cobraxx napisał/a:Ja kupiłem ostatnio grutnokor c, ale dostępny jest tylko w wiadrach 10litrów.drandrzej napisał/a:
a jak z malowaniem ?
teraz przed montażem trzeba by pewnie jeszcze raz piaskować koła zam. + podkład + kolor , potem będzie ciężej - jedynie poprawki po montazu się porobi ,rdza dość chętnie działa z piaskowanym żeliwem jak jej się nie odetnie dostępu do tlenu - polecam podkłady reaktywne duxone firmy Dupont , przeszedłem na to po rezygnacji SIGMY produkcji gruntokoru (Wiadomość z dystrybucji w której się zaopatrywałem , nie sprawdzalem u producenta)
Ogólnie jest to podkład stosowany w przemyśle nie jest w sprzedaży dla zwykłego klienta.
jacek0106 napisał/a:Witam. Też chyba przejdę na podkład reaktywny ale Novola, jego ponoć cieniutko się daje i trzeba dłużej sezonować, no i słyszałem że ze szpachlówką to się nawet chemicznie pogryżć lubi ale zawsze go można akrylem przemalować. Do tej pory stare metale unikorem i epoksydem leciałem, dzięki za radę. Pozdrawiam.drandrzej napisał/a:
a jak z malowaniem ?
teraz przed montażem trzeba by pewnie jeszcze raz piaskować koła zam. + podkład + kolor , potem będzie ciężej - jedynie poprawki po montazu się porobi ,rdza dość chętnie działa z piaskowanym żeliwem jak jej się nie odetnie dostępu do tlenu - polecam podkłady reaktywne duxone firmy Dupont , przeszedłem na to po rezygnacji SIGMY produkcji gruntokoru (Wiadomość z dystrybucji w której się zaopatrywałem , nie sprawdzalem u producenta)
G503 napisał/a:
Reaktywny z Novola rzeczywiście nakłada się bardzo cienkimi warstwami, maluje się prawie jak wodą ale przytym strasznie się pyli, po malowaniu kilku detali i reduktora do Willysa cały garaż był w czerwonym pyle
Na reaktywny Novol zaleca zawsze stosowanie podkładu akrylowego.
cobraxx napisał/a:jacek0106 napisał/a:Witam. Też chyba przejdę na podkład reaktywny ale Novola, jego ponoć cieniutko się daje i trzeba dłużej sezonować, no i słyszałem że ze szpachlówką to się nawet chemicznie pogryżć lubi ale zawsze go można akrylem przemalować. Do tej pory stare metale unikorem i epoksydem leciałem, dzięki za radę. Pozdrawiam.drandrzej napisał/a:
a jak z malowaniem ?
teraz przed montażem trzeba by pewnie jeszcze raz piaskować koła zam. + podkład + kolor , potem będzie ciężej - jedynie poprawki po montazu się porobi ,rdza dość chętnie działa z piaskowanym żeliwem jak jej się nie odetnie dostępu do tlenu - polecam podkłady reaktywne duxone firmy Dupont , przeszedłem na to po rezygnacji SIGMY produkcji gruntokoru (Wiadomość z dystrybucji w której się zaopatrywałem , nie sprawdzalem u producenta)
Podkład epoksydowy wg. bardzo słabo chroni przed rudą, podkład reaktywny można powiedzieć, że wgryza się w powierzchnię malowaną, potem najlepiej położyć na to podkład akrylowy, by się nie zgryzło. Chyba że ten podkład leży tak rok to można by ryzykować kłaść na to od razu na gotowo farbę.
I może zamiast novola to użyć wspomnianego wcześniej duxona, novol ostatnio coś z kiepskiej jakości słynie.
A Andrzej Duxona używałeś 1K czy 2k ?
drandrzej napisał/a:
Jarek , są i 1x1L , - zgrzewki 6x1 l , choć faktycznie w wiadrze 10 L wychodziło korzystniej - ostatnio ok 22 zł /L
novol u mnie sie nie sprawdził
podobnie jak triton , mimo wielkiej wiary w podkłady epoksydowe
problem był w tym że nawet po nałożeniu 2-3 warstw rdza wyłaziła , czego nie ma przy zastosowaniu ani gruntokoru ani Duxone
wygląda na to jakby warstwa nie dawała pełnego odcięcia - a to już trudno nazwać zaletą
gruntokor lubi pogryźć się z lakierem nakładanym bezpośrednio , właściwie zaleca cię podkład pod akryl - jakąś warstwę odcinającą
jest również kłopot przy naprawach w których lakieruje się przetarcia przez kilka warstw - na styku lubi się coś "rozłazić"
ze względu na powyższe - chyba mimo kosztów pozostanę przy produkcie Duxone , zwłaszcza że ten jest bardzo wytrzymały na temperaturę - włascicwie nie wierzyłem póki nie trzeba było użyć palnika do odkręcenia kilku śrub w cylindrze Lanza
zgralismy się w czasie
DX 1061
mozna akryl i poliuretan kłaść bezpośrednio - sprawdziłem , co niebawem na zdjęciach ukażę
jacek0106 napisał/a:
No to wypróbuje podkład Duxone, bo do produktów Novola to człowieka głównie patriotyzm przekonuje chociaż lakiery i szpachle złe nie mają.
chrapek3011 napisał/a:
Znajdźcie człowieka,który ma podkłady i lakiery z Unii Grup Grudziądz od maszyn rolniczych.Są to materiały akrylowe...Malowanko pierwsza klasa...Podkłady zajebiste...Z kolorami dużego wyboru nie ma bo czerwony i zielony.Ale podkład bezapelacyjnie dobry...
drandrzej napisał/a:
sprawdzić należy , dzięki Chrapek , ale do żeliwa po piaskowaniu i tak uważam że nalezy stosować reaktywny podkład, piasek do wszystkich porowatości się nie wgłębi
G503 napisał/a:
Czy jak malujecie reaktywnym a następnie akrylem to dajecie jako trzecią warstwę podkład epoksydowy ? Używaliście może podkładu epoksydowego Duponta ?
Dzięki za uwagi o Duxonie, chyba rzeczywiście zrezygnuje z Novola i przerzucę się na produkty Duponta.
drandrzej napisał/a:
moje próby wykazały że nie potrzeba warstwy odcinającej i jej nie stosowałem , duxone , przerwa na wyschnięcie (praktycznie stosowałem i 20 min i 2miesiące -bez różnicy ) i akryl/poliuretan
może byłoby gorzej z metodą mokro-na-mokro ,ale aż tak mi się nie spieszy
jacek0106 napisał/a:
Też jestem zdania że na porządnie przygotowane powierzchnie nie ma sensu stosowania epoksydu tylko od razu akryl. Ale w przypadku podejrzanych i zniszczonych elementów to eposyd dobrze parchy odcina.
G503 napisał/a:
Dzięki za info Panowie.
Przy nakładaniu na reaktywny poliuretanu nic się nie działo, dobrze trzyma się podkładu ? Pytam bo poliuretan wydaje mi się odporniejszy na rude od akrylowego podkładu.
Jaki podkład poliuretanowy polecasz?
drandrzej napisał/a:
moim zdaniem trzyma się jak należy , podkładu pod poliuretan nie stosowałem , poliuretany stosowałem różne - od mieszalni (standox) poprzez Tecnos-a aż do Tikkurilla Industry - różnice widzę jedynie w odporności na ścieranie - ale te badania nie są jeszcze miarodajne
Proszę tutaj kontynuować dyskusję o malowaniu itd.