Witam. Mam w planie zamontować nagrzewnice do swojej 30tki i bede mial pewnie z tym pewnie pare pytań. Jest tu taki film:
http://www.youtube.com/watch?v=BmTZ5a52yws
Teraz zastanawiam sie czy nie dalo by sie podłączyć pod węża zamiast wiercic dziure w bloku? Wydaje mi sie ze to trochę złe rozwiązanie a przecież chyba na jedno by wyszło podłączajac się pod wąż?
Co myślicie?
Nagrzewnica c330
RE: Nagrzewnica c330
Wiadomo że lepiej byłoby się podłączyć pod węże, ale sprawę blokuje termostat 
Gdybyś go wywalił nie byłoby problemu. Jeżdżąc w zimie z termostatem nagrzewnica grzałaby Ci tylko gdyby silnik już osiągnął typową temperaturę pracy o co w zimie ciężko. Póki termostat jest zamknięty to gorąca woda krąży tylko w bloku, więc pomysł z wierceniem nie jest taki całkiem chybiony.

Gdybyś go wywalił nie byłoby problemu. Jeżdżąc w zimie z termostatem nagrzewnica grzałaby Ci tylko gdyby silnik już osiągnął typową temperaturę pracy o co w zimie ciężko. Póki termostat jest zamknięty to gorąca woda krąży tylko w bloku, więc pomysł z wierceniem nie jest taki całkiem chybiony.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Nagrzewnica c330
Ja kiedyś widziałem termostat w gumowym przewodzie ( ford) gdyby ten wyciągnąc i zastosować ten z forda to może może...
RE: Nagrzewnica c330
Zastanawiam się jak by tak na zimę podnieść trochę maskę a boki silnika zasłonić jakaś sztywną plandeką czy czymś podobnym, chłodnice przysłonić tak na 3/4 i w kabinie mamy nadmuch prosto od wentylatora nagrzanym powietrzem. Zawsze to coś.*clap*
RE: Nagrzewnica c330
Kacper dobrze kombinujesz z tym, aby się podpiąć pod wąż, bo ja też nie jestem zwolennikiem takich przeróbek jak rozwiercanie otworu w bloku. Moim zdaniem przeróbka jest wtedy dobra jak można powrócić do oryginału.
Nagrzewnice trzeba by podpiąć pod wąż, który łączy obudowę termostatu z pompą wodną, ale w taki sposób, że z obudowy termostatu woda biegnie do nagrzewnicy, a z nagrzewnicy z powrotem do pompy. W takim rozwiązaniu termostat nie będzie przeszkadzał, a nagrzewnica będzie się szybciej nagrzewać.
Nagrzewnice trzeba by podpiąć pod wąż, który łączy obudowę termostatu z pompą wodną, ale w taki sposób, że z obudowy termostatu woda biegnie do nagrzewnicy, a z nagrzewnicy z powrotem do pompy. W takim rozwiązaniu termostat nie będzie przeszkadzał, a nagrzewnica będzie się szybciej nagrzewać.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Nagrzewnica c330
Dobry pomysł. zrobic żaluzje sterowana z pulpitu ,a powierze zasysałoby tylko "nosem " i wedrowałoby do kierowcy,kabina juz niekonieczna ponieważ cieple powietrze opływałoby traktorzyste.