Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: jacek0106 »

Witam. Oglądałem wszystkie prace przy twoim unikacie, i całkiem popieram zachowanie oryginalności technicznych szczegółów. A ten rozdzielacz hamulców to tak jak pisałeś w mojej 40 na przykład jest oryginalny i nigdy nie był ruszany, a świetnie działa do dzisiaj. Ręczny po zmianie linki na grubszą jest również bezproblemowy. A filtr płytkowy o ile w starym silniku jest kłopotliwy ze względu na odkładający się nagar z przedmuchów, to po remoncie olej po 100MTG spuszcza się czysty, a płytki wystarczy wypłukać, przedmuchać i są czyściutkie. Zetory z tych seri i lat 2,3 i 4cylindrowe są ogólnie rewelacyjne i warto każdego ratować, a ten malutki to z wyglądu też śliczniutki jest. Będzie kolekcja traktorków jak u mnie autek. Bardzo ciekawy i rzadki projekt robi wrażenie. Trafny wybór do odrestaurowania i włożenia swojej pracy i pieniędzy. Najważniejsze zrobione, teraz to już z górki. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
dominik5211
Posty: 151
Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: dominik5211 »

Ok rozumiem
W moim 3011 te oryginalne rurki były wywalone i zastąpione gumowymi z powodu zmiany silnika na nowszy bez sprzęgiełka.
Kupno tych dwóch oryginalnych rurek graniczy z cudem więc myśle je z czegoś dorobić pytanie tylko z czego.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Mogę Ci takie oryginalne rurki załatwić,nie ma z tym żadnego problemu.
jacek0106 napisał/a:
Witam. Oglądałem wszystkie prace przy twoim unikacie, i całkiem popieram zachowanie oryginalności technicznych szczegółów. A ten rozdzielacz hamulców to tak jak pisałeś w mojej 40 na przykład jest oryginalny i nigdy nie był ruszany, a świetnie działa do dzisiaj. Ręczny po zmianie linki na grubszą jest również bezproblemowy. A filtr płytkowy o ile w starym silniku jest kłopotliwy ze względu na odkładający się nagar z przedmuchów, to po remoncie olej po 100MTG spuszcza się czysty, a płytki wystarczy wypłukać, przedmuchać i są czyściutkie. Zetory z tych seri i lat 2,3 i 4cylindrowe są ogólnie rewelacyjne i warto każdego ratować, a ten malutki to z wyglądu też śliczniutki jest. Będzie kolekcja traktorków jak u mnie autek. Bardzo ciekawy i rzadki projekt robi wrażenie. Trafny wybór do odrestaurowania i włożenia swojej pracy i pieniędzy. Najważniejsze zrobione, teraz to już z górki. Pozdrawiam.
Dawno Cię nie było,Jacku!Dzięki za słowa uznania.No i stało się...NIECH BĘDZIE ODPALONY...przed godziną osiemnastą dnia 4 maja 2013...po ponad roku od zakupu szczątków,przemówił...po odpowietrzeniu układu paliwowego,po powtórnym zakręceniu zagadał...ciśnienie oleju na wolnych 2 Atm.,przy 2000rpm 4,2 Atm.Na razie bez chłodnicy i płynu,to próby po minucie nie co może dłużej,nic po za...Po jutrze chłodnica i płyn i niech się dociera po malutku...
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: jacek0106 »

Nie było mnie od jesieni. Zimą trzeba trochę dudów zarobić, żeby znowu latem pasji się oddawać.
Sławek Ty odnawiaj szybko te swoje zabawki, bo jak się ożenisz to zobaczysz, jak to ciężko potem wszystko pogodzić. Ja na lipiec planuję swojego szrocika ukończyć, ale kobieta mimo długoletniej tolerancji traci już cierpliwość i chce na wczasy.
Wracając do tematu, gratuluję Doktorowi Frankensteinowi udanej sesji ożywieniowej.
Ten model to pewnie nawet w Czechach, znależć w jakimś względnym stanie graniczy z cudem.
A jak będziesz rejestrował? Na orzeczenie rzeczoznawcy? czy może masz jakieś papiery?



Może byś zapodał dżwięk tego silnika w wersji 2garowej. Ja nigdy takiego modelu ani nie widziałem, ani nie słyszałem. Ludzie go nawet jak spotykali to z Majorkiem mylili.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Tak myślałem,że gdzieś w świecie tyrasz.

