Majorek Sławka.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Co to znaczy ,,kręcony,,?Zakładałem takie zegary ale nie u siebie...nigdy nie oglądałem dokładnie.
RE: Majorek Sławka.
Ten czujnik z kolektora kręci się niezależnie od przewodu na styku.
RE: Majorek Sławka.
Jaki potrzebujesz ten przełącznik? Taki jak od Skody Karosy?chrapek3011 napisał/a:
Dominik...jutro obcykam ten przycisk.A do Ciebie mam pytanie.Gdzie kupiłeś oryginalny przełącznik kierunkowskazów?Nabyłbym chętnie kilka sztuk.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Zajrzyj do tematu Dominika o Majorku.Zresztą też chyba kiedyś taki wstawiałeś tylko z brązową gałką.Nie ma znaczenia czy z kremową czy z brązową byle taki model.Mam kilka takich przełączników tylko żaden nie ma gałki.
RE: Majorek Sławka.
Sławku te zegary z tą białą zaślepką super się prezentują ,a ta szara farba to jakas jest specialna utwardzana czy normalna ?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Farba to szary młotkowy,taki jak występował w oryginale.U mnie spray za 15zł pół litra.
RE: Majorek Sławka.
Tylko spray, a wychodzi bardzo oryginalnie.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Ciekawostki.
Korek baku ,,lux,, od początku produkcji nie wiem do kiedy...kwestia sprawdzenia w dokumentacji...chrom oraz bakelit brązowy.
Pokrywa skrzynki bezpieczników brązowy bakelit oryginał i czarna ,,czterdziestkowa.
Oraz wyłączniki szperacza PAL.Osiemdziesiątki miały takie w standardowym wyposażeniu.
W tym przypadku oryginał miał tylko gałkę trochę inną koloru białego bądź kremowego...Skody miały takie ,,ciagadła,,.
Korek baku ,,lux,, od początku produkcji nie wiem do kiedy...kwestia sprawdzenia w dokumentacji...chrom oraz bakelit brązowy.
Pokrywa skrzynki bezpieczników brązowy bakelit oryginał i czarna ,,czterdziestkowa.
Oraz wyłączniki szperacza PAL.Osiemdziesiątki miały takie w standardowym wyposażeniu.
W tym przypadku oryginał miał tylko gałkę trochę inną koloru białego bądź kremowego...Skody miały takie ,,ciagadła,,.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Dziś padła decyzja,że robię wszystko mechanicznie na gotowo.Malowanie będzie po roku 2016.Węże i opaski układu chłodzenia nowe,przeguby drążków kierowniczych nowe oryginalne razem z gumami,trzeba zregenerować wspornik i tuleje osi razem ze sworzniem...Podczas otwierania obudowy termostatu ukręciły się wszystkie śrubki...termostat do wyrzucenia...a to że miałem przykre doświadczenie z termostatem MERy to obudowa po rozwierceniu śrubek pozostanie pusta jak w niebieskim Majorku...żeby dogrzać silnik mam żaluzję...jutro ciąg dalszy.Oprócz tego cały układ zewnętrzny hamulcowy został zdemontowany.W miejsce rozdzielacza hamulców nowego typu będzie zamontowany starego typu po regeneracji.
RE: Majorek Sławka.
Jednak nie wytrzymałeś 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Wszystko trzeba za jednym zamachem zrobić...bo w czerwcu już na takie grubsze sprawy nie będzie czasu.
Sworzeń już napawany,przetoczony,wspornik po regeneracji wyśrutowany,zaraz będę podkładował...tulejki osi nowe...końcówki drążków nowe,przód silnika oskrobany z gnoju i umyty...
Sworzeń już napawany,przetoczony,wspornik po regeneracji wyśrutowany,zaraz będę podkładował...tulejki osi nowe...końcówki drążków nowe,przód silnika oskrobany z gnoju i umyty...
-
- Posty: 276
- Rejestracja: 03 maja 2012, 17:34
RE: Majorek Sławka.
na jednym ze zdjęć zauważyłem że ciągnik nie posiada sprężarki ani jak się domyślam instalacji pneumatycznej ale widze tam pokrywę na 4 śruby czyli jest możliwość założenia instalacji pneumatycznej?
RE: Majorek Sławka.
Wolisz naspawywać sworzeń pozostawiając oryginalne stare tuleje?
W praktyce więcej to wytrzymuje niż nowy zestaw?
W praktyce więcej to wytrzymuje niż nowy zestaw?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Tulejki napisałem,że nowe...mam jeszcze kilkadziesiąt sztuk oryginalnych...Sworzeń napawam i toczę na wymiar nominalny...bo nawet po spawaniu jest twardszy niż te współczesne.
Ciągniki tego typu eksportowane rzadko spotyka się ze sprężarką...golasów jest z zachodu bardzo dużo...zero wyposażenia,obciążników.
Ciągniki tego typu eksportowane rzadko spotyka się ze sprężarką...golasów jest z zachodu bardzo dużo...zero wyposażenia,obciążników.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Majorek Sławka.
Przód ogoniony...jutro będzie na powrót dojechany.Dzięki Mateusz.