oDPRĘŻNIK S301D
oDPRĘŻNIK S301D
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie.... Czy można jakoś sprawdzić odprężnik w s 301d bo mam wrażenie że jest nieszczelny.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Odprężnik nie jest nieszczelny,najprawdopodobniej zawory,lub zawór,albo regulacja odprężnika,choć nie wiem,czy w tym silniku reguluje się ustawienie dźwigni odprężnika względem dźwigni zaworu.
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Musze to sprawdzic.Jest tam jakas regolacja odprężnika?<br><br><br><br>A może byc tak ze zawór lub zawory maja za duży luz i bedzue ciezko palił?
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Na śrubie M12 jest zamocowana blaszka hartowana służąca do utrzywania odpężnika w odpowiednim położeniu, w zalezności od położenia dźwigni-kompresja lub bez kompresji.
Położenie tej blaszki względem osi odprężnika jest oczywiście regulowane (dwie nakrętki M12)
Ważny jest stan szczelności zaworów.
Położenie tej blaszki względem osi odprężnika jest oczywiście regulowane (dwie nakrętki M12)
Ważny jest stan szczelności zaworów.
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Ok dziekuje, zrozumialem. A czy jest jakis sposob na to zeby sprawdzic szczelnosc zaworow? Moze dla kogos byc to smnieszne pytanie ale jestem poczatkujacym posiadaczem s 301d. Prosze o pomoc.
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Jak zdejmiesz głowicę to nalej pod zawory nafty, jak przez kilka minut nafta nie pokaże się z drugiej strony można przyjąć że zawory są szczelne, tak w warsztatowy sposób sprawdza się szczelność zaworów w każdym silniku.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Pod zawory?? Cos nioe bardzo rozumiem. Nalac gdy sa otwarte tzn nie przylegaja do gniazda zaworu?
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Albo zdemontować głowice oddać do zakładu aby sprawdzili szczelność. Koledze z nafta chodziło o to abyś albo gdy zdejmiesz głowice nalał nafty na płaszcz komory spalania głowicy i w kolektorach obserwował czy nie pojawiają się przecieki nafty lub w drugą strone zalać kolektor nafta i patrzyć w okolicy grzybków zaworów tj komory spalania. Ale nie wykonasz tego dopuki nie zdemontujesz głowicy. Najpierw może ustaw luzy zaworowe. 0,2mm ssący i wydech jeżeli niewiesz jak to sie robi i niemasz o tym pojecia to niech ci pokaże ktoś doswiadczony.
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Nie no wiem o co chodzi z ustawieniem luzu. Jestem poczatkujacy w naprawach s301d ale cos nie cos wiem.
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Czy masz zabudowany taką "strzykawkę" olejową na swoim silniku?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c5 ... f69d3.html
Jeżeli masz to nalej do niej czystego oleju i spróbuj odpalić silnik jeżeli nie masz takiego "urządzonka" to nalej do kolektora ssącego około 10ml oleju i też spróbuj odpalić silnik,jeżeli silnik łatwiej zapali z uszczelnionymi zaworami przez olej to znaczy masz nie szczelne zawory.Dopiero później zdemontuj głowice i zalej ją naftą ,benzyną aby sprawdzić który zawór przepuszcza albo sprawdź jeszcze kąt wtrysku.Ten filmik Ci pomorze:
http://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0
Sprawdzisz te rzeczy i dalej będziesz miał problemy z uruchomieniem to będziemy myśleć co dalej.*hilarious*
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c5 ... f69d3.html
Jeżeli masz to nalej do niej czystego oleju i spróbuj odpalić silnik jeżeli nie masz takiego "urządzonka" to nalej do kolektora ssącego około 10ml oleju i też spróbuj odpalić silnik,jeżeli silnik łatwiej zapali z uszczelnionymi zaworami przez olej to znaczy masz nie szczelne zawory.Dopiero później zdemontuj głowice i zalej ją naftą ,benzyną aby sprawdzić który zawór przepuszcza albo sprawdź jeszcze kąt wtrysku.Ten filmik Ci pomorze:
http://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0
Sprawdzisz te rzeczy i dalej będziesz miał problemy z uruchomieniem to będziemy myśleć co dalej.*hilarious*
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Po 0,2 mm na zimnym silniku to dość istotne ....
Zacznij od zdemontowania pokrywy zaworów i kontroli działania odprężnika. Zapewne będzie widać problem.
Opis jak ustawiać luz w S-301d znajdziesz na forum.
Po ewentualnym demontażu głowicy śruby należy dokręcać w odpowiedniej kolejności.
*****
Proszę o piszcie poprawnie, "alt" nie gryzie *yes*
Zacznij od zdemontowania pokrywy zaworów i kontroli działania odprężnika. Zapewne będzie widać problem.
Opis jak ustawiać luz w S-301d znajdziesz na forum.
Po ewentualnym demontażu głowicy śruby należy dokręcać w odpowiedniej kolejności.
*****
Proszę o piszcie poprawnie, "alt" nie gryzie *yes*
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Oman... nie mam tak zwanej strzykawki ale postąpię tak jak z mówisz tym olejem do kolektora. Dziś wybiore od mechanika pompę i wtrysk bo mi sprawdzał i w poniedziałek dalej bede dzialał no chyba że będzie za zimno bo jestem z Bieszczad:DNo i jeszcze posłucham 'Bolszewika' i sprawdzę luzy zaworowe, wtedy będę wiedział na czym stoję.
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Jak teraz masz zdemontowaną pompę to sprawdź sobie palec popychacza a dokładniej jej rolkę czy nie ma luzu i zobacz też jak wygląda krzywka na wałku rozrządu po prostu poświeć sobie latarką do środka na pewno coś zobaczysz.Wszelkie luzy na tej rolce wpływają później na ustawienia kąta wtrysku.
Spytaj się "pompiarza" na ile ustawił Ci ciśnienie otwarcia wtrysku bo ma być 120atm(12MPa)
Spytaj się "pompiarza" na ile ustawił Ci ciśnienie otwarcia wtrysku bo ma być 120atm(12MPa)
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Kup lub dorób sobie tą "strzykawkę" na olej.
Tokarz dorobi Ci takie ustrojstwo bez problemu z kawałka sześciokątnego pręta.
Naprawdę warto mój "Esik" zapalał dzięki niej nawet przy dużych mrozach.
Tokarz dorobi Ci takie ustrojstwo bez problemu z kawałka sześciokątnego pręta.
Naprawdę warto mój "Esik" zapalał dzięki niej nawet przy dużych mrozach.
RE: oDPRĘŻNIK S301D
120atm to 12 MPa.Czeski błąd.
RE: oDPRĘŻNIK S301D
Dzięki marek.
Czeski błąd poprawiny.*rolleyes*
Czeski błąd poprawiny.*rolleyes*
RE: oDPRĘŻNIK S301D
I tak zrobię jak mówicie. Pompiarz ustawił mi na 130 atm. Sadze ze to nie bedzie miało dużego znaczenia jak mówicie że ma być 120atm.Apropo palenia to jak przejrzę wszystko to nie będzie problemów bo mój esik 301d jest na rozrusznik:D