Problem z biegami
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Problem z biegami
Zobaczymy jak wrzuci Foty.W zeszłym roku miałem taki przypadek gościu myślał że zakleszczyły się biegi, nie mógł od kleszczyć ja tez dopiero jak zdemontowałem pokrywę skrzyni okazało się,że zmieliło widełki wodzika aż przeskoczył za trybo, tak się stało bo poprzedni mechanik spartolił sprawę.
RE: Problem z biegami
U mnie też widełki się zgięły i wskoczyły na trybo, ale to było spowodowane wygięciem się wodzika co spowodowało brak lłoąyska z lewej strony i choinka zębata latała jak chciała ;/
Wodzik koszował mnie 45zł a łożyska miałem o takich wymiarach xd
Ale teraz cos jest nie tak z biegiem nr 2/4 bo jak puszczę sprzęgło i "latam" wajchą od biegów to jak zbliże wajchę to 2/4 to zgrzytają zęby ;/ trzeba jeszcz raz rozbierać wszystko i regulować ;/ a tamtego wodzika nie ruszałem więc usterka była od dawna ;/
Mam również problem z pompą hydrauliczną i rozdzielaczem, da się jakoś naprawić pompe? bo jeśli to koszt rzędu kilki zł to nie opłaca mi się kupowac pompy za 100 zł :O
Wodzik koszował mnie 45zł a łożyska miałem o takich wymiarach xd
Ale teraz cos jest nie tak z biegiem nr 2/4 bo jak puszczę sprzęgło i "latam" wajchą od biegów to jak zbliże wajchę to 2/4 to zgrzytają zęby ;/ trzeba jeszcz raz rozbierać wszystko i regulować ;/ a tamtego wodzika nie ruszałem więc usterka była od dawna ;/
Mam również problem z pompą hydrauliczną i rozdzielaczem, da się jakoś naprawić pompe? bo jeśli to koszt rzędu kilki zł to nie opłaca mi się kupowac pompy za 100 zł :O
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Problem z biegami
Ja bym nie regenerował pompy,tylko kupił nową.Bo koszt regenerowanej może być wyższy ,tego nie wiem, nie bawie się w takie coś tylko kupję nową,"Nie ufam regenerowanym ich żywotność jest krótsza.A co się dzieje z rozdzielaczem??.Dobrze zrozumiałem" jak puszczasz sprzęgło i latasz wajchą po schemacie to 2 i 4 bieg zgrzyta.Możesz mieć poluzowany wodzik na suwadle lub widełki od przesuwu wodzika, biegów nie wybija przypadkiem,może blokada nie trzyma jak należy bo jest wyrobiona lub wymaga regulacji.
E tam wszystko rozbierać,tylko podłogę kolumne biegów i dekiel od skrzyni. Jak rozbierzesz wrzuć fotki to pomoże lepiej zdjagnozować problem, nie rób nic na pałę i nie reguluj sam jeśli wcześniej tego nie robiłeś,bo znowu będziesz rozbierał.*hilarious*
E tam wszystko rozbierać,tylko podłogę kolumne biegów i dekiel od skrzyni. Jak rozbierzesz wrzuć fotki to pomoże lepiej zdjagnozować problem, nie rób nic na pałę i nie reguluj sam jeśli wcześniej tego nie robiłeś,bo znowu będziesz rozbierał.*hilarious*
RE: Problem z biegami
W pompie wymienia się uszczelki.
Jak nie pomoże to chyba lepiej kupić nową bo koszt naprawy byłby zbyt wysoki.
To samo dotyczy rozdzielacza. Uwaga kto nie rozbierał rozdzielacza niech się za to nie bierze, a przynajmniej nie sam.
Jak nie pomoże to chyba lepiej kupić nową bo koszt naprawy byłby zbyt wysoki.
To samo dotyczy rozdzielacza. Uwaga kto nie rozbierał rozdzielacza niech się za to nie bierze, a przynajmniej nie sam.
RE: Problem z biegami
Co do rozbierania skrzyni, tak rozbierałem, tak regulowałem więc z tym sobie poradzę, co do pompy to spróbuję naprawić, co do rozdzielacza biorąc pod uwage mój wiek(17 lat) nie miałem okazji takich rzeczy robić ALE jestem pojętny i jak coś rozbiorę to umiem poskładać
ale za rozdxielacz się brać nie będe bo nie i już xd

-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Problem z biegami
Nie strasz kolegów nie jest to takie skąplikowane,trzeba patrzeć przy rozbieraniu co jak było i tyle.O rozdzielaczu niech napisze co się dzieje dopiero będziemy dyskutowć,"więcej informacji prosimy na temat.No ale jeżeli tryby w pompie sie zużyją tzn zwiększy się odległość ich od ścianki to nawet super uszczelki nie pomogą.Koszt naprawy na pewno jest większy,a pewności Zero że długo pożyje.
O jej dwa suwadła kilka sprężyn i zawór"ot cała filozofia"Ja też sam wszystkiego się uczyłem.To jak regulowałeś to czemu coś z nią nie tak i po jakim czasie od regulacji znowu trzeba ją według Ciebie regulować,najpierw zajrzał bym do środka, potem stwierdził co trzeba zrobić.
O jej dwa suwadła kilka sprężyn i zawór"ot cała filozofia"Ja też sam wszystkiego się uczyłem.To jak regulowałeś to czemu coś z nią nie tak i po jakim czasie od regulacji znowu trzeba ją według Ciebie regulować,najpierw zajrzał bym do środka, potem stwierdził co trzeba zrobić.
RE: Problem z biegami
Owszem budowa może i nie skomplikowana ale spasowanie bardzo dokładne i trzeba zadbać o czystość itd.Painkiller napisał/a:
O jej dwa suwadła kilka sprężyn i zawór"ot cała filozofia"

-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Problem z biegami
O tym raczej nie trzeba przypominać.Nawet komuś kto robi to pierwszy raz.
RE: Problem z biegami
Regulowałem ale nie ten bieg, regulowałem wodzik od zmiany przełożenia
a tamtego nawet sie nie czepiałem, widocznie jakiś magik który wcześniej go rozbierał coś spieprzył ;/ a co do pompy to nie ma problemu
kupuje "mydło"(ten platik) zbieram wymiary i frezareczka w ruch 



-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Problem z biegami
Nie wiem jak ty,ale ja zaglądając do skrzyni czy rutynowo czy po to by coś naprawić zawsze robię dokładny przegląd wszystkich bebechów, a w szczególności wodziki suwadła blokadę biegów, rzecz jasna sprawdzam wszelkie luzy.Widzę że autor zajęty bo nie odpisuje co ciekawego odkrył. *flower*