Majorek Sławka.

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 311
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Marian1231973 »

Będzie prawdziwym rodzynkiem, na naszych portalach ogłoszeniowych takich brak. Rozglądam się za zetorem 4718 też do takiej renowacji.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Godne polecenia maszyny,tylko żeby zachowały odpowiedni stan,o co niestety ciężko.Jak mechanicznie za granicą w porządku to estetycznie słabo.Jest to też uzależnione z jakiego kraju.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: damber »

Ważne, żeby mechanicznie był OK, bo wygląd zewnętrzny zawsze można dopracować, ale jeśli jakiś tryb, czy przekładnia będzie uszkodzona, a część ciężko dostępna, to może nas taka naprawa sporo kosztować!
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek
Obrazek
liqwidator
Posty: 276
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:34

RE: Majorek Sławka.

Post autor: liqwidator »

za granica ogólnie bardziej dbają o stan mechaniczny niż o estetyczny czyli stare powiedzenie to ma jeździć a nie wyglądać i jak widać to się sprawdza skoro trafił ci się rodzynek sprawny technicznie a wizualnie tak jak widać
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 311
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Marian1231973 »

Z zagranicy technicznie i wizualnie dobrego można dostać, ważne aby był jeszcze przed pseudo remontem lub domowym ulepszeniem. Przykładem dobrego stanu, jest omawiany tutaj zetor 3545.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Grigs
Posty: 850
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Grigs »

Dobry spec zawsze wie jak wygląda od dawana upatrzona dla sb maszyna, stuningowana, pseudo stuningowana bądź wcale, którą chce mieć, tylko że diabeł tkwi w szczegółach.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Akurat w moim 3545 nikt łap od fabryki nie wtykał i bardzo dobrze...wiem jak chodzą maszyny z zachodu...i wiem też co kupiłem w kraju po 50-ciu latach tłuczenia...Złom i nic więcej...A z Zachodu...Przykładem dobrego użytkowania ze znajomością obsługi mogą być silniki 4701,które użytkuję w Majorkach...jak fabryka złożyła nikt nie zaglądał...to jest kunszt i obsługa...nasze oleje...???nie wiem jak tak można produkować...tymczasem w mechanizmach z zachodu...typu skrzynia biegów,przekładnia kierownicza,zwolnice...olej po przywiezieniu jest żółty...nie to co u nas...po gruntownym remoncie,gdzie wszystko było myte do białego,części nowe a po zalaniu olejem i przepracowaniu kilku godzin olej robi się jak nie czarny to maślany...i o co tu chodzi???
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 311
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Marian1231973 »

Różnice w jakości między naszym a z zachodu może być też już w produkcji? Tzw. wersje exportowe np; czerwone c-360 były dużo lepsze, mówią że taki silnik i mocy miał więcej.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Schodzimy z tematu...mi chodziło o taki sam model,który był sprowadzany w danym czasie do Polski i taki sam model wysyłany z Brna chociażby do Francji czy Danii...kultura techniczna różna,materiały eksploatacyjne różne...u nas gorsze,na zachodzie lepsze...mógłbym wymieniać...jestem właścicielem trzech Majorków popegerowskich to coś wiem w temacie.Tymczasem mój Zetor 2011 przywieziony z zachodu i teraz 3545...no jednak są różnice i to drastyczne w użytkowaniu i stanie zachowania.
RRC
Posty: 561
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Majorek Sławka.

Post autor: RRC »

Schemat instalacji, który jest naklejony na masce, jest "uniwersalny" ? tzn pasowałby do c-4011? widzę tylko , że nie ma narysowanego szperacza. Jeden akumulator i brak podświetlenia tablicy rej.



Czy robiąc instalacje w swoich dotychczasowych majorkach, robiłeś kierunki awaryjne ?
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Majorek Sławka.

Post autor: jacek0106 »

W Kudowie jest firma handlująca Zetorami z Czech. Totalna zaorka jest szykowana przez picowników tanim kosztem, a wychodzą z tego nówki sztuki nieśmigane dla rolników z całej Polski. Zasada jest jedna, że nawet nowe modele Zetora trzeba sobie wyszykować samemu i sporo włożyć lub kupić nowy wspomagając się dotacją unijną. Sławka Zetor biorąc pod uwagę rocznik to tzw. kąsacz na rynku wtórnym Zetorów.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Schemat jest do każdego modelu inny.

Światła awaryjne oczywiście w dwóch Majorkach mam.W 2011 mam wszystko według oryginału.W 3545 też będzie instalacja po moich usprawnieniach.

Wszystkie modele nie miały szperaczy,lampy lewe z podświetleniem tablicy wyszły później.

Wymiar naklejki jest we wszystkich modelach taki sam.A różnią się właśnie takimi szczegółami.
RRC
Posty: 561
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:59

RE: Majorek Sławka.

Post autor: RRC »

Nie omieszkam zgłosić się do Ciebie jak już będę na etapie instalacji. Naklejkę też muszę sobie dorobić :)
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 311
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Marian1231973 »

Z zachodu mniej wykożystane jednak jak u nas. Zachód bogadszy zawsze był i gospodarstwo miało więcej ciągników niż w PRL. Na export zachodni też wysyłano lepszej jakości produkt, to tu pierwsza konkurencja za czasów komuny.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Naklejki modelu oryginalne ale Zetormatic od modeli 47...49...67...69...Może kiedyś uda mi się zdobyć oryginalne.

Oprócz tego te czerwone kapselki na rurkę smarowania łożyska wyciskowego w pokrywce okienka rewizyjnego sprzęgła.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Zawsze chwilkę poświęcę i coś do przodu.Maska przymierzona.Na razie musi być poskręcana na zwykłe śrubki w ocynku...ale w wersji ostatecznej będą oryginalne w chromie.

Wicher...Wardox Forte się sprawdza...Na razie myłem wszystko,co znajduje się pod maską,żeby móc ją w końcu założyć,bo traktor poważny a wygląda jak ogryzek.Najbardziej mi się podoba jak czyści aluminium.

Zacząłem też robić nowe podłogi...mocowania i same podłogi będą takie jak w Majorku sportowym.Czyli kątownik i gruba ryflowana blacha.Oryginalne są niestety zgnite.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Wicher »

Super że środek się sprawdził :D
Tylko musi być potem bardzo dobrze spłukany, żeby nie zostawił zacieków na aluminium bo i to się zdarza.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
ODPOWIEDZ