Zresztą, rozdzielacz w tamtym miejscu jest i mniej narażony na uszkodzenia, i wygodniej sięgać z siedzenia, i łatwo pozbyć się zwyczaju wieszania siatki/torby na jego rączce co jest powszechne w moich stronach.,..
C-325B Remont
RE: C-325B Remont
Bo mi zależy właśnie na gładkiej, pustej linii błotników 
Zresztą, rozdzielacz w tamtym miejscu jest i mniej narażony na uszkodzenia, i wygodniej sięgać z siedzenia, i łatwo pozbyć się zwyczaju wieszania siatki/torby na jego rączce co jest powszechne w moich stronach.,..
Zresztą, rozdzielacz w tamtym miejscu jest i mniej narażony na uszkodzenia, i wygodniej sięgać z siedzenia, i łatwo pozbyć się zwyczaju wieszania siatki/torby na jego rączce co jest powszechne w moich stronach.,..
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: C-325B Remont
W moim przypadku na rączce wiszą tylko zawleczki o TUZ-a i śruby rzymskiej:D
RE: C-325B Remont
Ja to wieszałem na mocowaniu szperacza jeszcze przy starych błotnikach 
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: C-325B Remont
Też by mi się przydała hydraulika zewnętrzna... bo w planach budowa kipra i pługa do śniegu, no ale nie można mieć wszystkiego.
Facebook. old URSUS tractor
RE: C-325B Remont
Ja musiałem niestety zrezygnować z oryginalnej puszki na bezpieczniki *helpless*
Facebook. old URSUS tractor
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: C-325B Remont
Z ciekawości, za ile udało Ci się kupić ten korek od gościa?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: C-325B Remont
Okej, dzięki. Widziałem, że gość ma więcej gratów tez.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: C-325B Remont
Dzisiaj zabieram się za sprzęgło, a przy okazji simmering na wale i uszczelka miedzy blokiem a obudową sprzęgła. Więcej już chyba nic nie trzeba mówić bo wiadomo o co chodzi:D
Wieczorem zdjęcia.
I stało się. Ciapek rozpołowiony. Niestety ale musiałem wymienić obydwa wałki w skrzyni przekładniowej. Nowe simmeringi również, i kilka innych części o których nie mam siły już pisać dziś:D Kilka zdjęć nowych części, reszta jutro.
Nowe wałki sprzęgłowe:

Tarcze ,,Chełmno" zobaczymy jak się sprawdzą.....


I reszta:


Udało mi się też zdobyć oryginalny trójwskaźnik do mojego ciapka:

Wieczorem zdjęcia.
I stało się. Ciapek rozpołowiony. Niestety ale musiałem wymienić obydwa wałki w skrzyni przekładniowej. Nowe simmeringi również, i kilka innych części o których nie mam siły już pisać dziś:D Kilka zdjęć nowych części, reszta jutro.
Nowe wałki sprzęgłowe:

Tarcze ,,Chełmno" zobaczymy jak się sprawdzą.....


I reszta:


Udało mi się też zdobyć oryginalny trójwskaźnik do mojego ciapka:

RE: C-325B Remont
Wałki wymienić musiałeś, żeby nowy typ tarcz zastosować? Wszystko pasuje bez kombinacji?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: C-325B Remont
Pasuje bez kombinacji.3/4 tych starych ciągników(325/328)ma wałki i tarcze pozakładane od 330 z drobnym frezem.
RE: C-325B Remont
Niebawem się okaże co u mnie siedzi.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: C-325B Remont
O... coś zaczyna się dziać!
Jakie masz łożysko oporowe na sprzęgle? stary, czy już nowy typ. Wałek pedału sprzęgła masz już na tulejkach mosiężnych, bo jak nie, to może warto przy okazji jak już ciapek rozpołowiony to zrobić - będziesz miał spokój na lata, a jak się wyrobią, to tylko wymiana tulejek i znowu jak nowe
Jakie masz łożysko oporowe na sprzęgle? stary, czy już nowy typ. Wałek pedału sprzęgła masz już na tulejkach mosiężnych, bo jak nie, to może warto przy okazji jak już ciapek rozpołowiony to zrobić - będziesz miał spokój na lata, a jak się wyrobią, to tylko wymiana tulejek i znowu jak nowe
Facebook. old URSUS tractor
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: C-325B Remont
Dzieje się dzieje. Ale teraz brak czasu żeby wszystko opisać. Zaraz pędze z powrotem do warsztatu. ( Na samym sprzęgle się nie skończyło):D W wolnej chwili wszystko opiszę.
- bartoxc330
- Posty: 141
- Rejestracja: 26 gru 2011, 18:04
RE: C-325B Remont
On jest do kierownicy:? jak tak do do kiery by ci spasował
http://allegro.pl/korek-zakretka-ursus- ... 50215.html
http://allegro.pl/korek-zakretka-ursus- ... 50215.html
- Ursus c-325
- Posty: 1716
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
RE: C-325B Remont
To korek zbiornika paliwa.
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
RE: C-325B Remont
Dzisiaj mam chwilke czasu aby cokolwiek napisać:D Wałki pasują bez problemu nic więcej nie trzeba zmieniać. Żadnych zgrzytów czy innych dziwnych zjawisk opisywanych na innych forach nie ma. A więc w ciągniku zostały wymienione następujące elementy:
-simmering wału
-uszczelka między blokiem a obudową sprzęgła
-łożysko w kole zamachowym
-wałek 1 stopnia
-wałek 2 stopnia
-tarcza 1 stopnia
-tarcza 2 stopnia
-łożysko wałka pierwszego stopnia 6208 oraz igiełki
-simmering uszczelniający wałek 1 stopnia
-uszczelki skrzyni biegów
-uszczelnienia kolumny kierowniczej
- tulejki podnośnika
-pierścienie tłoka podnośnika
-uszczelnienia podnośnika
-nowy kranik
- zamontowane zostało także gniazdo lampy przenośnej
Na razie to mi przyszło do głowy, jak coś mi się przypomni to dopiszę.
Zdjęć za dużo nie mam bo raz że ręce były jakie były a dwa nie miałem czasu na pstrykanie fotek bo czas gonił:D Niebawem oś przednia jedzie do tokarza....

Stare wałki oraz tarcze, czekają na lepsze czasy.....
:D

Takie małe porównanie tarcz: nowego KFM-a i tarczy wskaźnika WZFO Warszawa.

Kolejne części do mojego ciapka. Tuleja podnośnika wraz z tłokiem i pierścieniami. Pierścienie nowe. Tuleja wraz z tłokiem używana. Zużycie prawie znikome. Ciesze się że udało mi się to zdobyć bo do tych nowych ,,oryginałów" nie mam przekonania, a moja niestety ma się ku końcowi. Tą którą mam założoną jest to jeszcze oryginalna tuleja i tłok ma 3 pierścienie, a nie jak ten na zdjęciu 4, czyli w przypadku C-330. Następne części to nowe bębny hamulcowe z 87 roku.



-simmering wału
-uszczelka między blokiem a obudową sprzęgła
-łożysko w kole zamachowym
-wałek 1 stopnia
-wałek 2 stopnia
-tarcza 1 stopnia
-tarcza 2 stopnia
-łożysko wałka pierwszego stopnia 6208 oraz igiełki
-simmering uszczelniający wałek 1 stopnia
-uszczelki skrzyni biegów
-uszczelnienia kolumny kierowniczej
- tulejki podnośnika
-pierścienie tłoka podnośnika
-uszczelnienia podnośnika
-nowy kranik
- zamontowane zostało także gniazdo lampy przenośnej
Na razie to mi przyszło do głowy, jak coś mi się przypomni to dopiszę.

Stare wałki oraz tarcze, czekają na lepsze czasy.....

Takie małe porównanie tarcz: nowego KFM-a i tarczy wskaźnika WZFO Warszawa.

Kolejne części do mojego ciapka. Tuleja podnośnika wraz z tłokiem i pierścieniami. Pierścienie nowe. Tuleja wraz z tłokiem używana. Zużycie prawie znikome. Ciesze się że udało mi się to zdobyć bo do tych nowych ,,oryginałów" nie mam przekonania, a moja niestety ma się ku końcowi. Tą którą mam założoną jest to jeszcze oryginalna tuleja i tłok ma 3 pierścienie, a nie jak ten na zdjęciu 4, czyli w przypadku C-330. Następne części to nowe bębny hamulcowe z 87 roku.



RE: C-325B Remont
Ciągle działasz przy ciapku - to dobrze *tup*
Jak będziesz składał hamulce, uszczelnij z każdej strony bębny, aby olej się nie dostał do środka. Dobrze jest sprawdzić odpowietrzenie górnych korków zwolnic, czy otworki nie są zapowietrzone.
Jak będziesz składał hamulce, uszczelnij z każdej strony bębny, aby olej się nie dostał do środka. Dobrze jest sprawdzić odpowietrzenie górnych korków zwolnic, czy otworki nie są zapowietrzone.
Facebook. old URSUS tractor

