Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Kacper_25K
Posty: 116
Rejestracja: 04 maja 2012, 23:56

Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Kacper_25K »

Witam. Wreszcie ruszyłem z kopyta, odebrałem głowicę po remoncie i po 2 latach odpaliłem po raz pierwszy mojego zetorka.
Silnik zrobiony-tuleje,tłoki,pierścienie (stare zapasy produkcji Czeskiej na czym mi zależało), głowica po remoncie, pompa po regeneracji, nowe uszczelnienia itd itd...:)
Chciałbym się pochwalić a jednocześnie zapytać jak oceniacie.
Mam w planach zrobić go w jak największym stopniu oryginalnym no i w sumie duzo mi tak nie brakuje bo sukcesywnie poluje na różne drobiazgi ale brakuje mi jeszcze takich rzeczy jak chłodnica ( chce kupić nawet dziurawą i wstawić nowy rdzeń-nie chce wstawiać złomu i ryzykować grzanie sie silnika a w konsekwensji pęknięcie głowicy), brakuję tez pompy wodnej (jest od 60tki) i bodajże zegaru temp wody bo nie wiem czy ten co mam(na filmie widać) jest taki jak oryginał ( mimo, że PAL).
Tu podaje link do Youtube'a zaraz po pierwszym odpaleniu:


http://www.youtube.com/watch?v=6irMdKvFmlE


Tak na marginesie mogę polecić firmę remontującą głowicę.
MASTER - Oława. Panowie solidni i tani co teraz rzadkością!
Jeszcze bede sie starał wrzucać dalsze prace na zetorkiem
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Przemo »

Siema Kacper nie no widzę że tu sami artyści,zetorek przedni jest a praca silnika rewelacyjna, pięknie pracuje tak jak zetorek powinien.Gratuluję mistrzu tak trzymaj, kurcze żes mnie podjudził i już biorę się na całego za swojego boćka choc powiem Ci że ostatnio jak poprawiłem dawki na wtr. to całkiem dobrze chodzi i gdyby nie przedmuchy spod korka to bym go nie tykał:p
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: brutal66 »

Witam, pięknie pyka, tylko pozazdrościć :)
Coraz bardziej utwierdzam się w decyzji o podjęciu remontu silnika w moim Zetorku. Jak obrobię się ze wszystkim a żona zniesie emabrgo to pewnie zadziałałam.

Pozdrawiam i powodzenia Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Ursus »

Może to wina nagrania, ale dźwięk silnika nieco niepokojący. Bo tak to bardzo fajnie równo pracuje.



Chyba, że ten tłumik taki dziwny dźwięk daje :)
Nie wiem czy wiesz Przemo, ale felga, którą masz z tyłu, ta niebieska, to ten sam lakier co ten Zetor - bo pochodzą z tego samego źródła :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Przemo »

Czemu Paweł? PRZECIEŻ CIŚNIENIE TRZYMA ŁADNE widać a silnik dla mnie ładnie dzwoni właśnie wydaje taki charakterystyczny dzwięk dla zetorków,może tam by troche popracować nad kątem wtr. ale jak dla mnie jest bomba:p

No co ty mam felgę od Kacpra zetorka:? no to mamy bliżniaki na RT.*yes*
Awatar użytkownika
Kacper_25K
Posty: 116
Rejestracja: 04 maja 2012, 23:56

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Kacper_25K »

No dziękuje Przemo. Rób swojego, trzymam kciuki :) Kurcze no nie wiem sam bo zetora mam takiego po raz pierwszy a dlaczego niby praca jest nie taka jak trzeba? Chodzi o ten taki głuchy stuk? Z tego co zauważylem po filmach to taki ich urok wydaje mi sie...ciśnienie ma ładne, wtryski ładnie rozpylały, być może nad tym kątem trzeba popracować.
W każdym razie jeszcze troche pracy przede mną.
Czyli Przemo ma felge od Pana Skiby z Chmielowic? Bardzo możliwe bo miał on tych gratów.
Mam problem z kolumną bo strasznie cieżko chodzi. Jeszcze jej nie ściągałem i nie wiem czy można tam cokolwiek zrobić...Podpowiedzcie sami...
patryk98
Posty: 191
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:35

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: patryk98 »

~Kacper_25K podaj namiary na tych fachowców z OŁAWY ,no i jak to nie tajemnica to ile dałeś za ten remont głowicy?*tup*
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: brutal66 »

Kacper, jeżeli kierownica ciężko się kręci a ogólnie układ kierowniczy jest sprawny to prawdopodobnie ktoś chcąc zniwelować luz przekręcił za bardzo tuleję mimośrodową- na zdjęciu znajduje się pomiędzy obudową a ramieniem.
Obrazek

Albo albo masz za grubą podkładkę dystansową pod ślimakiem
Obrazek

Ja przy skręcaniu włożyłem za grubą podkładkę i gdy docisnąłem śruby od kolumny to kierownicą nie dało się ruszyć :)

Ale ogólnie w Zetorkach nie kręci się łatwo, stąd często przeróbki kolumny kierownicy.

Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Awatar użytkownika
pawelll48
Posty: 232
Rejestracja: 18 lis 2011, 23:44

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: pawelll48 »

Gratuluję pracy i życzę dalszych sukcesywnych postępków ;)
Też chciałbym mieć takiego "grata" do roboty :D Czyste hobby ;)
patryk98
Posty: 191
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:35

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: patryk98 »

Dobrze prawi kolega ~brutal66 też to przerabiałem ale zanim się ruszy mimośród trzeba poluzować śrubę która go blokuje tak jak w kierownicy przy rowerze ,najpierw trochę wykręcić a potem wbić ,z drugiej strony jest stożek dociskający tuleje regulacji -na marginesie ja w swoim boćku urwałem tę śrubę i trzeba było kombinować .*tup*
Awatar użytkownika
Kacper_25K
Posty: 116
Rejestracja: 04 maja 2012, 23:56

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Kacper_25K »

Dzięki brutal66 za wskazówki. Jeszcze w tym tygodniu sie za to wezmę także w razie problemu wiem gdzie uderzać.
Co do fachowców z Oławy : http://www.lit.pl/master-regeneracja-go ... wych-olawa
Nie wiem czy każdy przypadek traktują tak samo ale mając swoje częsci za robocine ( generalny remont) głowicy wzięli 100 zł także myślę, że cena naprawde dobra.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Ursus »

Kacper_25K napisał/a:
No dziękuje Przemo. Rób swojego, trzymam kciuki :) Kurcze no nie wiem sam bo zetora mam takiego po raz pierwszy a dlaczego niby praca jest nie taka jak trzeba? Chodzi o ten taki głuchy stuk? Z tego co zauważylem po filmach to taki ich urok wydaje mi sie...ciśnienie ma ładne, wtryski ładnie rozpylały, być może nad tym kątem trzeba popracować.
W każdym razie jeszcze troche pracy przede mną.
Czyli Przemo ma felge od Pana Skiby z Chmielowic? Bardzo możliwe bo miał on tych gratów.
Mam problem z kolumną bo strasznie cieżko chodzi. Jeszcze jej nie ściągałem i nie wiem czy można tam cokolwiek zrobić...Podpowiedzcie sami...
Tak, Przemo ma felgę ode mnie, a ja mam z Chmielowic.

Odnośnie układu to wiele jest sposobów, można łożyska nawet wstawić. Podstawa to rozebrać i sprawdzić czy to na sucho nie chodzi.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
brutal66
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2011, 20:48

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: brutal66 »

Nie ma problemu. Jak coś to pisz lub dzwoń. Pomożemy :)
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
patryk98
Posty: 191
Rejestracja: 14 mar 2010, 20:35

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: patryk98 »

Dzięki ~Kacper_25K za pomoc na dniach tam zajrzę ,a tak w ogóle to skąd dokładnie jesteś może by tak się spotkać i pogadać ,ja z młodym też bociana składamy a jak to mówią co dwie głowy to nie jedna .Nasza baza ...a raczej garaż jest w Osieku pod Oławą ,jak by co to pisz.*tup*
Awatar użytkownika
Kacper_25K
Posty: 116
Rejestracja: 04 maja 2012, 23:56

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Kacper_25K »

No dziekuje, zapewnie nie raz skorzystam :)
~patryk98 nie ma sprawy, jasne że kiedyś bedzie można się spotkać i pogadac, coś sobie podpowiedzieć. Ja jestem z Brzegu a dom mam w Lipkach czyli od Oławy ok 16 ( 8 ) km. Jak bedziesz w okolicy to dzwoń a jak sie pogoda zrobi to i ja chętnie podjade.
Jak cos to mój numer 691-056-732
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Przemo »

No i jak ładnie chłopaki się zgadali :)Kacper to widzę żeś Ty nasz ziomal Brzeg nie daleko od nas 60km a po drodze Patryk okolice Oławy trza sie tam wybrać do Was jak się ociepli i samemu osłuchać sprzęty:p
Awatar użytkownika
Kacper_25K
Posty: 116
Rejestracja: 04 maja 2012, 23:56

RE: Mój BOCIEK - pierwsze odpalenie

Post autor: Kacper_25K »

O widzisz...nie spodziewałem sie, że tyle nas w jednej okolicy. Pewnie, serdecznie zapraszam na oględziny jak się zetor zacznie trzymać kupy:)



Koledzy mam pytanie.
Czy wiecie jak wyeliminować luz na osi wychodzącej z kolumny kierowniczej, tej na której jest ramie połączone z drążkiem? Tam jest jakaś tuleja mosiężna ? Pytam póki nie rozebrałem.
I jeszcze jedno. Przyznam sie bez bicia, że kiedyś pytałem ale zupełnie wyleciało mi z głowy.
Czy ten wałek na którym z lewej strony zakładamy pedał sprzęgła a z drugiej pedał hamulca jest jakoś na oringach? Jakie tam jest uszczelnienie? Przez to nie trzyma mi poziomu oleju bo ucieka właśnie tam. Jak to uszczelnić?
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