Blokada jest, ale dołożona. Bo pokrywa skrzyni (przypominam stary typ, z otworami do mocowania siedzenia na rurce, i z dłuższym pomostem) jest przewiercona pod uchwyt dźwigni blokady. Gdy montowano fabrycznie blokadę to był w tym miejscu nadlew, żeby wzmocnić tą część.
Skrzynia ma też 2 korki kontrolne. Dotychczas takie coś widziałem tylko u Jacka w skrzyni ze znakiem SKODA.
U Ciebie Rafał jest już tylko górny korek, a w miejscu gdzie powinien być drugi, trochę niżej i bardziej ku tyłowi - masz tylko nadlew - bez przewierconego otworu na korek. Ale odlew znaku SKODA też u Ciebie jest.
Obstawiam, że cały przód, od obudowy sprzęgła, poprzez silnik i przednią oś jest nowszy.
Będę drapał numer na rancie

A przynajmniej się postaram.
Jakie dno w skrzyni masz Rafał, bo już nie pamiętam... płaskie?
_____________________________________________
A odnośnie samego Zetorka. Próbowaliśmy jeszcze wczoraj sprawdzić czy coś się odzywa z instalacji - niestety nic. Ani światła ani rozrusznik. Więc trzeba ją położyć od podstaw. Świece żarowe źle podłączone, być może nawet że się spaliły przez to.
Silnik chcemy uruchomić, przejrzeć wszystko co potrzebne do jazdy, zrobić hamulce i pojechać z nim na Dni Obornik Śląskich

No, ale światła musi mieć
A potem jak będzie czas to dalej coś się pobawimy z nim
Ma masę patentów... najlepszy motyw jest z kierownicą. Potem wrzucę fotkę. Ktoś ją zaspawał na stałe... Nawet nie wiadomo od czego ona jest. Ja bym wszystkim domorosłym mechanikom dał zakaz używania spawarki, a nakazał używać głowy!

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...