Filmik będzie z odpalania,ale w dalszym czasie.Zdjęcia na razie wysłane do dodania,z robót początkowych nad podnośnikiem.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1712
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: Ursus c-325 »

Dodaję zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Silnik pracuje równo.Wtryski ustawione na 160 Atm.Jak założę chłodnicę będzie można coś więcej obejrzeć,jak trochę pochodzi,czy nie cieknie nigdzie nic po nagrzaniu,itd.Na razie nic nigdzie nie cieknie.

Chwilowo podnośnik rozebrany do rosołu...trzeba wszystko przejrzeć,uszczelki,miedzianki,uszczelniacze na tłoku,to wszystko przyjdzie nowe...Zamknąć tył,wszystko jeszcze raz uruchomić i będzie można pomału przygotowywać do pierwszego podkładu.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: damber »

Miło słyszeć, że ZETOR-ek już gada :)
A jak sprawa z felgami - udało się coś załatwić, bo w końcu jak już pali, to i jazda próbna się szykuje...
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Wiem tyle,że w Czechach takie felgi są nowe do kupienia bez problemu,ale na Słowacji ciężki temat tak samo jak w Polsce.Do niedzieli będę wiedział coś konkretnie o używanych i cenie nowych.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: Ursus »

A jakie podkłady Sławku chcesz zastosować i jaki lakier na korpus?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Wszystko z NOVOL'a.Kolor korpusów złotawy,jak w wersji eksportowej do Danii,Holandii...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: Ursus »

Ale jakiś epoksyd? Potem kolejny?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Tak,tak...tak jak po piaskowaniu reaktywny...potem normalny już akrylowy...żadne renowacyjne,ani żadne inne gówna już nie wchodzą w grę.Całość musi być dopracowana lepiej jak w fabryce.Za dużo to już kosztowało,żeby teraz kaszanę odstawić.Dziś tylko pokrywki zaworów wyglancowałem i przykręciłem.Jutro założę nową chłodnicę z przewodami,to będzie sobie dłużej pyrkotał.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1712
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: damber »

Rozumiem, że korpusy w 2011 będą malowane w całości na ten złoty kolor tak jak to robiono w fabryce, albo będziesz jakieś detale malował na inny kolor?
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Ma być oryginał to niestety musi być cały polakierowany jednakowo,niestety.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: damber »

Ale dlaczego "niestety" Jeśli będzie zrobiony tak jak w fabryce, to będzie jedyny w swoim rodzaju, bo zawsze jest tak, że każdy sobie coś tam zmieni w kolorystyce, a tu oryginał więc takiego drugiego nie będzie *tup*
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Musi być,jak w fabryce,takie założenie było już ponad rok temu.Na dzień dzisiejszy jedynym nieoryginalnym elementem jest rozrusznik.Zdobycie oryginalnego 1,8 KM nie ma szans,bo nawet Słowacy na Wilkowicach mieli jaki mieli.Na razie widziałem dwie sztuki oryginalne.Jeszcze żeby było śmieszniej,mam dwa agregaty prądotwórcze do tego 2011,jeden - oryginalną prądnicę i regulator PAL i drugi - alternator PAL z regulatorem stykowym również PAL.Zestawy współzamienne,żeby przepisom stało się zadość,czyli odpowiednia moc oświetlenia i ładowania.Dziś już godzinkę popykał z nową chłodnicą.Nigdzie nic na razie nie cieknie,tylko te pieprzone kraniki.Już taką tandetę teraz robią...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: Ursus »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Sławek ma porządny park maszynowy :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Zetor 2011 - kolejny z rodziny UR I

Post autor: chrapek3011 »

Niby takie gówienko,a swoją robotę robi.Do pełni warsztatowego szczęścia brak mi jeszcze tokarni.Piaskowanie rozpoczęte.Dziś zakończyłem zabawy z podnośnikiem,został umyty,rozebrany do śrubki,wyczyszczony.Dokumentnie przejrzany,dostał nowy tłok z pierścieniami,wszystkie oringi,podkładki miedziane,zabezpieczenia nowe.Poskładany,wyczyszczony do litego metalu czeka na ostateczne założenie na obudowie tylnego mostu.

Do mechanicznego dokończenia została przekładnia kierownicza.
ODPOWIEDZ