Pompa wtryskowa - naprawa
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
WZM i ZSM jakość porównywalna.
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
@damber myślałem że może coś słyszałeś o PZL-ZSM i znasz jakieś opinie na ich temat, bo u mnie w okolicy PZL Mielec nie ma tylko te.
Ja wiem tylko tyle o ZSM Piotrków Trybunalski że zakład ten należał wcześniej do WZM Warszawa i wytwarzał właśnie dla nich sekcje, zaworki i całe pompy dwusekcyjne... Z faktu iż wtedy było duże zapotrzebowanie na te część produkcja została przekazana właśnie do Piotrkowa, a pozostała właśnie do PZL Mielec.
Potem nastąpiła jakaś reorganizacja i firmy się podzieliły WZM sobie produkuje, ZSM sobie, a PZL Mielec obecnie WAW Mielec sobie. Więc jakość tych trzech zakładam powinna być porównywalna skoro wg tej samej dokumentacji wytwarzają.
Sekcje tłoczące kupisz tych 3 zakładów na dzień dzisiejszy produkują, ale już zaworki oryginalne robi tylko ZSM. Końcówki wtryskiwaczy oryginalne tylko WZM.
Pozostałe części do pomp i regulatorów tylko Mielec tak samo pompki zasilające Mielec.
Kompletnych pomp wtryskowych 2 sekcyjnych na dzień dzisiejszy nie robi już nikt. To co w sklepach to stare zapasy, albo jak kontaktowałem się ze sprzedawcą kupują wszystkie części z Mielca i jakiś rzemieślnik je składa
Ja wiem tylko tyle o ZSM Piotrków Trybunalski że zakład ten należał wcześniej do WZM Warszawa i wytwarzał właśnie dla nich sekcje, zaworki i całe pompy dwusekcyjne... Z faktu iż wtedy było duże zapotrzebowanie na te część produkcja została przekazana właśnie do Piotrkowa, a pozostała właśnie do PZL Mielec.
Potem nastąpiła jakaś reorganizacja i firmy się podzieliły WZM sobie produkuje, ZSM sobie, a PZL Mielec obecnie WAW Mielec sobie. Więc jakość tych trzech zakładam powinna być porównywalna skoro wg tej samej dokumentacji wytwarzają.
Sekcje tłoczące kupisz tych 3 zakładów na dzień dzisiejszy produkują, ale już zaworki oryginalne robi tylko ZSM. Końcówki wtryskiwaczy oryginalne tylko WZM.
Pozostałe części do pomp i regulatorów tylko Mielec tak samo pompki zasilające Mielec.
Kompletnych pomp wtryskowych 2 sekcyjnych na dzień dzisiejszy nie robi już nikt. To co w sklepach to stare zapasy, albo jak kontaktowałem się ze sprzedawcą kupują wszystkie części z Mielca i jakiś rzemieślnik je składa
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Te końcówki wtryskiwaczy, które pokazałem są właśnie z WZM. Z tym składaniem tych pomp, to faktycznie tak będzie, bo każdą część pompy, czy regulatora można kupić nową. Wystarczy poskładać i mamy nową pompę.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
A kto mi powie ile taka C-330 powinna palić litrów ON na 1 mth w pracach mieszanych czyli prace polowe-transport
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
W instrukcji jest napisane, że max spalanie powinno wynosić 3,5 l/mth, w praktyce przy w miarę zdrowym ukłądzie wtryskowym nie przekracza 2,5-3l/h, w mieszanej pracy*music*
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Jeśli chodzi o spalanie w ciapkach, to fakt jest taki, że są bardzo oszczędne, ale wracając do głównego wątku w tym temacie, to zrobiłem dziś próbę ustawienia kąta wtrysku pomiędzy sekcjami i test wyszedł pozytywnie
Jeszcze nie mam dokończonego napędu wrzeciona (brak elektroniki), ale do ustawiania kąta napęd jest mi nie potrzebny, bo wrzeciono pompy jest napędzane ręcznie za pomocą pokrętła.
Jak składałem pompę, to popychacze ustawiłem na wymiar 34 mm, bo to części, które były już używane i są trochę wypracowane dlatego dołożyłem 0,05 mm więcej. Nowe popychacze ustawia się na wymiar 33,95 mm. Z rana dokończyłem podziałkę kątową na wrzecionie, to też i próba musiała być. Olej napędowy doprowadziłem do pompy grawitacyjnie i można było zaczynać próbę. Na pierwszej sekcji początek tłoczenia paliwa został ustalony na 314' podziałki wrzeciona. Kręcąc dalej wrzecionem w prawym kierunku początek tłoczenia na drugiej sekcji został ustalony na 44'. Z prostego rachunku wynika, że kąt tłoczenia paliwa między pierwszą, a drugą sekcją wynosi 90' i tak też ma być dla tej pompy.
Jak na razie budowa stołu przebiega pozytywnie
Postanowiłem, że nie będę montował dodatkowej pompki, która będzie zasilać pompę wtryskową. Podczas ustawiania dawki będzie wykorzystywana pompa zasilająca - przy okazji będę mógł sprawdzić czy pompa zasilająca działa poprawnie.

