Założone jak powinny być, nic się nie zacina, nie są krzywe - nówki Ursus.
Już udało się sprzęgło wyregulować. Wkurza mnie tylko luz tych kapturków. Sądzę, że jak cyknie się każdą z nich lekko nawet przez okienko - tylko aby nie była luźna i nie dzwoniła - to nie prowadzi to aż takich dodatkowych mas Zresztą - klej też jakąś masę ma. Idealnie byłoby to zgrzać. Zastanowię się jeszcze. Traktor jeszcze do malowania nie idzie to rozjechać go jest moment.
Sprawdzałeś czy nie maja bicia czy uznałeś ze jak nowe to nie trzeba?
Idealnie to by byłozgrzać ale jak migomatem się odpowiednio cyknie to tez będzie działać.
Wymieniałeś w tarczy podparcia dźwigienek czy dałeś nowa tarcze z kapturkami?
Wspomniałeś coś o przeróbce jak się zmienia wałki, co konkretnie trzeba przerobić?
Pierwotnie panowała opinia, że wystarczy kupić wałki sprzęgłowe od C-330 i tarcze, zmienić i będzie git.
Okazało się jednak, że wymiany wymaga także koło zębate wałka WOM oraz trzeba wyciąć końce sworzni - w C-325 tarcza jezdna I stopień jest mniejsza i te sworznie wystają poza docisk. Od C330 tarcza jest większa i trzeba je wyciąć na równo.
Twój akurat Paweł zachował się,choć to bardzo dziwne w oryginale,że nikt wcześniej nie podmienił wałków na 328 i co z tym idzie kompletnego sprzęgła na nowsze.
Bosman z podmianą wałków,trybu wałka i tarcz sobie poradził...krok po kroku wyjaśniałem przez telefon co trzeba zrobić i wymienić.
na dobrą sprawę niema takiej potrzeby ,a to dla tego ,że Chrapek podpowiedział jak zrobic i musi być dobrze. ps. jak będę wiedział coś na pewno zdam relacje.
Widać, że prace ładnie idą do przodu Ciekaw jestem, czy w moim drugim ciapku są już wałki wymienione, bo jeśli nie, to będę musiał też przerabiać temat, a myślałem, że wystarczy tylko wałki zmienić *stress*
Składamy go tak jak jest, bez malowania - muszę go wreszcie przerejestrować A przy okazji się będzie docierał itd Przejeździmy ten sezon do końca, a potem się go pomaluje
Paweł masz zdjęcia zrobione jak masz zamontowane wsporniki do chłodnicy oraz do maski ?
Bo odnośnie wsporników do przedniej osi nie dość że są własnie dwa rodzaje czy nawet więcej, to inny rozstaw śrub jest.
Swój wspornik mam taki jak Ty
Muszę poszukać - jak nie znajdę - to cyknę Ci po niedzieli. Ale u mnie jest to jeszcze trochę inaczej niż docelowo. Bo maska którą mam teraz - jest tylko na czas "do malowania". Później docelowo idzie wyremontowana maska i zawias nieco będę modyfikował. Jednak nie zauważyłem zmiany rozstawu śrub mocujących zawias - bo mam dwa wsporniki - bez zaczepu odlewanego i z zaczepem. Sprawdzę to.
Są dwa rodzaje wsporników chłodnicy i dwa rodzaje zawiasów maski. Różnią się one m.in. innym rozstawem śrub mocujących. Musisz wiec poszukać odpowiedniego zawiasu i wspornika chłodnicy do twojego wspornika przedniej osi.
Pytanie do dambera i bossmana - jaki kolor dajecie na korpus? Podrzućcie cyferki
U mnie na blachach jest akryl Fiata 161A.
*******************************************
Gdzieś w czeluściach komputera i dysków przepadły mi fotki z wymiarami oryginalnych napisów URSUS - 28, które mi Sławek wysyłał kiedyś. Nie mogę ich znaleźć - a były one gdzieś prezentowane na forum. Może ktoś je sobie zapisał albo posiada maskę z oryginalnym napisem? Chciałbym u siebie odtworzyć napis URSUS - 25 na tej podstawie
Nr korpusu niepamietam a mam identyczny jak damber .... jest u mnie na wątku napewno zapisany i jest zdjęcie puszki z nr lakieru ral. maska 3505 z tego co pamiętam. pięknie to wyszlo u Ciebie. ... może mi uda się niedługo zrobić tak ślicznie. ps pokaż od spodu maskę.
LINK maska ursus 25 - napis na masce jest oryginalny maska nigdy nie była malowana lakier fabryczny,nie wiem jak dodać zdjęcie bezpośrednio na forum jak ktoś umie to niech wrzuci.
Świetne zdjęcie! A możesz mi zrobić zdjęcie na wprost napisu? I zwymiarować dokładnie napis?
Zrobię szablon i będzie można wykorzystać go już później
Bossman - dzięki Miło to czytać.
A czemu chcesz maskę od spodu zobaczyć? Coś pilnego? Na razie mam ją na strychu - czeka na pomalowanie ciągnika. Ale zanim go pomalujemy to chcemy wymienić jeszcze pompę olejową na nówkę, zmienić filtr oleju z powrotem na bączek (na dotarcie założyłem wymienny wkład) i kilka drobnostek poprawić.
Dlatego w między czasie szukam napisu i będę dopieszczał szczegóły. Chcę przygotować lampy, szukam firmy gdzie mógłbym ramki odświeżyć (chromowanie), lampy muszę pomalować, znaczek wypolerować, siatkę mam gotową w kolorze do założenia już od kilku lat wisi