schemat podnośnika

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
abram
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2012, 20:51

schemat podnośnika

Post autor: abram »

Witam może posiada ktoś schemat budowy do podnośnika zetor super50 bardzo był bym wdzięczny :o
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 342
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: schemat podnośnika

Post autor: Traktorek98 »

Tak, tylko o co Ci dokładniej chodzi, o pompe czy instalacja przewodów,czy o coś innego, bo troche nie jasno napisałeś.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: schemat podnośnika

Post autor: papiszon »

W instrukcji obsługi jest schemat. Instrukcja po polsku.
Jak chcesz, to pisz na PW.
abram
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2012, 20:51

RE: schemat podnośnika

Post autor: abram »

Dzięki za zainteresowanie moim tematem obecnie rozebrałem już swój podnośniczek i znalazłem pęknięty uszczelniacz na tłoku,uszczelniacz już zamówiłem.Interesuje mnie taka opaska na całej szerokości tłoka bo tego dokupić już nie mogę jaką odgrywa rolę pewnie jakieś dodatkowe uszczelnienie.A mógłbyś mi trochę wytłumaczyć jak to działa bo rozumiem że te małe tłoczki wytwarzają ciśnienie i podają olej rurką do jakiegoś ''rozdzielacza'' i drugą rurką wraca w dolne położenie tłoka i to ciśnienie oleju wypycha tłok przez co podnośnik podnosi.Co tam się znajduje w tym tzw.przeze mnie rozdzielaczu czy powinienem to też rozebrać . Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
Traktorek98
Posty: 342
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03

RE: schemat podnośnika

Post autor: Traktorek98 »

Ja sie aż tak szczegółowo nie znam na tych cześciach ,ale może papiszon bedzie wiedzał.
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: schemat podnośnika

Post autor: brutal66 »

Abram, ta opaska o której piszesz jeżeli jest wykonana z twardego tworzywa to pewnie jest prowadzenie- utrzymuje stałą odległość pomiędzy tłoczyskiem a tłokiem.
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: schemat podnośnika

Post autor: papiszon »

W suprze pompa jest tłokowa, czterocilindrowa. Te tłoczki, jak dobrze zauważyłeś to jest właśnie pompa. Ona podaje olej do rozdzielacza, tego po prawej stronie, trochę z tyłu siedzenia. Tam masz trzy położenia.
1. Dźwignia do przodu - sterowanie podnośnikiem góra-dół, ale sterujesz dźwignią główną
2. Dźwignia pośrodku - pozycja dociążająca (narzędzie lekko uniesione), regulacja ciśnienia kółkiem na rozdzielaczu przy gnieździe wyjścia zewnętrznego.

3. Dźwignia do tyłu - wyjście na gniazdo, regulacja poprzez kółko. Dokręcasz kółko - wzmacniasz
ciśnienie, odkręcasz - brak ciśnienia.
Już 14 lat mam supra, a niedawno pojąłem o co chodzi w tym podnośniku. Żeby go używać w pełni, trzeba go pojąć, a jak dla mnie to zbyt skomplikowane i upierdliwe. Wykorzystuję tylko góra -dół podnośnika narzedzi i zewnętrznego wyjścia. Regulacji siłowej nie używam, bo szkoda czsu na bawienie się dwoma dźwigniami.*realsad*
abram
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2012, 20:51

RE: schemat podnośnika

Post autor: abram »

Dzięki za wyjaśnienia powiem szczerze ja też użytkuję ten traktorek od bardzo dawna i zawsze sądziłem że ten rozdzielacz co jest z tyłu z prawej strony służy do wyjścia na gniazdo.Podnośnik używałem tylko tą dźwignią główną podnoszenie opuszczanie a to pokrętło od regulacji ciś. jest u mnie tak zapieczone że wolę go nie ruszać.Dzisiaj mam odebrać uszczelniacz więc zabiorę się za składanie tego cuda.A możesz mi powiedzieć czy ten rozdzielacz jest bardzo skomplikowany warto zrobić mu przegląd czy dać sobie spokój a tą instrukcję mógłbyś mi podrzucić żebym mógł go lepiej poznać.Dzięki i pozdrawiam
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: schemat podnośnika

Post autor: papiszon »