Jak składałem pompę, to popychacze ustawiłem na wymiar 34 mm, bo to części, które były już używane i są trochę wypracowane dlatego dołożyłem 0,05 mm więcej. Nowe popychacze ustawia się na wymiar 33,95 mm. Z rana dokończyłem podziałkę kątową na wrzecionie, to też i próba musiała być. Olej napędowy doprowadziłem do pompy grawitacyjnie i można było zaczynać próbę. Na pierwszej sekcji początek tłoczenia paliwa został ustalony na 314' podziałki wrzeciona. Kręcąc dalej wrzecionem w prawym kierunku początek tłoczenia na drugiej sekcji został ustalony na 44'. Z prostego rachunku wynika, że kąt tłoczenia paliwa między pierwszą, a drugą sekcją wynosi 90' i tak też ma być dla tej pompy.
Jak na razie budowa stołu przebiega pozytywnie

Postanowiłem, że nie będę montował dodatkowej pompki, która będzie zasilać pompę wtryskową. Podczas ustawiania dawki będzie wykorzystywana pompa zasilająca - przy okazji będę mógł sprawdzić czy pompa zasilająca działa poprawnie.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Rozumiem, że pompka zasilająca przy sprawdzanej pompie? Ręczna może trochę zasłaniać okienko i utrudniać swobodny dostep do regulacji, ale chyba się da.
Czy podziałkę robiłeś co 1 st.? Miałeś jakiś wzór, czy od kątomierza? Ja miałem na wrzecionie pierścień, który można było obracać i blokować, a znaki miałem tylko 4 (co 90 st.). Po ustawieniu kąta na pierwszej sekcji, obracałem pierścień tak, aby pokrywał się ze znakiem przytwierdzonym do obudowy tokarki i blokowałem go na wrzecionie. Dalsze sekcje ustawiałem do następnych znaków i jak się zgadzało, to zostawiałem, a jak trzeba było, to skracałem lub wydłużałem popychacz. Z tak ustawionymi kątami pompę zawiozłem do fachowca, który po sprawdzeniu stwierdził minimalną różnicę na 3 sekcji (1 st.).
PS. Najlepiej, gdyby podziałkę zrobić na podzielnicy frezarskiej.
Czy podziałkę robiłeś co 1 st.? Miałeś jakiś wzór, czy od kątomierza? Ja miałem na wrzecionie pierścień, który można było obracać i blokować, a znaki miałem tylko 4 (co 90 st.). Po ustawieniu kąta na pierwszej sekcji, obracałem pierścień tak, aby pokrywał się ze znakiem przytwierdzonym do obudowy tokarki i blokowałem go na wrzecionie. Dalsze sekcje ustawiałem do następnych znaków i jak się zgadzało, to zostawiałem, a jak trzeba było, to skracałem lub wydłużałem popychacz. Z tak ustawionymi kątami pompę zawiozłem do fachowca, który po sprawdzeniu stwierdził minimalną różnicę na 3 sekcji (1 st.).
PS. Najlepiej, gdyby podziałkę zrobić na podzielnicy frezarskiej.
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Podziałka jest co 1'. Jest, że tak powiem bardzo czuła (dokładna), a zrobiona bardzo prosto z miary zwijanej, którą chyba każdy z nas ma w domu *yes*
Pompa zasilająca ze sprawdzanej pompy wtryskowej będzie podawać paliwo. Podczas regulacji pompka ręczna będzie wykręcona, a otwór zaślepiony korkiem, bo przeszkadza w regulacji.
Pompa zasilająca ze sprawdzanej pompy wtryskowej będzie podawać paliwo. Podczas regulacji pompka ręczna będzie wykręcona, a otwór zaślepiony korkiem, bo przeszkadza w regulacji.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
No i wszystko jasne. 

RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Czy zakładając pompe wtryskową z c-330 do c-328 trzeba dokonać jakich kolwiek zmian ustawień czy nie ma takiej potrzeby i też bezproblemowo będzie pracował silnik? A jeśli trzeba dokonać regulacji to jakich bo szykuje się pewnie nie za długo wymiana starej pompy.
Następnie pytanie to czy regenerować starą z c-328 czy zakładać nową z c-330?
Następnie pytanie to czy regenerować starą z c-328 czy zakładać nową z c-330?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Zakładasz,ustawiasz zapłon i po sprawie.Pompa 328 czy 330 w regeneracji ta sama cena...choć powiem,że ciężko z częściami do regulatorów 325/328.Jak masz nową to zakładaj,jak nie masz to starą do regeneracji bo jest jednak taniej.
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
A dawka paliwa...?
Powinna być chyba mniejsza dla silnika S-312 B.
Oczywiście nie twierdzę, że nie będzie działać, tylko jeśli silnik jeszcze oryginał, to po co ma więcej palić. Wiem, że oszczędność będzie bardzo mała, ale zawsze coś się zaoszczędzi *yes*
Powinna być chyba mniejsza dla silnika S-312 B.
Oczywiście nie twierdzę, że nie będzie działać, tylko jeśli silnik jeszcze oryginał, to po co ma więcej palić. Wiem, że oszczędność będzie bardzo mała, ale zawsze coś się zaoszczędzi *yes*
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Większość C-328 ma i tak już wszystko(głowice,tuleje,tłoki,końcówki wtryskiwaczy,choć różnica w tym praktycznie żadna między 328 a 330)więc co tu kombinować.
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
To jeśli dobrze rozumuję, to zakładając pompę wtryskową przeznaczoną do silnika S-312 C na silnik S-312 B uzysk się 30 KM... ?
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
A co się zmieniło oprócz wyglądu zewnętrznego i koła zamachowego w 330 a 328.Wszystko pasuje zamiennie i działa bez zarzutu.Minimalnie może fazy rozrządu.Choć montując pompę z 330 do 328 nie zauważyłem jakoś żadnej różnicy.
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Parametry mają te same, czyli wynika z tego, że większa moc silnika S-312 C jest uzyskana tylko przez inne ustawienie pompy.
Facebook. old URSUS tractor
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Nooo...No w dieslu chyba tak jest,że jak dostaje większą dawkę to i ciągnie lepiej.Chyba,że jest to ograniczone w inny sposób,np.konstrukcyjnie.
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Bo się teraz tak zastanawiam. Jak by zwiększyć dawkę paliwa, ale regulator obrotów wyregulować, aby silnik nie przekroczył 2200 obrotów, to ciekaw jestem ile faktycznie da się z tego silnika wycisnąć KM.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Różnica dawek pomiędzy tymi silnikami jest minimalna (0,2 cm3), więc to w zasadzie tolerancja błędu. Oba typy regulatorów mają te same wartości obrotów, więc śmiało można zakładać bez zmian dawek i zakresu obrotów. Większa moc silnika m.in. zależy od wielkości dawki paliwa, ale nie tylko. Dochodzi jeszcze prędkość obrotowa, wielkość zaworów i kąt ich otwarcia, sposób napełnienia cylindra powietrzem i wiele innych parametrów. Samą dawką pewnie można dodać trochę mocy, ale bez przesady. Jeśli dawka będzie zbyt wielka, nie odpowiadająca obrotom, to silnik nie zwiększy swojej mocy, a tylko wyrzuci niespalone paliwo przez komin.

RE: Pompa wtryskowa - naprawa
Dawno nic nie pisałem w tym temacie, ale to nie znaczy, że temat utkną w martwym punkcie.
Naprawa pompy wtryskowej, a raczej jej regulacja powinna w niedługim czasie ruszyć do przodu. Budowa stołu pochłonęła trochę czasu, ale stół jest już w 95% ukończony.
Tak wyglądają moje "wypociny"

Naprawa pompy wtryskowej, a raczej jej regulacja powinna w niedługim czasie ruszyć do przodu. Budowa stołu pochłonęła trochę czasu, ale stół jest już w 95% ukończony.
Tak wyglądają moje "wypociny"


Facebook. old URSUS tractor