Majorek Sławka.

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

Masz gdzieś napisane jaka długość kabli ma być? bo widzę, że robisz w domu bez przymierzania czy nie za krótkie, albo za długie przewody...
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Z przymierzaniem,z przymierzaniem.Przecież już trzeciego robię.Długości wszystkich wiązek różnią się od instalacji z C-360.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12761
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Chyba, że w katalogu jest podział na odcinki przewodów? :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

Już myślałem, że bez przymierzania robisz jak w fabryce ;)
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Właśnie w katalogach nie ma...w katalogach jest podana długość całkowita przewodu o odpowiednim przekroju i ewentualnie kolorze,z rurkami izolacyjnymi tak samo,średnica i długość całkowita.

Jedyną książką,która podaje dokładne wymiary przewodów,wiązek,kolorów,oznaczeń jest instrukcja napraw C-360 z 1977 roku.Instalację w Zetorach 2011/3011/4011 i Ursusach C-4011/355/360 można podzielić na wiązki,które kiedyś były do kupienia na sztuki.Nie potrzeba było kupować całej instalacji a poszczególne wiązki.

I tak:

A-wiązka główna
B-wiązka przewodów tablica rozdzielcza-złącze tylne
C-wiązka przewodów złącze-lampa tylna zespolona lewa
D- _ _ _ _ _ _ prawa
E-wiązka przewodów reflektora prawego
F- _ _ _ lewego
G-wiązka przewodów gniazda przyczepy
H-przewód kierunkowskazu prawego (Zetor 2011/3011/4011,Ursus C-4011/355) lub wiązka przewodów złącze-lampa przednia zespolona prawa (C-355M/C-360)
I-przewód kierunkowskazu lewego lub wiązka przewodów złącze- lampa przednia zespolona lewa j/w
K-przewód akumulator-masa
L-przewód akumulator prawy-akumulator lewy
M-przewód akumulator-rozrusznik
N-wiązka przewodów przerywacz-przełącznik kierunkowskazów
O-wiązka przewodów skrzynka bezpieczników-wskaźniki
P-wiązka przewodów stacyjka-skrzynka bezpieczników
R-przewód stacyjka-lampka kontrolna ładowania
S-przewód lampka kontrolna świateł drogowych-masa
T-przewód prądnica zacisk 10-masa
U-przewód reflektor tylny-lampa zespolona prawa
W-przewód sygnał-masa
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12761
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Nowe fotki od Sławka

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Trochę nowych szpejów.Ale ta maska i flansza to nie moje zdjęcie.
Awatar użytkownika
Fragokov
Posty: 319
Rejestracja: 20 paź 2013, 12:18

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Fragokov »

te błotniki to ze starego zapasu czy ze sklepu ?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Ze starego zapasu.Współczesne są tak pięknie wytłoczone,że nadają się od razu do zasilenia huty.
Awatar użytkownika
Fragokov
Posty: 319
Rejestracja: 20 paź 2013, 12:18

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Fragokov »

a pasują takie do 360 ?
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Wicher »

Instalacja na przekaźnikach, przerywacz do świateł awaryjnych... pięknie będzie!
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Fragokov napisał/a:
a pasują takie do 360 ?
To są od C-330/360.Gdybym mógł gdzieś kupić takie jak w Majorkach powinny być to bym takie kupił.Jedyną osobą,która ma w Majorku oryginalne błotniki przednie jest Jacek ze Skansenu w Łochowicach.
Awatar użytkownika
pawelll48
Posty: 232
Rejestracja: 18 lis 2011, 23:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: pawelll48 »

Masz może jeszcze takie zapasy?
Wiem co było u nas w poprzednim traktorze z takimi błotnikami... Gięły się od nacisku ręki :(
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Wicher napisał/a:
Instalacja na przekaźnikach, przerywacz do świateł awaryjnych... pięknie będzie!
Jak mi się zachce założyć mocniejsze żarówki to już wszystko będzie gotowe,a awaryjki to u mnie już standard.Nie montuję już nigdzie przerywaczy z bimetalem.
pawelll48 napisał/a:
Masz może jeszcze takie zapasy?
Wiem co było u nas w poprzednim traktorze z takimi błotnikami... Gięły się od nacisku ręki :(
Znalazłem te błotniki na portalu Sprzedajemy albo na Gumtre...już nie pamiętam,tak długo do mnie szły.Po 20zł za sztukę ale z dobrego materiału i niewytłuczonej formy.Według sprzedawcy z 1988 roku.I faktycznie takie są.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Wicher »

A czemu jesteś takim przeciwnikiem bimetalu?
Ten przerywacz jakoś mi Fergusonem śmierdzi...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Nie ta epoka...a przerywacz i wyłącznik awaryjnych z Fergusona.Tyle,że wyłącznik będzie tak zamontowany,żeby nikogo w oczy nie kolił ,że nie oryginał.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

Też mam jeszcze nowe przednie błotniki ze starych zapasów od znajomego. Co do nowych, to blacha cała pofalowana, i żeby jakoś wyglądały, to trzeba je samemu pod klepać mimo, że prosto ze sklepu są :D



Awaryjki dobra rzecz i przynajmniej nikt się nie czepia, jak na poboczu trzeba się zatrzymać *yes*
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

I dlatego nie mam zamiaru brakorobów dorabiać.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 66
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:37

RE: Majorek Sławka.

Post autor: kupiec »

damber napisał/a:




Awaryjki dobra rzecz i przynajmniej nikt się nie czepia, jak na poboczu trzeba się zatrzymać *yes*
Awaryjki mam tak na szybko,wpadł mi w ręce przełącznik od Stara,wygodniej przełączać.Łoryginalny też został,na jednym przełączniku w prawo ,na drugim w lewo -awaryjki działają ? działa,nie działa,działa,nie działa...:D.Prosto bez zbędnej ingerencji w instalację:D
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

No ja mam awaryjki w taki sposób zrobione, że przełącznik od spodu deski zwiera mi prawą, i lewą wiązkę kierunków. Na przełączniku kierunkowskazów ustawiam na prawo lub lewo i mam awaryjne.
Facebook. old URSUS tractor
ODPOWIEDZ