Rozdzielacz nie jest zbytnio skomplikowany. Mieści się w tej kostce przykręconej do obudowy i ma za zadanie kierowania oleju w odpowiedni otwór. U góry masz dwa zawory. Jeden zaślepiony kołpakiem. To jest główny zawór bezpieczeństwa. Nim ustawia się górną granicę ciśnienia (120 atm.). Ten drugi, z kółkiem, służy właśnie do ręcznej regulacji cisnienia. Warto, abyś go uruchomił, choćby po to, aby mieć wyjście na zewnętrzną hydraulikę. Zapieczona jest pewnie tylko śruba regulacyjna, wewnątrz sprężynka i grzybek pracuje w oleju, więc nawet jak ukręcisz śrubę, to można dopasować inną z tym, że wiąże się to z demontarzem rozdzielacza.
Ja też muszę rozebrać podnośnik, wymienić uszczelniania i zajrzeć do pompy. Najgorsze w suprze jest to, że trzeba spuszczać olej, wyjąć wałek odbioru mocy i całą pokrywę wraz z podnośnikiem unieść do góry. Bez bloka nie da rady, szczególnie samemu, jak ja to czynię.
Instrukcję możesz sobie pobrać z mojego chomika (Chomikuj.pl/papiszon11/Dla traktorzystów ). Jeśli nie masz konta na chomiku, napisz na PW to coś poradzimy.
Mimo, iż wiem już więcej na temat podnośnika, to jeszcze coś mnie zaskakuje.*annoy*
abram
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2012, 20:51

RE: schemat podnośnika

Post autor: abram »

Jak to mówią ciekawość pierwszy stopień itd. próbowałem sobie uruchomić to pokrętło ale wykręciło się całe w środku tak jak pisałeś sprężynka i taki grzybek z miniaturową zębatką więc myślę sobie spróbuję odkręcić tą drugą zaślepkę odkręciła się bez problemu śrubę z nacięciem wykręciłem 6 pełnych obrotów a tam sprężynka trochę dłuższa od tej pierwszej pod sprężynką mała kuleczka jak od łożyska chcąc ją wyciągnąć wpadła do jakiegoś małego otworku i rad nie rad rozebrałem cały rozdzielacz a jak się okazało kuleczka wyleciała sobie z drugiej strony bo ten otwór chyba zapobiega dużemu ciśnieniu i w taki oto sposób poznałem zasadę działania tego rozdzielacza.A napisz mi jak możesz jak sprawdzić pompę czy jest ok ,dzięki za instrukcję już ją pobrałem ciekawa lektura.Pozdrawiam:-)
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: schemat podnośnika

Post autor: papiszon »

Jak pompę masz wyjętą i rozebraną to tylko wzrokowo możesz sprawdzić jej części. Łożyska, wałek korbowy, łożyska ślizgowe korbowodów no i tłoczki, czy nie są zbytnio wypracowane. Suwak rozdzielacza powinien przesuwać się lekko, bez zacięć, ale bez luzu poprzecznego. Jeszcze zwróć uwagę na otwory i bolczyki łączące suwak, poprzez ten łącznik z cięgłem dźwigni i tego drugiego, od wału podnośnika. Ja rozwiercałem na grubsze bolce.
Pamiętaj też, aby po złożeniu tego wszystkiego, już na ciągniku, ustawić ciśnienie robocze układu. Wykręcając zawór bezpieczeństwa, musisz go wyregulować od nowa. Na 120 atm.
Nadmierne ciśnienie w układzie może rozerwać pompę. Słyszałem o takim przypadku.
Powiedz mi, czy uszczelniacz kupiłeś oryginał do supra, czy od czegoś innego?
abram
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2012, 20:51

RE: schemat podnośnika

Post autor: abram »

Uszczelniacz orginał raczej nie jest zaniosłem stary i na wzór zamówili tylko że stary jest 70X85X11 a nowy 70X85X10 ta wewnętrzna ścianka jest trochę niższa od tej zewnętrznej i ten kanał w środku jest płytszy ale to chyba nie przeszkadza, pompa myślę że jest ok.Powiedz mi czy jak po złożeniu tego całego ustrojstwa trzeba to jakoś odpowietrzać i jak reguluje się to ciś.co jest do tego potrzebne pewnie jakiś manometr tylko gdzie go wkręcić bo wkręcenie takiej samej ilości obrotów tej śruby przy nowym uszczelniaczu chyba nie ma sensu.
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: schemat podnośnika

