafiła,może wadliwa obróbka wału,a może poosiowy luz wyczówasz.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Pomocy

Post autor: GMalec »

No wal tyl przud tez chodzi



Jak usunac ten luz?bo ten wal sie przesuwa do tylu i do przodu co to daje sie podkladki miedzy wal czy jak?
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Pomocy

Post autor: jacek0106 »

Razem z kompletem panewek głównych i korbowodowych dostajesz zawsze wkładki osiowe na dany szlif, nie ma innych podkładek, a minimalny luz poosiowy wału też musi być wyczuwalny, tak jest w większości silników.Panewki osiowe są tylko na jednym czopie. Trzeba poczekać aż napisze ktoś kto dobrze zna silnik RSA.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Pomocy

Post autor: GMalec »

Pomocy koledzy bo wydalem trroche na czesci i co teraz mam zrobic pomocy!
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: Pomocy

Post autor: papiszon »

Dobrze byłoby, gdybyś mógł sprawdzić wielkość tego luzu. Są w sprzedaży specjalne paski do tego celu. Wkładasz taki pasek na panewkę, skręcasz normalnie wał i po ponownym rozebraniu mierzysz grubość paska. Jeśli luz nie przekracza wartości granicznej (wg instrukcji) to możesz złozyć i jeździć, choć niewątpliwie czeka Cię w niedalekiej przyszłości szlif lub przynajmniej wymiana panewek.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Pomocy

Post autor: GMalec »

Hm musze pomierzyc a ten luz co wal chodzi przud tyl to co z tym zrobic?
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Pomocy

Post autor: jacek0106 »

To juz lepiej daj to wszystko jakiemuś szlifierzowi wałów w okolicy, niech to pomierzy. Będziesz spał spokojnie.
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Pomocy

Post autor: C360-3P »

Silnik w Rs jest podobny do mojego Multikarowego.Niestety tych silników trzeba się nauczyć na nowo.Podgrzewałeś blok przed wciskaniem panewek?Czym wciskałeś i jak?Poza tym
1-Zmierzyłeś średnice z tego co czytałem nie dokladnie.Czym to mierzyłeś że wyszedł ci idealny wynik?
2-Luzy w tym silniku reguluje się poprzez podkladki
Tak jak w przypadku konta wtrysku czy położenie tłoka(podkładki pod cylinder)


W moim przypadku bez mikrometrów,szczelinomierza i rozwiertaków się nie obyło.
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Pomocy

Post autor: GMalec »

Szczeliniomierzem mierzylem a gdzie moge dostac takie podkladki i gdzie sie je matuje?
Awatar użytkownika
C360-3P
Posty: 218
Rejestracja: 03 lut 2008, 11:37

RE: Pomocy

Post autor: C360-3P »

Podkładki są montowane pod pokrywą od strony koła zamachowego.Ta pokrywa co siedzi w niej panewka
A gdzie dostać nie mam pojęcia,pewnie sklep THU.

Szczelinomierzem?
A Średnice?
Awatar użytkownika
GMalec
Posty: 381
Rejestracja: 05 sty 2012, 22:13

RE: Pomocy

Post autor: GMalec »

Srednice sufmiarka a panewki tylko wbilem przez polano w blok i siedza i zalozylem wal a tam na jednej panewce luz mally ale wyczowalny



Ponawiam!
ODPOWIEDZ