Ponieważ zaczyna się robić "remontowo" to za chwilę przenoszę do działu Warsztat.
Wczoraj trochę podziałaliśmy z Przemkiem przy zakupionym silniku. Nastąpił demontaż koła zamachowego, pompy olejowej i filtrów, pompy wodnej, korbowodów z tłokami i zaczęliśmy rozbierać pompę wtryskową. Rozebraliśmy również pompę wodną, której wirnik tragiczny nie był, ale za to wałek miał już zmasakrowany gwint. Ponadto w pompie ktoś nie zastosował zabezpieczeń, założył jakąś cudaczną pokrywkę łożysk i pospawał koło pasowe, które powinno być regulowane.
Ponieważ podczas kuligu Przemo zauważył, że blokada mech. różnicowego przeskakuje, zdjęliśmy dźwignię blokady i rozebraliśmy element sprzęgający, który wykazywał już zużycie powierzchni zębów, współpracujących w trakcie blokowania kół do jazdy do przodu.
Brakło nam już potem czasu, bo zbliżała się północ
Kilka fotek.
Pewnie przy kolejnym spotkaniu zrzucimy dekiel skrzyni i zajrzymy do bebechów, co tam jest luźne i w jakim stanie.
Aha, ktoś nam jeszcze psikus zrobił. Bo blok z wyjściem na sprężarkę, a koło rozrządu starego typu... I sobie można zakładać...

Ale, że silnik będzie i tak do gołego bloku rozpruwany, to wałek rozrządu się wyjmie i koło rozrządu zamienimy na podwójne.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...