Post autor: papiszon »

Nic nie szkodzi, że uszczelniacz jest cieńszy i w dodatku tylko 1 mm. Odpowietrzać raczej nie trzeba, wystarczy podnieść podnśnik, a powietrze i nadmiar oleju ujdą przelewem. Nigdy nie odpowietrzałem podnośnika. Najwyżej pierwsze, jedno luba dwa podnoszenia był jakby miękki, ale zaraz wszystko grało.
Przy regulacji ciśnienia, wstępenie wkręć tę śrubę od zaworu głównego (ten bliżej siedzenia) o tyle, ile wykręcałeś. Manometr chyba najlepiej wkręcić w wyjście zewnetrzne, pamiętając o przełożeniu rozdzielacza na gniazdo. Można wykręcić gniazdo i poprzez redukcję wkręcić manometr lub użyć do tego celu jakiś przewód hydrauliczny i wtyką.
Włączysz pompę, kółko regulacyjne dokręć na full i patrz na wskazania. Możliwe, że trzeba jeszcze dźwignię ustawić w położenie "do góry". Gdy ciśnienie za duże, odkręcasz troszkę śrubę zaworu. Jak za małe, dokręcasz. Na koniec kontrujesz. Pamiętaj, że zimny olej wykaże większe ciśnienie. Przed włączeniem pierwszy raz pompy poluzuj kółko i stopniowo dokręcaj, aż zacznie podnosić. Te dwa zawory pracują równolegle, więc gdy nie zadziała główny, to ten przepuści. Sama regulacja nie jest trudna, gorzej z przyrządami. Ja mam manometr glicerynowy do 400 atm. Znalazłem go na złomowisku, dałem za niego 5 zeta.*clap* Używam go do sprawdzania wtryskiwaczy. Myślę, że sobie poradzisz. A może masz kogoś znajomego, kto mógłby Ci pomóc?
abram
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2012, 20:51

RE: schemat podnośnika

Post autor: abram »

Wielkie dzięki za wielką pomoc dzięki tobie poznałem dużo lepiej ten podnośniczek myślę że złożę go po nowym roku bo teraz bardzo nie mam czasu i odezwę się jak mi poszło.
Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ*tup*



Witam po świętach prawie go już poskładałem ale pojawił się problem mianowicie łącznik który łączy dźwignię główną z suwakiem zajduje się na nim sprężyna która powinna działać chyba jak teleskop u mnie ta sprężyna jest popękana i nie załącza za każdym razem tego suwaka i mam pytnie czy to się jakoś da wymienić i czy to nie może być na sztywno:-(
Awatar użytkownika
papiszon
Posty: 511
Rejestracja: 08 lis 2010, 21:10

RE: schemat podnośnika

Post autor: papiszon »

U mnie kiedyś też pękła ta sprężyna. Mój kuzyn ma rozebranego supra, więc miałem porównanie do oryginału i dopasowałem (mniej/więcej) taką samą. Na sztywno, raczej nie może być z tego względu, że to drugie cięgno (od wału podnośnika) reguluje samoczynnie w pozycji pływającej i wtedy mogłoby to nie zadziałać. Sam zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, aby odłączyć to drugie i połączyć na sztywno, ale gdy poznałem zasadę działania podnośnika, zrezygnowałem z tego. Czekam na cieplejsze dni i biorę się za swój podnośnik. Powiedz, proszę, czy uszczelniacz na tłok kupowałeś oryginalny, czy może nadaje się z innego traktora/siłownika?
abram
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2012, 20:51

RE: schemat podnośnika

Post autor: abram »

Uszczelniacz raczej orginalny nie jest najciężej było zapiąć seger dlatego że ten rowek w uszczelniaczu jest płytki i najlepiej by było ten kapturek szlifnąć na magnesówce i było by pewne a tak to zobaczymy a tą sprężynę z tego łącznika jak z ciągnąć bo chyba innego wyjścia nie ma jak tylko końcówkę odciąć a później coś tam do spawać



Witam podnośnik po remoncie działa tylko mam problem z jego regulacją tzn. jak podnosi to podnosi ale żeby opuścić to muszę pokrętłem luzować żeby ramiona opadły a potem jak chcę podnieść to muszę pokrętło podkręcić, ktoś może wie w czym jest problem.
Z góry dziękuję
ODPOWIEDZ