Majorek Sławka.

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Witam Panie Jurku...takie klimaty na prawdę dla super twardych mechaników.Ja wszystko wiem,dla mnie kolega z doświadczeniem to wzór.Sam za pompy jeszcze się nie brałem...ale teraz to pestka.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Dziś takie nocne fotki...u nas -4 stopnie...to nie zima jeszcze.
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: Majorek Sławka.

Post autor: bossmann »

ładny.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Dawno nic nie było,choć dzieje się dużo.

Znalazłem gdzieś w internecie zdjęcia silnika,o którym kiedyś wspominałem.Jest to silnik trzycylindrowy,chłodzony powietrzem a z przeznaczeniem między innymi właśnie do Majorka.Silnik posiada symbol Slavia 3S95.Widziałem osobiście takiego oryginalnego Majorka.Szkoda,że nie udało się go zakupić.

Ostatnie zdjęcie przedstawia tył Zetora 3513.Jest to wąska wersja sadowniczo-ogrodnicza.Podstawowymi elementami przemiany ze zwykłego Majorka są tzw.krótkie pochwy i wąska przednia oś.
Awatar użytkownika
dominik5211
Posty: 151
Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34

RE: Majorek Sławka.

Post autor: dominik5211 »

O ile się nie mylę,to koło pasowe w tym silniku na 2 paski
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Tak,tak jak w pierwszych wypustach 2011 i 3011.
marek_79
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2014, 21:05

RE: Majorek Sławka.

Post autor: marek_79 »

Chrapek ten silnik jest stosowany w czeskich sprężarkach śrubowych.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Też w agregatach prądotwórczych,spawalniczych i pompach,tak samo jak standardowy 3001 również.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Zacząłem robić mały remanent i będę powoli szykował się do składania kolejnego silnika do Majorka z pompa wtryskową na sprzęgiełko.Po Nowym Roku wywożę blok do osiowania i zabawę trzeba będzie zacząć.Z części używanych będzie blok,wał korbowy po pierwszym szlifie,obudowa rozrządu i regenerowana pompa wtryskowa.Reszta w większości części ze starych zapasów.


Jutro pokażę fotkę bloku z bardzo niskim numerem.
s301d
Posty: 83
Rejestracja: 29 lis 2015, 17:30

RE: Majorek Sławka.

Post autor: s301d »

A te części z starych zapasów skąd zdobyłeś ?
Pewnie bardzo ciężko zdobyć oryginał.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

s301d napisał/a:
A te części z starych zapasów skąd zdobyłeś ?
Pewnie bardzo ciężko zdobyć oryginał.

Nie można powiedzieć,że tych części nie ma.Jest ich mało ale jeszcze są gdzieś pochowane i czekają na odkrycie.Dużo tych starych zapasów zdobyłem bardzo przypadkowo.Panewki np.podarował mi znajomy,tuleje z gorzyckimi tłokami bardzo starej produkcji kupiłem na MotoBazarze w Łodzi kilka lat temu.Coś innego zamieniłem,coś kupiłem z jakiegoś starego magazynu...a poszukiwania też nie pozostaja bez skutku.Zawsze coś ciekawego można znaleźć.


Kolejne fotki to kilka takich ciekawych smaczków.Nowe kierunkowskazy Skoda,Velorex,Zetor Super i pierwsza wersja Majorka między innymi,lampki tylne stosowane w Zetorach 25 a także w Suprach i również Majorkach a te małe czerwone będą u mnie robiły zastępczo jako pozycyjki prawe przy Zetorach 25 dopóki nie zdobędę oryginałów.Klosze do lamp tylnych Autopal i nowe stacyjki Pal to ostatnie zdobycze z Czech.
protek
Posty: 104
Rejestracja: 14 cze 2008, 15:14

RE: Majorek Sławka.

Post autor: protek »

Pierwsza wersja Majorka na zdjęciu ma obciążniki w kołach od zewnętrznej strony... felgi 16"?
Podobne są przy tej koparko spycharce tyle ze ona ma felgi 18"?
http://olx.pl/oferta/koparka-ostrowek-C ... 5abef1e5d6
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Tak,Majorki tylko miały od zewnętrznej strony obciążniki na przednich kołach,oczywiście tylko 16".
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1711
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Teraz trwają poszukiwania białych kloszy kierunkowskazów. Gdyby ktoś coś wiedział prosimy o kontakt :)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Zarówno Polmo Kwidzyn jak i czechosłowackich Autopal.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Masz więcej fotek mocowania kierunkowskazu na błotniku? Bo muszę takie mocowania dorobić u siebie - bo Super takie same kierunkowskazy miał :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