zetor 3011
zetor 3011
Witam.Na wstecznym puka mi coś w skrzyni czy to będzie zużyty jakiś tryb?
RE: zetor 3011
Raczej tak. Chociaż u mnie jest "wyrąbane" kilka zębów i nie puka, ale wujkowi w C-360 pukało i musiał tryb wymienić.
Na 1 biegu też ci puka ?
Na 1 biegu też ci puka ?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: zetor 3011
No to jak kilka zębów jest ,,wyrąbane,,to to musi ,,idealnie,,chyba chodzić.Szok.I nie puka...Straszne!
RE: zetor 3011
Nie zawsze musi być tryb zepsuty, może tylko poleciały łożyska igiełkowe i wałek z podwójnego koła zębatego od wstecznego.
RE: zetor 3011
Nie całkiem wyrąbane, ale "nadgryzione". Dopiero jak skrzynia została rozebrana wszystko wyszło na jaw...chrapek3011 napisał/a:
No to jak kilka zębów jest ,,wyrąbane,,to to musi ,,idealnie,,chyba chodzić.Szok.I nie puka...Straszne!
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: zetor 3011
Ale na pewno nie chodziła cicho!
RE: zetor 3011
Będę się musiał za to zabrać i liczę,że mi pomożecie bo skrzyni jeszcze nie rozbierałem.
RE: zetor 3011
Powiem tak. Mieliśmy C-360 i skrzynia na każdym biegu wyła. W 3011 też wyła ale już mniej. Poza tym żadnych stukotów nie słychać było. Mam gdzieś nagrany film z jazdy (na 4 i 5 biegu).chrapek3011 napisał/a:
Ale na pewno nie chodziła cicho!
RE: zetor 3011
Na 4 i 5 biegu to wyje przeważnie dyferencjał jak źle jest ustawiony, a skrzynia jak nie jest zamęczona to nie ma jak wyć bo zęby w skrzyni są proste a nieskośne , a jak na 1 i 2 nie stuka tylko na wstecznym "ciumka" to jest przeważnie wyjechany bolec od wstecznego i łożyska igiełkowe.
RE: zetor 3011
Duże to mogą być koszty takiej naprawy?
RE: zetor 3011
Jeżeli robocizna własna to dotoczenie wałka i powierzchniowe utwardzenie ok.100do 150 zł łożyska ok 20zł- jeżeli poleciał wałek od trybu wstecznego i łożysko , a jeżeli tryb -tryby to trzeba liczyć około 300zł za sztukę i zależy też czy wałek górny jest dobry niewytarty na czopach . Jak rozbierzesz to się okaże.
RE: zetor 3011
Ja byłem zawsze uczony że zęby w skrzyni po to są skośne żeby było cicho. Proste zęby to stare konstrukcje. Oczywiście różne ubytki objawiają się głośnością na obrotach, ale taki stan potrafi jeszcze długo pochodzić, chyba że ząb wyleci, to wtedy jest stukanie, no i obowiązkowa kupa roboty nas już nie ominie.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: zetor 3011
Do tego cały czas zmierzałem.Wielkość luzów na wałkach,trybach,łożyskach się sumuje(mając na uwadze normalne zużycie)i powstaje z biegiem czasu i zużycia hałas.A jak ząb czy zęby to już rytmiczne stukanie wzrastające z liczbą obrotów.I tak naprawa nieunikniona.jacek0106 napisał/a:
Ja byłem zawsze uczony że zęby w skrzyni po to są skośne żeby było cicho. Proste zęby to stare konstrukcje. Oczywiście różne ubytki objawiają się głośnością na obrotach, ale taki stan potrafi jeszcze długo pochodzić, chyba że ząb wyleci, to wtedy jest stukanie, no i obowiązkowa kupa roboty nas już nie ominie.
Ja proponuję kupić całą skrzynię używaną z Zetorów sprowadzanych z Zachodu.Od modelu 3511 jest identyczna jak w Majorku.
RE: zetor 3011
Ale jaki koszt takiej skrzyni?A czy wyjście na sprzęgło itp. rzeczy będzie pasować?
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: zetor 3011
Przecież Sławek napisał że są identyczne.
RE: zetor 3011
Taka skrzynia to ok. 1500 wzwyż. Ja się zastanawiam nad kupnem całej skrzyni, mostu tylnego itp. od C-360 lub całą "sześćdziesiątkę" z silnikiem do remontu...bo do oryginału nie dążę - połowa mojego ciągnika (silnik, przednia oś itp) to C-360 tak więc...
RE: zetor 3011
Skrzynia rozebrana i jak się okazało dwa koła zębate do wymiany i wszystkie łożyska.Jakoś sam rozebrałem tylko nie wiem czy uda mi się złożyć.Koła zakupione nowe w Kaliszu.