cieknace paliwo z pompy paliwa

Wszystko o naszych Ursusach
waldek279
Posty: 2
Rejestracja: 05 wrz 2012, 21:32

cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: waldek279 »

Witam posiadam ursusa c 325 z silnikiem od c 328 i mam w tej chwili problem z rurka ktora wychodzi z pompy paliwa , a mianowicie pod pompa jest taka cienka rureczka i teraz cieknie mi z niej paliwo , wczesniej takiej sytuacji nie bylo . Ma to miejsce tylko przy duzych obrotach silnika . Nie jest to jakis potezny gejzer tylko powolne saczenie sie . Traktor pracuje rowno , ale czasami potrafi zgasnac i trzeba uzyc pompy zasilajacej i wtedy odpala i pracuje bez zastrzezen , ale wyciek z tej rurki nadal jest .
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: chrapek3011 »

To sekcje już są wyjechane i puszczają i dlatego się sączy tą rurką.
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: jacek0106 »

Sławek a może to od pompki zasilającej to paliwo? Bo on Waldkowi sam gaśnie, a na ręcznej odpala.
Mi tak kiedyś zasilająca zalewała w starym Mercedesie.
Waldek napisz jeszcze w jakim okresie czasu ten objaw się nasilił.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: chrapek3011 »

Patrz,o tym zapomniałem,a nie raz się zdarzało.Też może.Niech wykręci korek kontrolny oleju w pompie,jak poleci rozrzedzony olej to będzie wiadomo...albo sekcje albo pompka zasilająca.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: papiszon »

Jest jeszcze jedna opcja. Nieszczelność ,między główką sekcji, a korpusem pompy. Dokręcenie króćca (wysokiego ciśnienia) powinno pomóc. Jednak stawiałbym na pompkę zasilającą. Gdyby sekcje tak puszczały paliwo, to wątpię czy silnik chodziłby dobrze.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: chrapek3011 »

Tak mocno to aż nie.Ale ja miałem w 360 taki przypadek.Wykręciłem korek kontrolny oleju,jak chlusło mieszaniną ropy z olejem,a pompkę zasilającą(wtedy jeszcze oryginalną)zakładałem ze dwa miesiące wcześniej.Nic nie wskazywało na zajechanie sekcji,a jednak.Teraz zresztą w Majorku miałem tak samo.Ale pompa od fabryki nie robiona więc co się dziwić.I silnik chodził normalnie,na wolnych trochę nie równo,ale to akurat za sprawą wtryskiwaczy.I czerwona ropa bez oleju tak samo wykańcza i sekcje i wtryski.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: damber »

Jak już jesteśmy przy temacie tej rurki w pompie, to tak masz na pewno nieszczelność w pompie, ale mnie zastanawia dlaczego tak właśnie skonstruowano tą pompę, bo ta rurka to praktycznie przelew pompy. Taka rurka występowała także w ZETOR-ach 25 z pierwszej serii, gdzie nadmiar paliwa po prostu lał się na ziemię! W pompach z C-330 tej rurki nie ma (przynajmniej tego nie zauważyłem). Widziałem jeszcze taki patent w pompie z C 325, gdzie paliwo z tej rurki wracało do filtra. Rurka była połączona z króćcem przelewowym pompki zasilającej.



Chrapek odnośnie "czerwonej ropy" to u mnie w okolicy jest gość, który twierdził, że to co zaoszczędzi lejąc "czerwoną" to wystarczy mu na remont silnika i jeszcze zostanie - po drugim remoncie silnika w C-360 zrezygnował z tych praktyk :D
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: chrapek3011 »

330 też powinno mieć tą rurkę skierowaną w....ziemię niestety.325/328 ma właśnie do filtra.

Teraz odbierając pompę z naprawy,pompiarz powiedział,a może spytał,dlaczego u mnie jest zamiast tej rurki wkręcony korek.A ja mu na to,że na starym silniku miałem korek to i w tym wywaliłem rurkę i wkręciłem korek.Chodzi o to,żeby ta ilość paliwa,która przedostanie się do oleju i go maksymalnie rozrzedzi,żeby ten nadmiar w razie co wyleciał w ziemię,a nie uszczelniaczem do silnika.Ch...j wie,czy to nadmiar czy odpowietrzenie komory sekcji,bo ta rurka z tym jest połączona.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: damber »

W moim C 325 też jest rurka skierowana na ziemię! Przed remontem nie zauważyłem z niej jakiegoś wycieku, ale teraz się jej przyjrzę dokładnie czy coś kapie - nie jestem tak rozrzutny, żeby mi paliwo na ziemię się lało! Jak dla mnie to jest to dziwne rozwiązanie. Jutro sprawdzę na pompie z C-330 dokładnie gdzie ta rurka wychodzi.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: chrapek3011 »

Na tylnej ścianie od bloku silnika po środku.
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: jacek0106 »

Niektóre konstrukcje maja też pompy rzędowe wielosekcyjne smarowane ciśnieniem z silnika, a wtedy przy niszczelnościach olej silnikowy żednieje. A jesli chodzi o wsciekłe paliwo to mam z tym spore doświadczenie, i powiem wam że jedynie silniki z komorą w głowicy i jedną dziurą we wtrysku zeżrą absolutnie wszystko z olejem rzepakowym wlącznie. Natomiast bezpośredniaki są już czułe.
Tu górą są Zetory 25.
waldek279
Posty: 2
Rejestracja: 05 wrz 2012, 21:32

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: waldek279 »

Bardzo dziekuje za odpowiedzi . Wywnioskowalem z nich ze to pompka zasilajaca poniewaz z nia tez byl problem ale wlasnorecznie zostala przezemnie naprawiona i od tamtej pory zaczelo sie lac to paliwo . wymienie ja ale dopiero w sobote, i napisze czy pomoglo czy nie . pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie
Roman1313
Posty: 564
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: cieknace paliwo z pompy paliwa

Post autor: Roman1313 »

Podobny przypadek w C-330. Objaw gaśnięcie silnika i częste zapowietrzanie. Wymieniono pompke paliwa ale po tygodniu mimo dobrej pracy silnika ropa sie leje wszystkimi otworami. Z uwagi że pompa wtryskowa ma swoje lata to podejrzenie padło że sekcje przepuszczają, wymiana pompy wtryskowej na nową nieurzywaną zakupioną po niewielkiej cenie ale problem po chwili pracy silnika dalej występuje. Po analizie schematu z poradnika traktorzysty i podpowiedzi z forum zajrzałem do starej pompki paliwa i się okazało że jedna sprężynka była naciągnieta a przylgnie grzybków zużyte.
Po wymianie grzybków i sprężynek z innej pompki która się znalazła po niewczasie stara pompka paliwa wróciła na swoje miejsce i problem ustał.
Te nowe bez nazwy producenta to straszne badziewie.
ODPOWIEDZ