Majorek Sławka.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Chemia na początek,bo tak zasyfionego z wierzchu,a już w środku to się nie mówi w ogóle silnika dawno nie miałem.Po chemii,gruntownym myciu benzyną przyszedł czas na wyglancowanie z wierzchu szczotkami.
RE: Majorek Sławka.
Teraz przynajmniej wim jak bede mial sie zabrac za mycie swojego i czym*clap*
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Farbę usuwam mechanicznie,czyli wszelkiego rodzaju szczotki na kątówce,wiertarce,szlifierce trzpieniowej.Co do chemii,to do usuwania smarów,złogów,kamienia kotłowego,nagaru i innych zanieczyszczeń używa się czego tylko się da,żeby skutecznie się tego pozbyć.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Efekt wczorajszego popołudnia.Po żmudnym myciu części wał,wałek rozrządu i koła rozrządu na swoim miejscu.Wał jest po pierwszym szlifie czopów głównych i korbowych.Dostał nowe panewki i półpierścienie ustalające.
Chciałbym zwrócić znów uwagę wszystkim remontującym silnik Majorka na sprawę półpierścieni.Półpierścienie pasują od silnika C-360 ale tylko dwie sztuki,a jest ich cztery.Trzeba więc zakupić dwa komplety na dany szlif.Inaczej się nie da.
po południu zrobię fotkę o co konkretnie mi chodzi.
Chciałbym zwrócić znów uwagę wszystkim remontującym silnik Majorka na sprawę półpierścieni.Półpierścienie pasują od silnika C-360 ale tylko dwie sztuki,a jest ich cztery.Trzeba więc zakupić dwa komplety na dany szlif.Inaczej się nie da.
po południu zrobię fotkę o co konkretnie mi chodzi.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Pierwsza fotka obrazuje komplet półpierścieni ustalających wału od C-4011/355/360.
Na drugiej fotce widać co potrzeba do Majorka razy dwa.Chcąc przeprowadzić remont wału trzeba zaopatrzyć się w dwa komplety takich półpierścieni jak na pierwszym zdjęciu,żeby odzyskać tylko te ,,cienkie,,.Kiedyś był możliwy zakup na sztuki.Dziś tylko komplety.30zł za dwa komplety Ursus.Z panewkami nie ma problemu żadnego.Można śmiało montować od C-360.Tu akurat nic nie muszę wyjaśniać.Mam nadzieję,że ta informacja znów na coś się komuś przyda.
Na drugiej fotce widać co potrzeba do Majorka razy dwa.Chcąc przeprowadzić remont wału trzeba zaopatrzyć się w dwa komplety takich półpierścieni jak na pierwszym zdjęciu,żeby odzyskać tylko te ,,cienkie,,.Kiedyś był możliwy zakup na sztuki.Dziś tylko komplety.30zł za dwa komplety Ursus.Z panewkami nie ma problemu żadnego.Można śmiało montować od C-360.Tu akurat nic nie muszę wyjaśniać.Mam nadzieję,że ta informacja znów na coś się komuś przyda.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Dziś umyłem korbowody i wymieniłem w nich tulejki.Po rozwierceniu i uzbrojeniu w tłoki z pierścieniami udało mi się jedną sztukę wmontować do tulei.Jutro ciąg dalszy.Dziś plany mi się trochę pokrzyżowały więc jutro finito z układem korbowo-tłokowym.
RE: Majorek Sławka.
ze szkoły byłem w Andrychowie (1983) tam też pokazywali na montaż silników disła prawie jak u ciebie ładnie to wygląda .
pozdrawiam klaudiusz
ps. na co są te pierścienie co piszesz wyżej -z podwójnych kompletów.
pozdrawiam klaudiusz
ps. na co są te pierścienie co piszesz wyżej -z podwójnych kompletów.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Te półpierścienie ustalają luz poosiowy wału.A swoje miejsca mają w ostatniej stopie wału.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
To było wczoraj.Zakończyłem montować układ korbowo-tłokowy.Dziś po dokręcałem nakrętki stop wału i korbowodów i pozabezpieczałem.Zamontowałem części sprężarki i wałek napędowy pompy wtryskowej i ostatnie koło rozrządu.To by było na dziś.Kolejne fotki w drodze.
RE: Majorek Sławka.
W przypadku pompy na podstawie, kąt wyprzedzenia wtrysku reguluje się sprzęgiełkiem, bo pompa jest nie ruchomo?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Tak.Reguluje się sprzęgiełkiem,na którym zresztą jest podziałka.
RE: Majorek Sławka.
Ten wózek pod silnik to masz kupny? Czy sam robiłeś? Bo podwozie podobne, składane, jak te kupne żurawie mają.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Kupny,żuraw też był w tej ofercie,ale mi nie potrzebny bo już mam.Bardzo praktyczna rzecz.można sobie obracać tym silnikiem jak się chce.W moim przypadku to bardzo pomocne.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Dziś tylko dokończyłem sprężarkę.Założyłem nowe zaworki od C-360,pasują bez problemu.Reszty nie potrzeba było wymieniać.
Od C-360 oprócz zaworków pasuje tylko sprzęgło kłowe i dźwignia włączania i bezpiecznik.Reszta niestety od C-360 nie pasuje.
Od C-360 oprócz zaworków pasuje tylko sprzęgło kłowe i dźwignia włączania i bezpiecznik.Reszta niestety od C-360 nie pasuje.